Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد زاهدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه کودکان ارزشمندترین سرمایه ملی جامعه هستند، افزود: امروزه مطالبه ها و تعریف 'کودک' عوض شده است و برنامه ریزی های لازم باید متناسب با این تعریف ها انجام شود.
وی اضافه کرد: افتتاح کتابخانه سیار روستایی در تکاب و تجهیز کتابخانه مدرسه روستایی در اشنویه از مهم ترین برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان در هفته کودک سال جاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اعلام کرد: برگزاری کارگاه های مختلف هنری با موضوع های عاشورایی، اجرای مسابقات کتابخوانی، تعزیه خوانی و برپایی خیمه با عناوین، نمادها و نشانه های عاشورایی از دیگر برنامه های هفته کودک در آذربایجان غربی به شمار می رود.
وی ادامه داد: برگزاری نشست های تخصصی، برپایی غرفه عرضه محصولات فرهنگی، برگزاری جلسات هم اندیشی کودکان با مسئولان اجتماعی، فرهنگی و سیاسی استان، عیادت از کودکان بیمار، تحت پوشش قرار دادن دانش آموزان روستایی توسط بخش مکاتبه ای آفرینش های ادبی نیز از برنامه های این هفته در این استان است.
به گزارش ایرنا از 15 تا 21 مهر ماه، هفته ملی کودک نامگذاری شده و شعار این هفته در سال جاری 'هر کودک نشانی از خداست ' انتخاب شده است.
به گزارش ایرنا 23 مرکز ثابت و 10 مرکز سیار، روستایی و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آذربایجان‌غربی فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی را در قالب 40 نوع برنامه با محوریت ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه کتاب ارائه می کنند.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی با 60 هزار نفر عضو مشغول ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان این استان است.
بر اساس تقسیم بندی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گروه سنی 'الف' در کانون به /پیش از دبستان و اول ابتدایی/، گروه سنی 'ب' به /دوم و سوم ابتدایی/، گرده سنی 'ج ' به /چهارم و پنجم ابتدایی و اول راهنمایی/ و گروه سنی 'د' به /دوم راهنمایی تا سوم دبیرستان/ اختصاص می یابد.
7129/3072
** خبرنگار: توحید محمودپور ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۲۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان کودک مشروط بر داشتن بیمه پایه

رئیس اداره اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: براساس دستوالعمل ارائه خدمات ارائه خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال و ابلاغیه وزارت بهداشت در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت همه خدمات بستری و سرپایی کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی دانشگاهی و بیمارستان‌های دولتی موظف به ارائه کلیه خدمات بستری رایگان هستند.

دکتر طباطبایی افزود: وزیر بهداشت اسفند سال گذشته از خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال خبرداد که این طرح در استان از اول اردیبهشت به طور کام در حال اجرا است.

او گفت: در اجرای این طرح بیمارستان‌های دولتی موظفند این خدمات را ارائه دهند و هیچ گونه دریافتی از از بیماران زیر هفت سال نداشته باشند.

به گفته طباطبایی دارندگان بیمه پایه مشمول این طرح هستند و چنانچه بیماری فاقد بیمه پایه باشد، می‌تواند با مراجعه به سازمان بیمه سلامت برای بیمه خود اقدام کند و از مزایای این طرح بهره‌مند شود.

والدین کودکان زیر هفت در صورت مشاهده تخلف در روند اجرای این طرح می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت موضوع را در میان بگذارند. 

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • تماشا خانه سیار کانون به استان فارس رسید
  • اجرای تئاتر عروسکی در مناطق کم برخوردار فارس
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • درمان رایگان کودک مشروط بر داشتن بیمه پایه
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره «هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان» کانون دراصفهان
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری