Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@18:38:58 GMT

حضور در چند کشور مطرح آسیایی در برنامه است

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۵۴۱۱۷

حضور در چند کشور مطرح آسیایی در برنامه است

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ محمد عبادی گفت : در این ارتباط با ساماندهی مکانی مناسب در کشور ویتنام، ظرفیت های مورد نیاز آن کشور که در استان بوشهر تولید می شود را به معرض نمایش بگذاریم.

وی بیان کرد: برای حضور در کشور عمان و توسعه مبادلات تجاری با این کشور نیز در صدد طراحی راهکارهای مناسبی هستیم تا مبادلات تجاری با عمان به عنوان یکی از همسایگان جنوبی خود را برقرار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبادی ادامه داد: کشور هند نیز با بیش از یک میلیارد نفر جمعیت و واقع شدن آن در جوار ایران می تواند ظرفیت قابل توجهی برای ورود تجار بوشهری باشد.

وی گفت: در ارتباط با کشورهایی همانند اندونزی و مالزی نیز ظرفیت های صادراتی خوبی داریم که باید از طریق حضور هیات بازرگانان بوشهر در کشورهای هدف این ظرفیت ها بطور دقیق و کارشناسانه مورد بررسی قرار گیرد.

عبادی اظهار داشت: همچنین اتاق بازرگانی بندر بوشهر به عنوان معین تجارت بین ایران و بنگلاش انتخاب شده است و با توجه به راه اندازی واحد روابط بین الملل این اتاق آماده تسهیل روابط تجار بوشهری با بازارهای هدف است.

وی گفت: در این زمینه تامین بانک اطلاعاتی جامع و کامل از محصولات دارای ظرفیت صادرات استان از جمله خرما، آبزیان و مواد معدنی ضروری است.

عبادی تاکید کرد: جمع آوری اطلاعات یاد شده می تواند به شناسایی کشورهای بازارهای هدف صادرات استان بوشهر کمک شایانی کند.

هم اکنون ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر هفت میلیون تن و 430 هزار تی ای یو کانتینر در سال است و قرار است با اتمام طرح توسعه این بندر در جزیره نگین که هم اکنون در دست اجراست، ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در این بندر به 15 میلیون تن و یک میلیون تی ای یو کانتینر افزایش یابد.

عملیات اجرایی طرح توسعه جزیره نگین با پنج هزار و 300 میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر بوشهر در سال 93 آغاز شده و با روند مطلوبی در دست اجراست.

هم اکنون 650 بازرگان فعال دراتاق بازرگانی بندر بوشهر عضویت دارند.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۴۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان بوشهر از مزیت‌های اقتصاد دریایی بهره‌مند می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین عصر یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار کرد: استان بوشهر در تدوین سند ملی توسعه دریامحور نقش مهمی دارد و سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است.

وی نام خلیج فارس را همیشگی و ابدی دانست و اضافه کرد: در تلاش هستیم که از اقتصاد دریایی و مزیت این سرمایه مهم در استان بوشهر بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری بیشتر استفاده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت مهم خلیج فارس در استان اظهار داشت: یکی از سیاست‌های مهم اقتصادی در استان بوشهر استفاده از مزیت‌های خلیج فارس در ابعاد گوناگون است.

وی استفاده از حوزه اقتصادی خلیج فارس را مایه اقتدار و توانمندی دانست و بیان کرد: اکنون از خلیج فارس استفاده حداقلی می‌شود و در زمینه طرح‌های آب‌شیرین‌کن ظرفیت مهمی در این عرصه فراهم است که باید فعالیت‌ها افزایش یابد.

باستین تجارت دریایی از دیگر ظرفیت‌های استفاده از خلیج فارس دانست و خاطرنشان کرد: استفاده گردشگری از دیگر مزیت‌های بهره جستن از خلیج فارس محسوب می‌شود که در این راستا طرح‌های مهمی تدوین شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر، بهره‌برداری از ظرفیت شیلات، پرورش آبزیان، معادن، نفت، گاز و صنایع بزرگ پتروشیمی را از دیگر ظرفیت‌های مورد استفاده خلیج فارس اعلام و بیان کرد: در راستای استفاده بیشتر از خلیج فارس معاون اول ریاست جمهوری تدوین سند ملی توسعه دریامحور را مورد تأکید قرار داده است.

کد خبر 6097730

دیگر خبرها

  • تقوی: جایی برای حسرت نگذارید/ عبادی‌پور فرمانده تیم والیبال است
  • بوشهر همه ظرفیت‌های آمایشی توسعه و پیشرفت دانش نوپایه را دارد
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است
  • حضور ۵۰۰ نفر از کارکنان شهرداری دزفول در آب‌گرفتگی اخیر
  • استان بوشهر از مزیت‌های اقتصاد دریایی بهره‌مند می‌شود
  • ۴۵۰ ویژه برنامه دهه کرامت در سطح استان بوشهر اجرا می‌شود
  • افزایش حضور دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شد
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید