Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@07:55:39 GMT

رصد مهمترین اخبار شبکه های اجتماعی اصفهان (12 مهر)

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۵۴۷۳۲

رصد مهمترین اخبار شبکه های اجتماعی اصفهان (12 مهر)

الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** دیدار رهبر معظم انقلاب با خانواده شهید حججی از مهمترین اخبار سراسری مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار خانواده شهید محسن حججی این شهید والامقام را نشانه خدا و سخنگوی شهدای مظلوم و سر جدا، خواندند و با اشاره به حضور با شکوه و کم‌سابقه مردم در تشییع آن شهید، خاطرنشان کردند: خداوند بواسطه مجاهدت محسن عزیز، ملت ایران را عزیز و سربلند کرد و او را نماد نسل جوان انقلابی و معجزه جاری انقلاب اسلامی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


*** قهرمانی تیم ووشوی ایران در رقابت های جهانی نیز از دیگر اخبار مهم مورد توجه بود. تیم ملی ووشوی ایران برای نخستین بار عنوان نخست مسابقات قهرمانی جهان در بخش ساندا را به دست آورد و به سلطه طولانی مدت چینی ها در این رشته پایان داد. چهاردهمین دوره رقابت های ووشوی قهرمانی بزرگسالان جهان که از روز جمعه به میزبانی شهر «کازان» روسیه آغاز شده بود.
*** درگذشت برادر احمدی نژاد نیز از اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. مشاور رئیس جمهوری پیشین از فوت داود احمدی نژاد برادر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری دولت های نهم و دهم خبر داد. داود احمدی نژاد در ابتدای دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد به سمت ریاست بازرسی نهاد ریاست‌جمهوری منصوب شد، وی در مرداد ۱۳۸۷ از مقام خود کناره‌گیری کرد.
*** واکنش های متفاوت نسبت به پیشنهاد پارلمانی شدن نظام حکومتی کشور نیز از اخبار سراسری مورد توجه بود. برخی منابع خبری در چند روز گذشته به نقل از تعدادی از نمایندگان مجلس از امکان تغییر نظام حکومتی ایران از ریاست جمهوری به پارلمانی خبر دادند که این موضوع واکنش های مخالف و موافق بسیاری را به همراه داشت. در عین حال سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس این موضوع را رد کرده و گفته است که هماهنگی لازم برای تغییر قانون اساسی در مجلس وجود ندارد و پیش‌نیاز تشکیل نظام پارلمانی، فعالیت احزاب قدرتمند و پاسخگو است.
*** تکذیب جاسوسی یکی از بستگان مسئولان نیز دیگر خبر مورد توجه بود. به دنبال انتشار گزارش هایی در فضای مجازی درباره یکی از بستگان صادق لاریجانی رئیس قوه قضاییه ایران، محمود علوی، وزیر اطلاعات دولت دوازدهم، روز سه شنبه ۱۱ مهرماه گفت هیچ کدام از اعضای خانواده رئیس قوه قضاییه در مظان اتهام جاسوسی نیستند.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** امضا شدن حکم شهردار اصفهان، مهمترین خبر محلی مورد توجه بود. روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، سه شنبه شب به نقل از استاندار اعلام کرد که حکم قدرت الله نوروزی به عنوان شهردار اصفهان، دقایقی پیش از سوی عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امضاء شد. به این ترتیب قدرت الله نوروزی بطور رسمی به عنوان شهردار کلانشهر اصفهان منصوب شد.
*** دستگیری سازنده کلیپ جعلی در اصفهان نیز از اخبار مورد توجه بود. پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) از شناسایی و دستگیری عامل تولید و انتشار کلیپ تصویری صداهای عجیب در آسمان اصفهان خبر داد. این فرد با الگو برداری از کلیپ‌هایی مبنی بر شنیده شدن صداهای عجیب که در استان گیلان و یزد منتشر شده بود اقدام به ساخت این کلیپ کرده است. این فرد 30 ساله انگیزه خودرا از ساخت و انتشار این کلیپ تصویری سرگرمی عنوان کرده است.
*** کسب مدال طلا توسط خواهران منصوریان نیز از اخبار مورد توجه بود. شهربانو منصوریان نماینده وزن 65 کیلوگرم تیم ملی ساندای بانوان و الهه منصوریان نماینده وزن منفی 52 در مرحله فینال مسابقات قهرمانی جهان با شکست حریفانی از مصر و ویتنام به مدال طلا دست پیدا کردند.
گ/3011 / 2093 ** خبرنگار: آسیه معینی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۴۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند

احمد احمدی صدر، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: در طرح مشارکتی بین سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی و سازمان پسماند شهرداری تهران مقرر شده معتادان متجاهر بهبود یافته و افراد آسیب دیده با هدف خروج از چرخه آسیب و بازگشت به خانواده و جامعه در حوزه پاک‌بانی فعالیت کنند که در این راستا بخشی از این افراد جامعه پذیر مشغول به کار شدند و بخش دیگر در حال ثبت نام و ارزیابی قرار دارند.

به گزارش مهر، وی افزود: عوامل این سازمان و سازمان پسماند به شکل دوره‌ای در تمامی ۲۰ مددسرا حضور پیدا می‌کنند و پس از تمایل این افراد و نام نویسی مورد پایش قرار می‌گیرند و در یک بازه زمانی کوتاه مشغول به کار می‌شوند.

احمدی صدر ادامه داد: حقوق و مزایای این افراد مطابق با قانون وزارت کار است که از سوی پیمانکاران سازمان پسماند با نظارت مدیریت شهری پرداخت می‌شود.

دیگر خبرها

  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • شگرد جالب محمود احمدی نژاد برای دست ندادن با زنان
  • در ۸ سال دولت احمدی‌نژاد، قیمت نان ۳۲ برابر شد!
  • مومنی، اقتصاددان: در هشت سال دولت احمدی نژاد، قیمت نان 32 برابر شد!
  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است
  • ۵ رقیب قالیباف در کرسی ریاست مجلس /تندروها به صف شدند /وزیر احمدی نژاد هم هست
  • احمدی نژاد می‌گفت مشکل ما خود رهبری است!
  • از احمدی‌نژاد تا رییسی/چه کسی پای رانت را به بازار خودرو باز کرد؟
  • دو ضربه مهم به بودجه‌نویسی کشور؛ یکی در دولت احمدی‌نژاد و یکی در دولت رئیسی