Web Analytics Made Easy - Statcounter

از آنجا که روابط عمومی چشم و گوش هر اداره است و از سوی دیگر بر اساس حق دسترسی مردم به اطلاعات، باید عملکرد ادارات به مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب و کشور ارائه شود، لازم است عملکرد واحد روابط عمومی ادارات مختلف شهرستان بررسی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شهرضانیوز-پیمان موحدی/ با بررسی نگاه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) پیرامون لزوم نقد پذیری مسئولان، مشخص می شود که از جانب ایشان، اصرار بر نقدِ سازنده و دلسوزانه مدیران در مسیر پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام خمینی(ره) می فرمایند:«هیچ کس نباید خود را مطلق و مبرّای از انتقاد ببیند البته انتقاد غیر از برخورد خطی و جریانی است.» صحیفه نور، ج21/ص 48] همچنین ایشان می فرمایند:«در جمهوری اسلامی همه باید با انتقادها و طرح اشکالها راه را برای سعادت جامعه باز کنند.»صحیفه نور، ج 14/ ص 248

رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند:« شفافیت معنایش این است که مسئول در جمهورى اسلامى عملکرد خودش را به طور واضح در اختیار مردم قرار بدهد؛ این معناى شفافیت است، باید هم بکنند»

روابط عمومی چشم و گوش هر اداره است، روابط عمومی فعال به مردم می گوید فلان اداره که از بودجه دولت و بیت المال استفاده می کند چه خدماتی ارائه می دهد؛ روابط عمومی فعال و تخصصی به فرامین رهبری و امام راحل(ره) مبنی بر ارائه گزارش عملکرد به مردم جامه عمل پوشانده و همچنین زمینه تحقق اصل دموکراسی و آزادی که از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی است را فراهم می کند.

اما متأسفانه در بسیاری از ادارات شهرضا، واحد روابط عمومی به عنصری نمایشی و گاهی فرمایشی تبدیل شده است، مسئولان به اصطلاح روابط عمومی کارشان این است که اگر آقای مدیر در مراسمی حاضر شد از او عکس بگیرند و در مناسبتهای مختلف بنر یا پارچه نوشته کنه‌ای را بر سر در اداره آویزان کنند که البته این کار هم بارها از سوی مسئولان شهرستان مورد انتقاد قرار گرفته است که :«چرا مثلا در هفته دولت اداره محترم حتی از نصب همان بنر یا پارچه نوشته کهنه هم خودداری کرده است؟»

بی توجهی مدیران به روابط عمومی نشانه بی توجهی آنها به شعور عمومی و مطالبه مردم است، سایت اطلاع رسانی بسیاری از ادارات ماه ها و حتی سالهاست که به روز نشده و این در حالی است که در آن اداره میز خدمتی هم برای هدایت مراجعان وجود ندارد.

سخنی با فرماندار شهرستان

روابط عمومی ضعیف بسیاری از ادارات شهرضا سالهاست حتی یک نشست خبری هم برگزار نکرده اند و وقتی در این مورد به انها اعتراض می شود می گویند «باید از استان به ما مجوز بدهند» و اینگونه – با بهانه ای پیش پا افتاده – از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کنند.

مسئول مستقیم رسیدگی به چنین وضعیتی فرماندار شهرستان – به عنوان نماینده عالی دولت- است؛ البته ایشان بارها با تذکرات شفاهی در این مورد هشدار داده اند اما خود آقای فرماندار هم با طراحی کانال ادارات منظورشان این بوده که گزارش عملکرد را برای این کانال بفرستید در حالی که باید خطاب به ایشان و همه مدیران شهرستان عرض کنیم که:

کانال ادارات شهرستان رسانه نیست، شما و سایر مدیران به عنوان کارگزاران نظام باید خود را در معرض افکار عمومی قرار دهید و خبرنگاران و رسانه ها نماینده افکار عمومی هستند.

شما بودجه عمومی دولت را در اختیار دارید و باید گزارش نحوه مصرف این بودجه را در اختیار مردم قرار دهید و بهترین وسیله برای این کار رسانه ها هستند.

شاید بگویید : خبرنگار باید دنبال خبر باشد و نباید خبر را برای او آماده کرد، خبرنگاران هم این سخن را قبول دارند اما وقتی مدیر اداره ای از خبرنگاران فراری است و پس از بارها تذکر حاضر به برگزاری یک نشست خبری ساده نیست، شما باید از او بخواهید که با خبرنگاران همکاری کند، البته خواهشمندیم از مدیران بخواهید با همه خبرنگاران همکاری کنند نه آنگونه که خودتان در نشست خبری هفته مبارزه با مواد مخدر تنها نام چند خبرنگار را بردید و از آنها تشکر کردید.

بهترین روابط عمومی ادارات شهرضا

اگر بخواهیم جدولی برای معرفی این روابط عمومی ها در نظر بگیریم باید از روابط عمومی اداره ورزش و جوانان در صدر این جدول یاد کنیم که از زمان تصدی آقای علی نقی انصاری در سمت رییس این اداره متحول شده است.

روابط عمومی اداره جهاد کشاورزی در جایگاه بعدی برترین ها قرار دارد، مدیر این اداره نیز همکاری بسیار خوبی با خبرنگاران و رسانه ها دارد.

روابط عمومی فرمانداری شهرضا با مدیریت آقای صیادی در این زمینه عملکرد قابل قبولی داشته است و اگر اقای فرماندار دستور لازم را برای تشکیل کارگروه روابط عمومی شهرستان صادر کنند عملکرد این واحد مطلوب تر خواهد شد.

دانشگاه دولتی شهرضا نیز در مناسبتهای مختلف با رسانه ها همکاری خوبی داشته اند، همچنین است اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان.

ادارات ثبت احوال، بهزیستی، دامپزشکی، نهاد کتابخانه ها، فرهنگ و ارشاد اسلامی و هلال احمر شهرستان نیز عملکرد نسبتا خوبی در زمینه اطلاع رسانی و همکاری با رسانه ها داشته اند.

روابط عمومی اداره آموزش و پرورش در مدت زمانی طولانی از سال با 26 هزار دانش آوز و بیش از دو هزار معلم و کارمند ارتباط مستقیم دارد، پس لازم است همکاری بیشتری با رسانه ها داشته باشد، اخبار شورای آموزش و پرورش تنها از طریق یک رسانه منتشر می شود، که لازم است این رویه اصلاح شود.

اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری هم در این زمینه باید تغییر رویه دهد، در حالی که شهرضا دارای گنجینه های بسیاری در حوزه میراث فرهنگی است که از انها استفاده نمی شود، باید همکاری مسئولان این اداره با رسانه ها برای جذب اعتبارات ملی بیشتر شود.

به عنوان نمونه خبر ثبت سفالگری شهرضا در فهرست میراث ناملموس کشور تنها در کانال ادارات منعکس می شود در حالی که اگر این رویداد در سایر شهرستانها اتفاق می افتاد سر و صدای رسانه ای زیادی داشت.

دانشگاه آزاد اسلامی، اداره امور مالیاتی و اتاق اصناف، اداره اوقاف و امور خیریه و شهرداری منظریه نیز لازم است همکاری خود را با رسانه های شهرضا تقویت کنند.سکوت خبری هرگز به صلاح مردم و جامعه نیست.

اداره صنعت، معدن و تجارت در پروژه های هفته دولت همکاری خوبی با رسانه ها داشت اما در مجموع حوزه ارتباط گیری این اداره با رسانه ها ضعیف است، این در حالی است که شرکت شهرکهای صنعتی استان از این نقیصه استفاده کرده و شماری از خبرنگاران غیربومی را به شهرستان دعوت کرد تا در مورد پروژه فاضلاب شهرک رازی آنچه را می خواهد منتشر کند، انتظار داشتیم آقای خاتمی در این زمینه موضعگیری کنند که متأسفانه خبری نشد.

اداره آب و فاضلاب شهری با وجود آنکه خدمات بسیار خوبی در حوزه فعالیت خود دارند اما دریغ از یک نشست خبری یا گزارش آماری که به طور اختصاصی ارائه شود.

از شهرداری شهرضا انتظار فعالیت بیشتری داریم و شهرداری منظریه هم با سکوت خبری در شمار بدترین روابط عمومی ها قرار می گیرد.

ضعف در روابط عمومی ادارات و اطلاع رسانی به رسانه های شهرستان در حالی است که از گوشه و کنار اخباری مبنی بر واریز مبالغی هنگفت به حساب رسانه های خارج از شهرستان به گوش می رسد.

در مجموع باید بگوییم خبرنگاران و رسانه های شهرستان چون دلسوز نظام، مردم و خود ادارات هستند دوست دارند آنچه در شهرستان انجام میشود را به اطلاع مردم برسانند.

پادگانها و ارگانهای نظامی و انتظامی به دلیل محدودیتهای امنیتی که در انتشار اخبار دارند از فهرست بهترین و بدترین روابط عمومی ها خارج و درباره آنها اظهار نظر نمی کنیم هرچند نشستهای خبری مناسبتی برای این ارگانها در مواقع مورد انتظار برگزار شده است.

خبرنگاران شهرضا با واقعیات موجود آشنایی دارند و به همین دلیل بدون انتظارات مادی، اخبار را بر اساس واقعیات موجود منتشر می کنند.

انتهای پیام/شهرضانیوز

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۳۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ جاده گردشگری هونجان اسفرجان به شهرضا؛ پرحادثه و پرتوریست

تین نیوز

جاده هونجان اسفرجان به شهرضا یکی از محورهای مواصلاتی مهم قطب گردشگری جنوب اصفهان به شمار می رود . اگر از شهرضا به سمت جنوب آن بروید، به ییلاق دیدنی هونجان می رسید. روستای هونجان یکی از توابع شهرستان شهرضا در استان اصفهان است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، یکی از جالب ترین ویژگی های روستای هونجان، آب وهوای آن است. هونجان از لحاظ داشتن پاک ترین آب وهوا توجه ستاره شناس ها را جلب کرد، تا جایی که آن ها به این روستا «آسمان پاک ایران» گفتند.

بیشتر بخوانید:

دسترسی اتوبان اصفهان شیراز به تخت جمشید؛ ماموریت ویژه استاندار کلید خورد

اسفرجان نیز روستایی تاریخی در مرز استان اصفهان و شیراز و از توابع شهرضا است که سالانه بویژه در فصل بهار و تابستان میزبان گردشگران بسیاری از اقصی نقاط کشور می شود.

حال مردم این منطقه که میزبان گردشگران بسیاری از گوشه و کنار ایران هستند و سالانه شاهد تصادفات دلخراشی در محور ارتباطی هونجان، اسفرجان به شهرضا هستند در کارزاری که در پلتفرم مستقل جمع‌آوری امضا اعلام شده درخواست تعریض این جاده گردشگری را دارند.

در این کارزار خطاب به وزیر راه و شهرسازی، استاندار محترم استان اصفهان و نماینده محترم شهرستان شهرضا آمده است:

وزیر محترم راه و شهرسازی

جناب آقای مهندس مهرداد بذرپاش

نماینده محترم شهرستان شهرضا

جناب آقای دکتر حبیب قاسمی

استاندار محترم استان اصفهان

جناب آقای دکتر سید رضا مرتضوی

با سلام و احترام؛

باز هم جاده باز هم تصادف باز هم مرگ باز هم غم...

محور ارتباطی هونجان، اسفرجان به شهرضا، یکی از محورهای مواصلاتی مهم قطب گردشگری جنوب اصفهان است و علاوه بر این که تنها مسیر دسترسی عشایر قشقایی و مردم ساکن در روستاهای هونجان، اسفرجان به شهرضاست و در آینده نزدیک با ادامه جاده درحال احداث بین روستا های هونجان و گرموک اتصال این جاده به شهرستان سمیرم برقرار می شود و به دلیل جاذبه های گردشگری بسیار چشم نواز، یکی از پر تردد ترین مسیر های ارتباطی بین شهرستان های سمیرم و شهرضا خواهد شد؛ کما اینکه درحال حاضر هم این جاده به دلیل تردد فراوان یکی از پر حادثه ترین جاده های مواصلاتی شهرضا محسوب می گردد. (آمار حوادث منجر به جرح و فوت در دوسال گذشته مبین این ادعاست.)

در ادامه عنوان شده: این جاده به علت عرض کم، پیچ های زیاد، آسفالت فرسوده و نداشتن شانه خاکی متناسب از یک طرف و تردد زیاد  سالانه جان افراد زیادی را گرفته یا معلول کرده و خانواده های بسیاری را داغدار و گرفتار می کند؛ اما علیرغم پیگیری های متعدد و در جریان قرار گرفتن مسئولان طی سال های گذشته، اقدام شایسته ای در این خصوص بعمل نیامده است.

اگر مثلث انسان، جاده و خودرو را در نظر بگیریم محور فوق یادآور خاطرات تلخ و غم بار برای کسانی است که عزیزانشان را در این محور از دست داده که کماکان تبعات اجتماعی و روانی آن پابرجاست.

در همین راستا از حضور آن مقام محترم درخواست می گردد با تدابیر عالمانه خود نسبت به این درخواست به حق مردم این منطقه توجه خاص مبذول فرمایید ودستور مساعدت به مسئولین ذی ربط صادر فرمایید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کشف محموله ۲۰۰ میلیاردی پارچه قاچاق در شهرضا
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • فرمانداری نایین به فرمانداری ویژه ارتقا یافت
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود
  • ◄ جاده گردشگری هونجان اسفرجان به شهرضا؛ پرحادثه و پرتوریست
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • استان فارس در تبیین دستاوردهای دولت رتبه اول کشور را دارد