Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@09:17:39 GMT

توجه به مطالبات مردم از وظایف مهم روابط عمومی ها است

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۵۵۷۲۲

توجه به مطالبات مردم از وظایف مهم روابط عمومی ها است

زنجان-رئیس شورای استان زنجان گفت: توجه به خواسته و مطالبات مردم از وظایف مهم روابط عمومی شوراها است و باید شوراها خواسته های مردم را بدانند تا در تصمیم گیری ها بتواند اثر گذار باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید خدادادی ظهر چهارشنبه در دوره آکاره آموزشی روابط عمومی شوراها و شهرداری، افزود: روابط عمومی ها در دنیای مدرن نه تنها وظیفه اطلاع رسانی بلکه مدیریت افکار عمومی و تدوین استراتژی های سازمان را بر عهده دارند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: طی چهار سال اخیر با تجربه ای که در شورای فرادست کسب شد متوجه اهمیت چگونگی اطلاع رسانی از فعالیت شوراها به عنوان نهادهای مردمی شدم و نهادی که مردم در انتخاب و شکل گیری آن تاثیر دارند اما متاسفانه با گذشت زمان و روی کار امدن همان نمایندگان منتخب خود گلایه ها و انتقادها رابه سوی آنان سرازیر می کنند و در این بین قصور جامعه شورایی در نحوه تعامل و ارتباط گیری با مردم و تنظیم روابط داخلی و خارجی کم بی تاثیر نبوده است.

رئیس شورای اسلامی استان زنجان گفت: تمامی پیکره شورا با روابط عمومی در ارتباط است و متاسفانه این مهم تا کنون در بین شوراهای اسلامی مغفول مانده و همین امر در ایجاد ذهنیت غلط و منفی از شوراها در بین عموم تاثیر گذار بوده است.

خدادادی تاکید کرد: گرچه نقش روابط عمومی ها آینده نگری، بحران ستیزی، فرهنگ سازی و ایجاد اعتبار برای سازمان است اما متاسفانه این نقش هرگز محقق نشده چرا که توجه به این مقوله کم بوده و همین آسیب های متعددی برای شاکله شورا در پی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه دوره آموزشی برای روابط عمومی تداوم داشته باشد، افزود: با استمرار چنین دوره هایی و افزایش تعامل سخنگویان شورا به عنوان نمایندگان شورا برای اعلام مواضع رسمی این جامعه و روابط عمومی ها به عنوان بازوان اجرایی آنها تقویت شده و شاهد اخبار خوبی از نهادمردمی محلی باشیم.

وی ادامه داد: اگر وقایع و تصمیم گیری های این نهاد مردمی شفاف و صحیح و دقیق به جامعه هدف و مخاطبان منتقل می شد شاهد بسیاری از چالش ها نبودیم.

رئیس شورای اسلامی استان زنجان گفت: نخستین و مهمترین تصمیم گیری شوراها انتخاب شهردار است که درهمین موضوع مهم و سرنوشت ساز از آغاز فعالیت شورا تا پایان یک دوره چالش ها و تحلیل های صحیح و غلط بسیار است و تحلیل هایی که اگر منصفانه ودر تعامل با شورا شکل بگیرد می تواند سازنده باشد.

خدادادی ابراز کرد: روابط عمومی شهرداری ها و در تعامل با سایر نهادها به عنوان یک واحد پویا و بدون سکون نقش خطیری در ارتقا اعتماد عمومی و تقویت سرمایه های اجتماعی و مشارکت مردم در ازای طرح های توسعه ای شهرها دارد.

وی گفت: توجه به خواسته های مردم از وظایف مهم روابط عمومی شوراها است و باید شوراها خواسته های مردم را بدانند تا به اعضای شوراها منعکس داده و در تصمیم گیری ها بتواند اثر گذار باشد.

رئیس شورای اسلامی استان زنجان ابراز کرد: نقش روابط عمومی ها شوراها و شهرداری ها متفاوت از سایر سازمان ها است چرا که شهرداری ها نهاد عمومی بوده و متعلق به مردم هستند و انتظارت و انتقادات آنها باید به گوش مسولین برسد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۵۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت نزدیک مرحله دوم وظایف ما را نیز سنگین‌تر می‌کند

اسماعیل قزل سفلی در جلسه مشترک هیات نظارت و هیات اجرایی شهرستان پاسارگاد، افزود: انتخابات سال گذشته (۱۱ اسفند ۱۴۰۲) یکی از حساس‌ترین انتخابات نظام بود، اما می‌توان گفت که حساسیت مرحله دوم انتخابات بیش از مرحله نخست است.

او ادامه داد: در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ همه تلاش کردند که انتخاباتی همراه با نظم و به شکل قانونمند، سالم، امن و پرشور برگزار شود و این اتفاق هم افتاد.

قزل سفلی اظهار کرد: دشمن از یک سال قبل، هم در بحث اختلال در برگزاری انتخابات و هم در زمینه ناامیدسازی مردم تلاش بسیار کرد و کوشش بسیاری به خرج داد تا انتخابات برگزار نشود، اما با اراده همه دست اندرکاران و حضور معنادار مردم در کار خود موفق نشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: حضور و مشارکت مردم فارس در انتخابات سال گذشته از حد نصاب میانگین کشوری هم بالاتر بود و از میزان مشارکت در انتخابات دوره گذشته نیز فراتر رفتیم.

قزل سفلی افزود: مرحله دوم انتخابات از حساسیت بیشتری برخوردار بوده و رقابت در این مرحله بسیار سنگین است و این رقابت سنگین وظایف ما را نیز سنگین‌تر می‌کند.

او ادامه داد: همه عوامل اجرایی انتخابات باید با هم هماهنگ باشند و انتخابات طبق برنامه و جدول زمان بندی پیش رود و برگزار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • لغو جلسات علنی شورای شهر مشهد در هفته شوراها
  • رقابت نزدیک مرحله دوم وظایف ما را نیز سنگین‌تر می‌کند
  • پلیس در خط مقدم مبارزه با بدحجابی
  • شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند
  • از افزایش تابلوهای اعلام وضعیت پارامترهای سلامت هوا تا طرح تهاتر مطالبات بانک شهر با املاک
  • ۱۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • تأمین هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای طرح‌های نهضت ملی مسکن در زنجان
  • مردم نگران تامین داروی "وارفارین" نباشند
  • رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه با ابلاغ و اجرای طرح جامع