شماره گذاری و تعویض پلاک منوط به داشتن بیمه نامه شخص ثالث و برگه معاینه فنی شد
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۵۵۷۵۳
به گزارش میزان، سرهنگ علی محمدی، رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا گفت: دارندگان وسایل نقلیه زمینی، موظفند سند حاکی از انعقاد قرارداد بیمه هنگام رانندگی را همراه داشته باشند و در صورت درخواست ماموران راهنمایی و رانندگی، این بیمه نامه را ارائه دهند.
وی افزود: ماموران راهنمایی و رانندگی موظفند، از طرق مختلف مثل دوربینهای نظارت ترافیک ضمن شناسایی وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه نسبت به اعمال قانون و جریمه متخلفان اقدام کنند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا در خصوص معاینه فنی توضیح داد: براساس ماده ۴ قانون هوای پاک، تولید انواع وسایل نقلیه موتوری و واردات آنها، مستلزم رعایت حدود مجاز انتشار آلایندههای موضوع قانون هوای پاک است و شماره گذاری انواع وسایل نقلیه موتوری اعم از تولید داخل و وارداتی مستلزم رعایت حدود مجاز آلایندههای این قانون است.
محمدی با اشاره به این که بر اساس تبصره ۶ ماده ۶ قانون هوای پاک فروشندگان خودرو مکلفند هنگام انجام معامله وسایل نقلیه زمینی، نسبت به ارائه گواهی معتبر معاینه فنی اقدام کنند، گفت: بر این اساس طرفین معامله، زمانی که برای تعویض پلاک به مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک مراجعه میکنند، فروشنده خودرو موظف است برگه معاینه فنی را که از مراکز مجاز معاینه فنی دریافت کرده، همراه خود داشته باشد و به همکاران ما در مراکز تعویض پلاک، ارائه دهد.
رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا ادامه داد: دوره معافیت معاینه فنی براساس تبصره یک ماده ۶ قانون هوای پاک، برای خودروهای نوشماره شخصی و دولتی ۴ سال و وسایل نقلیه عمومی یک سال است.
وی خاطرنشان کرد: راهنمایی و رانندگی ناجا در صورتی که دارنده وسایل نقلیه با اتمام دوره معافیت و انقضای اعتبار معاینه فنی در مراکز مجاز معاینه فنی برای دریافت گواهینامه مربوط مراجعه نکند، موظف است خودرو را متوقف کند و حتی در ازای هر روز تردد بدون گواهی مذکور، برابر قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی آنها را اعمال قانون کند.
رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا در پایان با تاکید بر این که تنها برگه معاینه فنی مراکز مجازی که به سامانه یکپارچه سیمفا متصل هستند معتبر است، گفت: در حال حاضر این قانون اجرایی شده و متقاضیانی که برای شماره گذاری و تعویض پلاک مراجعه میکنند، باید بیمه نامه شخص ثالث و برگه گواهی معاینه فنی معتبر را همراه داشته باشند.
منبع: الف
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۵۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» کریستوفر نولان در شماره جدید فیلم نگار
سیناپس فیلمهای «تمساح خونی»، «آسمان غرب»، «پرویزخان»، «آپاراتچی» و «بی بدن»، فیلمنامه نویسی برای سریال در ایران و فیلمنامه کامل «یادآوری» نوشته کریستوفر نولان، از جمله مطالب منتشر شده در دویست و پنجاه و پنجمین شماره ماهنامه فیلمنامه نویسی فیلمنگار ویژه اردیبهشت ۱۴۰۳ هستند که در ۱۱۶ صفحه تقدیم علاقهمندان سینما و فیلمنامه نویسی شده است.
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در ابتدای بخش سینمای ایران سیناپس فیلمهای «تمساح خونی»، «آسمان غرب»، «پرویزخان»، «آپاراتچی» و «بی بدن» را میخوانیم و سپس نقد و تحلیلهایی که نویسندگان مجله درباره این آثار نوشتهاند. گفتگو با حسین تراب نژاد، یکی از فیلمنامه نویسان «آپاراتچی» و گفتگو با علی ثقفی، نویسنده و کارگردان «پرویزخان» از دیگر مطالب این بخش هستند.
پرونده موضوعی این شماره به فیلمنامه نویسی برای سریال در ایران اختصاص دارد که شامل مطالب خواندنی و متنوعی است از جمله: نگاهی به سریالهای شبکه نمایش خانگی در ایران؛ آنچه در سریال نویسی ایران مورد توجه نیست، بررسی گونههای درام کارآگاهی در سریالهای بعد از انقلاب، وضعیت فیلمنامه نویسی در سریالهای شبکه نمایش خانگی، معضلات سریال سازی از منظر متن، زیرمتن و فرامتن، گفتوگوی جمعی پیرامون فیلمنامه نویسی برای سریال در ایران و....
بخش سینمای جهان با سیناپس روی علفهای خشک، داستان آمریکایی و فراری آغاز میشود و با نقد و گفتگوهایی با خالقان این آثار ادامه مییابد.
مطالعه تطبیقی کتاب و فیلمنامه «مورد عجیب بنجامین باتن» و چطور خواننده را مجذوب فیلمنامه میکنید؟ عناوین صفحات «سینما ادبیات» و «تجربههای پراکنده» میباشند.
فیلمنامه کامل این شماره به «یادآوری» نوشته کریستوفر نولان اختصاص دارد که توسط حمید گرشاسبی به فارسی برگردانده شده است. نقدی بر این فیلمنامه، مطالب پایانی این شماره است.