Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@06:52:43 GMT

هجوم کولی‌های مهاجر به باخرز عامل سلب آسایش مردم

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۵۵۹۵۰

اسکان عشایری تحت عنوان کولی در گوشه و کنار شهرستان باخرز که عمده فعالیت‌شان سوء استفاده از عقاید مردمی است، باعث سلب آسایش مردم شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سلام باخرز، عشایر از دیرباز تاکنون مردمانی غیور و سخت کوش بوده و هستند و نقش موثری در امور کشاورزی، دامداری، صنایع دستی و حتی حفاظت از مرزها داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن ها در گوشه و کنار سرزمینمان مشغول فعالیت های مفید و سازنده هستند که همواره از آن ها به نیکی یاد می شود.

متاسفانه در سال های اخیر شاهد اسکان فصلی گروه هایی شبیه عشایر مثل کولی ها و زاغه نشین هایی هستیم که در گوشه و کنار شهرها و روستاها به فعالیت هایی مشغول اند که هیچ سنخیتی با کار و فعالیت عشایر ندارد و عمده فعالیت آن ها با سوء استفاده از عقاید مذهبی مردم و تکدی گری به فنون و روش های گوناگون می باشد.

آری؛ واقعیت مسأله آنست که چند صباحی است چهره اطراف شهر به طرز ناراحت کننده ای توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند. دیدن زنان و کودکانی با اصل و نسب کولی که بدون اینکه صدایشان کنی به سویت می آیند، به زور دستت را برای مساعدت به سمت خویش می کشند و با چرب زبانی و بیانی غیرقابل وصف تو را وادار می کنند برای رهایی از زبان و دستشان هم که شده به آنها کمک کنی. مهمانان ناخوانده ای که به بخشش اندک قانع نیستند و مع الاسف تعدادشان روز به روز در حال افزایش است.

این روزها زنگ خانه که به صدا در می آید، باید یکی از حدس هایت، زنان کولی باشد که با کاسه ای و یا کیسه ای، بدون اجازه تا انتهای خانه شخصی، تو را تعقیب می کنند.

دیگر خواهشهای دروغین آنها تاثیری از ترحم و تامل برجای نمیگذارد که رفتار تملق گرایانه و سرشار از تکدی شان، تنفر را در وجود هر بیننده ای پدیدار می کند.

به راستی ، وضع اسفبار فرهنگی و بهداشتی کولی ها در اطراف شهر و روستاهای باخرز ، چه آثار جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت؟.

به قول شاعر : مرا به خیر تو امید نیست، شر مرسان!

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۵۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمعیت سالم عامل اقتدار هر کشور است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا باوقار ظهر چهارشنبه در جلسه هفته سلامت که در دفتر امام جمعه برگزار شد ضمن تشکر از مدافعین سلامت و تببین و روشنگری اقدامات انجام شده اظهار کرد: جمعیت به عنوان عاملی مؤثر در شکل‌دهی به قدرت کشورها به‌ویژه در ابعاد نظامی، سیاسی، بهداشتی و اقتصادی مطرح است به طوری که رشد جمعیت در یک جامعه و کشور به معنای قدرت بیشتر حاکمان به شمار می‌آید.

وی افزود: مقوله جمعیت یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتدار ملی در هر کشور است که نیل به اهداف مهم ملی و نقش‌آفرینی در مناسبات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی جهان امروز بدون توجه به این مؤلفه ممکن نیست.

امام جمعه مشگین شهر بحث بهداشت و دهان را یادآور شد و گفت: از اینکه مدافعان سلامت تلاش برای سلامت مردم می‌کنند مایه مباهات و مجاهدت به معنای واقعی است.

وی به احیای مجمع خیرین سلامت اشاره کرد و گفت: مجمع خیرین سلامت کشور به عنوان یک سازمان مردم نهاد با هدف فراهم آمدن امکان شناسایی و ساماندهی خیرین فعال در امر سلامت کشور و برنامه ریزی برای بهره گیری صحیح از کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی و هدایت این کمک‌ها به اولویت‌های ملی در حوزه سلامت، نقش ارزشمندی دارند.

حجت الاسلام باوقاربا اشاره به برنامه ریزی سفیران سلامت در خانواده اشاره کرد و افزود: نقش مردم در مراقبت از سلامت خود و اعضای خانواده برای سالم زیستن، مدیریت ناخوشی‌های جزیی، مدیریت بیماری‌های مزمن و حاد روز به روز در حال افزایش است که با اجرای برنامه ملی خود مراقبتی به ویژه خود مراقبتی فردی که تاکید بر جذب سفیران سلامت خانواده است.

کد خبر 6087756

دیگر خبرها

  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • گوشه‌ای از اجتماع بزرگ و باشکوه مردم قم در حمایت از فراجا
  • علم الهدی: در بحث حجاب، نمی‌شود مردم یک گوشه بنشینند و تماشاچی باشند / حکومت هم باید فراتر از یک ناصح مشفق در میدان باشد
  • انتقاد امام جمعه باخرز از وضعیت تنها بیمارستان شهرستان
  • علم الهدی: در بحث حجاب، نمی‌شود مردم یک گوشه بنشینند و تماشاچی باشند
  • عملیات وعده صادق تنها گوشه‌ای از اقتدار نظامی کشور
  • ۴۰۰ خیر مدرسه ساز در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • اسکان مردم روستای سیل زده نوده در روستای آبیز / تکلیف داوطلبین کنکور روستای نوده چه می‌شود؟
  • جمعیت سالم عامل اقتدار هر کشور است
  • طرح ارتقاء امنیت اجتماعی وپاکسازی نقاط جرم خیزدر کهگیلویه اجرا شد