Web Analytics Made Easy - Statcounter

نظام رتبه‌بندی شانگهای در سال ۲۰۱۷ میلادی برای اولین بار رتبه‌بندی دانشکده‌ها و بخش‌های علوم ورزشی دانشگاه‌های برتر دنیا را آغاز کرد که در این میان 3 دانشگاه ایرانی در جمع برترین‌ها قرار گرفتند. آفتاب‌‌نیوز : دکتر محمدجواد دهقانی، سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) با بیان این‌که نظام رتبه‌بندی شانگهای درسال ۲۰۱۷ میلادی برای اولین بار رتبه‌بندی دانشکده‌ها و بخش‌های علوم ورزشی دانشگاه‌های برتر دنیا را منتشر کرده است، گفت: رتبه‌بندی شانگهای یکی از معتبرترین رتبه‌بندی‌های جهانی است که نتایج آن توسط دانشگاه شانگهای ژیائوتنگ چین منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رتبه‌بندی‌ در قالب یک پروژه بزرگ در کشـور چیـن برای اولین بار در ژوئـن سال ۲۰۰۳ میلادی توسط دانشگاه شانگهای منتشر شد و به صورت سالانه روزآمد می‌شود.
به گزارش آفتاب‌نیوز؛ دکتر دهقانی اظهار کرد: دانشگاه دیکین استرالیا (دانشکده ورزش و علوم تغذیه)، دانشگاه لافبورو انگلستان (دانشکده ورزش، بهداشت و علوم تغذیه) و دانشکده علوم ورزشی نروژ به ترتیب در جایگاه اول تا سوم برترین دانشکده‌های تربیت بدنی و علوم ورزشی دنیا در رتبه‌بندی سال 2017 شانگهای قرار گرفتند.
وی ادامه داد: از کشور ایران 3 دانشگاه در جمع برترین دانشکده‌های ورزشی دنیا حضور دارند. دانشکده‌های تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه گیلان، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه تهران به ترتیب در بازه 300-201 دانشگاه‌های برتر دنیا قرار گرفتند.
سرپرست ISC خاطرنشان کرد: انتخاب دانشگاه‌ها بر اساس دو معیار بوده است. اول این‌که دانشگاه‌ها، دانشکده ورزشی (تربیت بدنی) داشته باشند. معیار دوم این که دانشکده یا دپارتمان در پنج سال گذشته بطور فعال به پژوهش پرداخته باشد. در مجموع، 367 دانشگاه انتخاب و رتبه‌بندی شده‌اند.
وی تصریح کرد: دانشگاه‌ها توسط چندین شاخص علمی یا پژوهشی رتبه‌بندی می‌شوند که شامل مقالات نمایه شده در وب آف ساینس، استنادهای کل، استنادهای هر مقاله، مقالات منتشر شده در 25 درصد مجلات برتر و درصد مقالات یک موسسه که با همکاری‌های بین‌المللی منتشر شده است، می‌باشد. برای هر شاخص، موسسه با بالاترین امتیاز، نمره 100 را به خود اختصاص می‌دهد و سایر موسسات به عنوان درصدی از بالاترین نمره لحاظ می‌شوند.

شاخص‌ها و وزن‌ها: رتبه‌بندی دانشکده‌ها و بخش‌های تربیت بدنی و علوم ورزشی

معیار

شاخص

وزن

خروجی پژوهشی

مقالات نمایه شده در web of science

تعداد کل استنادات به مقالات منتشر شده توسط یک موسسه

20%

20%

کیفیت پژوهش

تعداد استنادات به هر مقاله

مقالات منتشرشده در 25 درصد مجلات برتر

25%

25%

همکاری‌های بین‌المللی

درصد انتشارات یک موسسه با همکاری نویسندگان بین‌المللی

10%

نمره کل

100%

منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۶۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم رییس دانشگاه تهران برای همسر و معاون رییس جمهور

دریافت 20 MB

به گزارش خبرنگار مهر، دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران امروز با حضور انسیه خزعلی معاون رییس جمهور، قاسم عمو عابدینی معاون وزارت علوم تحقیقات و فناوری، محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران و زهرا ناظم بکایی رییس دانشگاه الزهرا افتتاح شد.

رییس دانشگاه تهران در این مراسم با اعطای حکمی انسیه خزعلی معاون رییس جمهور را به عنوان عضو وابسته هیات علمی و عضو هیات اجرایی جذب هیات علمی دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران معرفی و منصوب کرد.

خزعلی در واکنش به این حکم گفت: من هیچ مسئولیتی را اگر نتوانم کار کنم قبول نمی کنم.

محمد مقیمی، همچنین جمیله علم الهدی عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی و همسر رییس جمهور را به عنوان عضو دیگر هیات اجرایی جذب هیات علمی دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران معرفی کرد.

در ادامه رییس دانشگاه تهران فاطمه یزدیان دانشیار دانشکدگان علوم وفناوری های میان رشته ای را به ریاست این دانشکده منصوب کرد.

کد خبر 6094351

دیگر خبرها

  • رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های آسیا منتشر شد/ جایگاه ایران کجاست؟
  • واکنش رئیس دانشگاه تهران به انحرافات پژوهشی در حوزه زنان در دنیا
  • حضور ۷۵ دانشگاه ایرانی در میان برترین های آسیا در رتبه‌بندی تایمز
  • ۷۳ دانشگاه ایرانی جز برترین‌های دانشگاه‌های آسیا
  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی دانشگاه بیرجند
  • حکم رییس دانشگاه تهران برای همسر و معاون رییس جمهور
  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی
  • داروسازی ایران، حرکت به سوی آینده یا اسیر روندهای تکراری
  • درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر