Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان - ایرنا - مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: چابهار در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفته و زیرساخت های آن با همت دولت تدبیر و امید و توجه مسئولان در حال آماده شدن است.

مرتضی بانک روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح های اشتغالزایی منطقه آزاد چابهار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح های تولیدی و اشتغالزایی این منطقه زمینه توسعه همه جانبه چابهار را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: طرح های اشتغالزایی در منطقه آزاد چابهار برای جامعه محلی شغل های زیادی ایجاد کرده است.
وی تصریح کرد: توسعه و اشتغالزایی یکی از اهداف مهم مناطق آزاد کشور به حساب می آید که این امر در چابهار به خوبی در حال محقق شدن است.
مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: چابهار بهترین موقعیت تجاری و اقتصادی را در کشور دارد.
بانک اظهار داشت: چابهار به دلیل متصل بودن به آبهای اقیانوسی می تواند روابط تجاری خودش با کشورهای همسایه را توسعه دهد.
به گزارش ایرنا مرتضی بانک مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی سه شنبه شب وارد فرودگاه کنارک شد و مورد استقبال مدیرعامل منطقه آزاد چابهار، معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار و شماری از مسئولان این استان قرار گرفت.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سفر 2 روزه خود به منطقه آزاد چابهار علاوه بر دیدار با مدیران قسمت های مختلف از طرح‌ های تولیدی، گردشگری، عمرانی و خدماتی، طرح توسعه بندر شهید بهشتی و بندر شهید کلانتری، پیکره های مختلف منطقه و طرح های بزرگ اشتغالزایی فولاد و پتروشیمی دیدن می کند.
افتتاح چند طرح اشتغالزایی و کلنگ‌ زنی ساخت پروژه پترو صنعت امید با هدف تولید ماشین ‌آلات فلزی در محدوده منطقه آزاد چابهار از دیگر برنامه های امروز مرتضی بانک در چابهار است.
2 کارگاه تولیدی و اشتغالزایی چاپ و کیسه‌ دوزی برنج بهار چمن و فرآوری برنج زمان تجارت نیز افتتاح می شود.
بازدید از کارخانه تولیدی آریا پروفیل، کارگاه عروسک ‌سازی، شرکت روغن‌ کشی بحار تجارت، شهر توریستی رویال‌ صدف، سالن ورزشی 2 هزار نفری ورنا، دانشگاه بین‌ المللی و مرکز علمی کاربردی، هتل بزرگ سُدس، مدرسه حضرت مریم (ع) روستای تیس و تجدید میثاق با شهدای گمنام مسجد پیامبر اعظم (ص) از دیگر برنامه های مشاور رئیس جمهوری در سفر به چابهار است.
به گزارش ایرنا منطقه آزاد چابهار در سال 1373 با مصوبه مجلس شورای اسلامی همزمان با کیش و قشم در زمینی به مساحت 14 هزار هکتار فعالیت خود را آغاز کرد.
شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043 ** 3213 خبرنگار رستم کریمی نژاد **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۷۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزت جمهوری اسلامی حاصل رشادت سپاه پاسداران و نیرو‌های مسلح است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به‌مناسبت هفته معلم، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تربت‌حیدریه با رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی تربت‌حیدریه دیدار کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه در این دیدار اظهار کرد: امنیت، اقتدار و عزت جمهوری اسلامی حاصل فداکاری و رشادت مجموعه عظیم و قدرتمند سپاه پاسداران و سایر نیرو‌های مسلح است.

محمد حاتمی همچنین گزارشی از فعالیت‌های شاخص رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه، مجموعه فعالیت‌ها در مرکز رشد، مرکز تخصصی طب ورزشی و رشته دایر ارائه کرد و افزود: براساس نیاز جامعه جوانان در شهرستان می‌توانیم رشته‌های مهارتی مورد تقاضای منطقه را در این دانشگاه دایر کنیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تربت‌حیدریه هم در این دیدار با اشاره به موقعیت مهم دانشگاهیان در شناخت، تبیین مسائل سیاسی و فرهنگی، از تلاش دانشگاهیان در همراهی برای رفع مشکلات و معضلات اجتماعی قدردانی کرد.

علی یعقوبیان متذکر شد: شهید مطهری الگویی برای استادان و جوانان است؛ چراکه با شجاعت و غیرت دینی برخورد منطقی با مخالفان نظام داشت.

وی مطرح کرد: در بیشتر کشور‌ها پارامتر‌های قدرت و ارزش جامعه را نیروی نظامی و نیرو‌های متخصص می‌دانند که توسط استادان و معلمین نیروی انسانی متعهد و متخصص پرورش داده می‌شوند؛ چراکه آینده کشور در گرو تربیت چنین نسلی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تربت‌حیدریه بر ضرورت برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تأکید کرد.

سرهنگ پاسدار ماهر و سروان ارمی هم ضمن تبریک هفته معلم، تعلیم و تربیت را بسیار مهم حساس و حیاتی عنوان کردند و افزودند: باید استادان با ایجاد روحیه امیدآفرینی و از بین بردن یأس و ناامیدی، مسیر روشن و امید به آینده و دانایی را تقویت کنند.

سرهنگ ماهر گلزار پنج شهید گمنام در دانشگاه را منشأ و مأمنی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی شهرستان تربت‌حیدریه برشمرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عزت جمهوری اسلامی حاصل رشادت سپاه پاسداران و نیرو‌های مسلح است
  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • بررسی راهکارهای توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • بررسی راهکار‌های توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • دانشگاه بین‌المللی چابهار و موسسه جغرافیای دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی
  • عبور از رودخانه با طناب
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به قشم رسید
  • ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی واردات قطعی به قشم