Web Analytics Made Easy - Statcounter

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به این نکته که زنان فرهیخته ایرانی می‌توانند در بسترهای گوناگون اجتماعی ایفای نقش کنند، گفت: امروز زنان ایرانی به برکت انقلاب اسلامی از آزادی اندیشه و عمل برخوردارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در اجتماع عظیم «رهروان زینبی» که در آستان مقدس امامزادگان یاسر و ناصر علیه‌السلام شهرستان طرقبه برگزار شد، با اشاره به نقش ارزشمند زینب کبری سلام‌الله‌علیها پس از واقعه عاشورا، تصریح کرد: در فصل اسارت نهضت عاشورا؛ امامت، زعامت و مدیریت عالی با حضرت زین العابدین علیه‌السلام و مدیریت اجرایی بر دوش زینب کبری سلام‌الله‌علیها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اگر رهبری امام سجاد علیه‌السلام و روشنگری زینب کبری سلام‌الله‌علیها نبود، عاشورا در کربلا می‌ماند و امروز مردم با پیام حسین بن علی علیه‌السلام آشنا نمی‌شدند. زینب کبری سلام‌الله‌علیها سمبل و نماد مقاومت، ایستادگی و عزت یک زن مسلمان است.


عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری زینب کبری سلام‌الله‌علیها را اسوه صبر و بردباری معرفی و خاطرنشان کرد: نقطه شاخص و مشترک تمام مردان و زنان بزرگ قرآنی صبر و مقاومت است.


وی با بیان اینکه امروز مسلمانان عالم باید درس ایستادگی، صبر و ایثار را در مکتب زینب کبری سلام‌الله‌علیها بیاموزند، تصریح کرد: ایستادگی ملت غیور ایران اسلامی در مقابل جهان خواران مستکبر و مدعیان دروغین حقوق انسان، آموزه‌ای است که از عاشورا حسینی آموخته‌اند.


تولیت آستان قدس رضوی قیام عاشورا را برخوردار از آموزه‌های ایستادگی در برابر ظلم، سازش نکردن با دشمن، نپذیرفتن ذلت و عزتمدارانه در راه خدا جان دادن برشمرد و تصریح کرد: انقلاب اسلامی امتداد عاشوراست، ملت ایران با تأسی از حسین بن علی علیه‌السلام راه عزت را در پیش گرفته‌اند و همانگونه که حضرت زینب کبری(س) فرمود؛ شهادت برای ملت ما کرامت است.


حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ایستادگی در برابر ظلم و مستکبر را رمز عزت و بزرگی دانست و اظهار کرد: سخنان رئیس جمهور آمریکا از استیصال استکبار حکایت دارد و این استیصال به برکت مقاومت و ایستادگی ایجاد شده است. ایستادگی در برابر مستکبران آن‌ها را وادار به عقب نشینی می‌کند و این آموزه زینب کبری سلام‌الله‌علیها برای ماست.


وی با تأکید بر این مطلب که اخلاق و رفتار زینب کبری سلام‌الله‌علیها برای همه ما اسوه و الگو است؛ اظهار کرد: اندیشه و عمل انقلابی در پرتوی سبک زندگی زینبی می‌تواند در جامعه حفظ شود؛ امروز زنان ایرانی به برکت انقلاب اسلامی از آزادی اندیشه و عمل برخوردارند. زنان فرهیخته ایرانی می‌توانند در بسترهای گوناگون اجتماعی ایفای نقش کنند که این بستر باید بیش از پیش فراهم شود.


عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه حضور زینب وار زنان ایرانی در عرصه‌ها گوناگون می‌تواند منشاء برکات بسیاری باشد؛ به ظرفیت‌های عدیده کشور اشاره و ابراز کرد: اگر چه ایران اسلامی با مشکلات اقتصادی رو به رو است، اما از ذخایر فراوان و نیروی انسانی متراکم و متخصصی نیز برخوردار است که اگر میدان عمل یابند می‌توانند گره گشای بسیاری از مشکلات باشند.


حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تأکید کرد: رشد اقتصادی با نگاه به ظرفیت‌های داخلی و بهره از توانایی نیروهای فریخته کشور ممکن خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۸۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، رئیس دانشگاه معارف اسلامی در نشست خبری گفت: همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب در سالن شهید سلیمانی این دانشگاه چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود. 

حجت الاسلام والمسلمین روح الله شاکری بر وظیفه دانشگاه‌ها در تامین منابع جامع علمی برای دانشجویان و پژوهشگران تاکید کرد و گفت: به عنوان دانشگاه معارف اسلامی وظیفه داریم از ظرفیت اندیشمندان صاحب فکر استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه نسبت به شخصیت علمی و قرآنی مقام معظم رهبری غفلت صورت گرفته است خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی از سال ۴۳ تفسیر قرآن را در سطوح بالا تدریس می‌کرده اند و در تبیین دین بسیار موفق بوده و قدرت ارتباط گیری بالایی خصوصا با جوانان دارند و نگاه دینی ایشان منبعی جامع برای جوانان و دانشگاهیان خواهد بود. 

رئیس دانشگاه معارف اسلامی از پذیرش ۱۴۶ مقاله در این همایش خبر داد و گفت: در کنار ارسال مقالات شاهد ارسال چکیده مقاله‌ها نیز بوده‌ایم که در پایان همایش یک جلد از آنها منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری با بیان اینکه این پژوهش‌ها می‌تواند نگرش‌های علمی و قرآنی رهبر انقلاب اسلامی را در فضای علمی و دانشگاهی کشور گسترش دهد، عنوان کرد: به همین منظور نشست‌های متعددی با مسئولین استانی برگزار شده است که حدود ۸۰ مقاله از این بستر دریافت شد.

دیگر خبرها

  • سکه‌های حراج شده از استاندارد‌های بانک مرکزی برخوردارند
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • هوش مصنوعی و حجیت فتوا
  • رویکرد سپاه کردستان اعتقادی است
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • شهامت و جسارت در دل جوانان ایرانی جوانه زد