Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-27@14:23:25 GMT

کاخ سفید: تیلرسون وزیر باقی می ماند

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۶۰۱۲۸

کاخ سفید: تیلرسون وزیر باقی می ماند

کاخ سفید و دفتر معاون ریاست جمهوری آمریکا تاکید کردند که تاکنون صحبتی از برکناری یا استعفای رکس تیلرسون وزیر امور خارجه این کشور نبوده است و وی در این سمت باقی خواهد ماند.
به گزارش ایرنا، سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه گفت: بارها گفته ایم که اگر رئیس جمهوری به کسی اعتماد نداشته باشد آن فرد نمی تواند در سمتش بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شبکه ان.بی.سی هم گزارش داد که دفتر مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که هرگز سخنی درباره استعفای تیلرسون در میان نبوده است.
در این بیانیه که در حساب توئیتری پنس منتشر شد، آمده است: معاون رئیس جمهوری تایید می کند که پنس و وزیر امور خارجه هرگز درباره استعفای وزیر از دولت صحبت نکرده اند.
ان.بی.سی اخیرا خبر داد که وزیر امور خارجه آمریکا تابستان سال جاری به دلیل مناقشات سیاسی با کاخ سفید تا آستانه کناره گیری از قدرت پیش رفته است.
به گزارش این شبکه، اختلاف نظر تیلرسون و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در حدی بوده که وزیر امور خارجه، رئیس جمهوری را «تهی مغز» نامیده است. این شبکه خبری همچنین گزارش داد که مایک پنس تلاش کرده است تا تیلرسون را از تصمیم به کناره گیری منصرف کند.
خبرگزاری فرانسه از واشنگتن گزارش داد که تیلرسون گزارش ان.بی.سی را که در آن ترامپ را تهی مغز خوانده، رد کرده و آن را مهمل خواند.
تیلرسون روز چهارشنبه گفت: معاون رئیس جمهوری هرگز درصدد متقاعد کردن من برای ماندن در پست وزارت خارجه برنیامده است، زیرا به هیچ وجه در فکر ترک این پست نبوده ام.
وی افزود: هر چند در واشنگتن تازه واردم، اما به این مساله پی برده ام که برخی تلاش می کنند برای پیشبرد برنامه های خود با فاصله انداختن بین دیگران، بذر نفاق بپاشند تا برنامه های رئیس جمهوری را تضعیف کنند. من اینگونه عمل نمی کنم و نخواهم کرد.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۶۰۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر امور خارجه: بریکس در چندجانبه‌گرایی دارای ابتکار عمل است

 علی باقری این سخنان را در دیدار با چانگ نماینده ویژه رئیس جمهور چین در حاشیه نشست مسکو بیان کرد.


تشکر چین از اقدامات ایران در حمایت از فلسطین
طرف چینی نیز در این دیدار ، ضمن محکومیت مجدد حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق ، گفت: از اقدامات ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین تشکر می کنیم و اقدامات ایران در منطقه را شایسته می دانیم.
این مقام ارشد چینی افزود، پکن بر این باور است که ایران همواره در خاورمیانه شریک راهبردی چین است.
در ادامه طرفین به بحث و بررسی موضوعات مورد علاقه طرفین پرداختند.

دیدار باقری با نماینده ویژه روسیه در امور خاورمیانه
معاون سیاسی وزیر امورخارجه همچنین با «میخائیل باگدانف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امورخارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار کرد.

در این دیدار طرفین در کنار تأکید بر ظرفیت های بریکس بعنوان یک پیمان چندجانبه و مهم، روابط و موضوعات دو جانبه و منطقه ای را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

معاون سیاسی وزیر امورخارجه پیش از آن روز پنجشنبه در نشست معاونان وزیران امورخارجه و نمایندگان ویژه کشورهای بریکس در امورخاورمیانه و شمال آفریقا، خواهان ایفای نقش بریکس برای توقف فوری جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و منطقه شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • رئیس سازمان سنجش: داوطلبان متخلف بین یک تا ۱۰ سال از تحصیل محروم می شوند
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • معاون وزیر امور خارجه: بریکس در چندجانبه‌گرایی دارای ابتکار عمل است
  • تاکید اعضای بریکس بر توقف نسل‌کشی در غزه
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی