Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت و وزارت راه وشهرسازی به تعهدات خود درباره نوسازی بافت‌های فرسوده عمل نکرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، صدیف بدری دریک برنامه تلویزیونی درباره احیای بافت‌های فرسوده اظهارکرد: وزارت راه وشهرسازی از نظر برنامه و بودجه نتوانست به وعده‌های خود عمل کند. در برنامه ششم راهکار کمیسیون این است که هر شش ماه یکبار عملکرد دولت مورد بررسی قرارگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دولت، درباره نوسازی بافت‌های فرسوده، عمل به تعهدات دیده نمی‌شود.
وی ادامه داد: در زمان تهیه برنامه ششم، عملکرد دولت دربرنامه پنجم و درحوزه نوسازی بافت‌های فرسوده ارزیابی نشده‌است. اگر نخواهیم سالانه 10 درصد بافت‌های فرسوده را نوسازی و مقاوم‌سازی کنیم، ساخت وسازهای موجود هم به عمر مفید و به بافت‌های فرسوده نزدیک می‌شود و فاجعه بوجود می‌آید. سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: بیشترین عملکرد در احیای بافت‌های فرسوده مربوط به شهرداری‌هاست.
درهمین حال سرپرست عمران و بهسازی شهری تهران درباره قانون برنامه پنجم در احیای ده درصدی بافت‌های فرسوده گفت: در برنامه پنجم احیای  10 درصد بافت فرسوده برای دولت تکلیف شده بود اما امکان ورود یکجانبه وزارت راه وشهرسازی  به این موضوع، وجود نداشت.
هوشنگ عشایری با بیان اینکه احیای بافت فرسوده در تهران 34 درصد بوده افزود: این امر در کشور در هرسال 3/1 درصد به جای 10 درصد محقق شده است.وی با اشاره به اجرای مدل احیای توسعه محله برای بازسازی بافت‌های فرسوده خاطرنشان کرد: بافت تاریخی در گذشته با فرسوده ادغام می‌شد اما اکنون این دو مقوله از هم تفکیک شده است. افشین پروین‌پور؛ کارشناس مسائل شهری هم گفت: از برنامه چهارم تا الان، احیای 10 درصد بافت‌های فرسوده تکلیف شده بود اما در حال حاضر در کل کشور زیر سه درصد عملیاتی شده است، در حالی‌که قراربود این طرح 10ساله تمام شود.
وی با انتقاد ازروش‌های احیای بافت‌های فرسوده در سالهای گذشته تصریح کرد: درروش‌های داوطلبانه با مشخص شدن بافت فرسوده، تراکم تشویقی داده شد که نتیجه بافت ناهمگون بود. مشکلات معابر نیز برطرف نشد. باید بافت احیا شود نه پلاک که این روش به شکست منجر شد.
این کارشناس شهری گفت: در روش دیگر، وقتی احیای بافت با تملک اجباری انجام شد نیز به مشکلات زیادی برخوردیم. بزرگترین اشکال این بود که پول زیادی برای خرید ملک لازم است و وقتی شروع به خرید ملک‌ها می‌کنیم به تدریج قیمت‌ها افزایش می‌یابد. مردم نیز درمقابل مقاومت‌هایی در باره قیمت‌گذاری‌ها انجام دادند چون در ارزش افزوده شریک نبودند که این مدل نیز بسیار ناکارآمد بود. ما باید در وهله اول نقش ملی، محلی، و مردمی را مشخص کنیم که این کار هنوز اجرایی نشده است.  

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۶۰۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما،  طرح ملی مسکن یکی از طرح هایی است که دولت با راه اندازی آن سعی در کمک به افراد کم درآمد جامعه برای خانه دار شدن دارد.

متن پیام شهروندخبرنگار ما:

سلام از تسهیلات مسکن ملی و تسهیلات مسکن بافت فرسوده و ودیعه مسکن بافت فرسوده خبری نیست. سامانه شرکت بازآفرینی شهری هیچ اقدامی نمی‌کند اصلا پاسخگو نیستن .ممنون میشم پیگیری بفرمایید.

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان استان آذربایجان شرقی به اهر
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر
  • دولت سیزدهم برای مناطق جنوبی تهران چه برنامه هایی دارد؟ | نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران