Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-04@16:39:08 GMT

کشف یک بمب ۲۵۰ کیلوگرمی از جنگ جهانی دوم

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۶۱۳۱۱

کشف یک بمب ۲۵۰ کیلوگرمی از جنگ جهانی دوم

متخصصان پلیس حدود 14 ساعت بعد از کشف یک بمب 250 کیلوگرمی مربوط به جنگ جهانی دوم در برلین آن را خنثی کردند.

آتش نشانی و پلیس شب دوشنبه روند خنثی سازی این بمب مربوط به جنگ جهانی دوم که حاوی مواد منفجره بسیاری بود را موفقیت آمیز ارزیابی کردند. ساکنان اطراف منطقه کشف بمب که محل سکونت خود را ترک کرده بودند نیز اجازه پیدا کردند دوباره به محل سکونت خود بازگردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دلیل کشف این بمب در پایتخت آلمان چندین ساعت محدودیت های حمل و نقل عمومی اعمال شده بود. این بمب در یکی از ایستگاه های راه آهن کشف شده بود.

این بمب بعد از ظهر روز دوشنبه در یک عملیات عمرانی در یکی از ایستگاه های راه آهن شهر برلین کشف شد. کشف این بمب درست در شب اتحاد آلمان به عملیات بزرگ پلیس و آتش نشانی و شورای منطقه منجر شد. یک محدوده به شعاع 500 متر تحت محاصره قرار گرفته و محصور شد. تخلیه محل کشف بمب چندین ساعت طول کشید و در نیمه های شب تکمیل شد. در این محدوده همچنین یک خانه سالمندان وجود داشت که اقدامات ایمنی برای ساکنان آن ها انجام شد. یک خط مترو متوقف شد و همچنین یک بزرگراه برای خنثی سازی این بمب مسدود شد. صدها نفر به محل های اضطراری منتقل شدند. 450 نیروی پلیس در این عملیات شرکت داشتند. نیروهای آتش نشان و صلیب سرخ آلمان هم در محل حضور داشتند.

بزرگترین عملیات تخلیه تاریخچه جمهوری فدرال آلمان بر اثر کشف یک بمب مربوط به جنگ جهانی دوم اوایل سپتامبر در فرانکفورت رخ داد که بیش از 60 هزار نفر به دلیل کشف این بمب محل سکونت خود را ترک کردند.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۶۱۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«وعده صادق» ایران را به عنوان یک قدرت جهانی معرفی کرد

ایسنا/کرمانشاه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: عملیات وعده صادق ایران را به عنوان یک قدرت جهانی به دنیا معرفی کرد.

حجت الاسلام شمس الله جلیلیان، در نشستی خبری به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج، اظهار کرد: اجرای عملیات «وعده صادق» پس از حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق، عملیات پیچیده ای بود که باید به ابعاد مختلف آن پرداخته شود.

جلیلیان  تاکید کرد: عملیات وعده صادق کار بزرگی بود که باید رسانه‌ها پیام آن را به دنیا مخابره کنند. 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه در عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی شکسته شد، ادامه داد: این در حالی بود که ما در عملیات وعده صادق از بخش کمی از توان نظامی خود استفاده کردیم.

جلیلیان  تاکید کرد: عملیات وعده صادق جایگاه نظامی ایران در عرصه بین المللی را تغییر داد و اقتدار نظامی ایران را در دنیا به اثبات رساند.

وی در ادامه با تبریک هفته معلم به تمامی معلم ها، با بیان اینکه شهید مطهری  نه تنها برای قشر معلم بلکه برای همه انسان ها یک الگو است، گفت: اگر شهید مطهری و حاج قاسم را الگوی خود در زندگی کنیم، در مسیر سعادت و خوشبختی قرار خواهیم گرفت.

جلیلیان در ادامه به بیان برخی شاخص های مشترک شهید مطهری و شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: هر دو این عزیزان دست پرورده مکتب اسلام هستند و خلوص نیت، ذوب بودن در ولایت و ولایت مداری، زمان شناسی و عمل کردن بر اساس نیاز زمان و ... از ویژگی های مشترک این دو شهید بزرگوار است.

وی اشاره ای هم به دیدگاه اسلام در مورد فرزندآوری داشت و گفت: کم شدن جمعیت تهدیدی برای جامعه است، لذا باید خانواده‌ها را ترغیب به فرزندآوری کنیم.

انتهای پیام 
 

دیگر خبرها

  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله به رفح
  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح حمام خون راه می‌اندازد
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح ممکن است منجر به حمام خون شود
  • عملیات طوفان الاقصی جوانان غرب را بیدار کرده است
  • عملیات وعده صادق رسوایی غرب را جهانی کرد
  • سازمان جهانی بهداشت: سوءتغذیه در نوار غزه افزایش یافته است
  • دو دهه «جنگ با ترور» بوش ارتش آمریکا را تضعیف کرده است
  • مراحل پخت یک گاو ۲۰۰ کیلوگرمی در تنور به سبک آشپز مشهور پاکستانی (فیلم)
  • «وعده صادق» ایران را به عنوان یک قدرت جهانی معرفی کرد
  • اعتراضات روز کارگر و مخالفت با جنگ غزه در سراسر آلمان