Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: وقوع جرایم در حوزه فضای مجازی 92 درصد افزایش داشته است که حدود 30 درصد این جرایم کشف شده و 70 درصد کشف حقوقی بوده که منجر به دستگیری مجرمان شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان، سردار مجید شجاع، فرمانده انتظامی خراسان جنوبی، امروز در نشست خبری به مناسبت هفته ناجا در جمع خبرنگارن اظهار کرد:از 14 مهرماه تا 20 مهرماه به نام هفته نیروی انتظامی نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در هر یک از این شش روز انجام چندین برنامه پیش بینی شده است که اولین برنامه در اولین روز حضور نیروهای انتظامی سطح استان در مصلی های نماز جمعه خواهد بود.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: در حوزه های مختلف گزارش عملکرد نیروی انتظامی را تا تاریخ 10 مهر ماه سال جاری را اعلام می‌کنم.

سردار شجاع عنوان کرد: در حوزه خدمات اجتماعی همکاران ما در حوزه فوریت های پلیس تا کنون تعداد 108 هزار تماس را ثبت کرده اند که این تعداد نسبت به سال گذشته هشت درصد افزایش داشته است.

وی اذعان کرد: از این تعداد 108 هزار تماس بیش از 80 هزار تماس عملیاتی شده است و همکاران ما به ماموریت اعزام شده اند که در مقایسه با سال گذشته 32 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: در حوزه معاونت اجتماعی و پلیس راهور برخی از تماس ها در زمینه ارشاد، راهنمایی و مشاوره بوده است.

سردار شجاع بیان کرد: از بین 108 هزار تماس ثبت شده بیش از 23 هزار تماس مربوط به راهنمایی و ارشاد بوده است که در مقایسه با سال گذشه 34 درصد کاهش داشته و این نشان دهنده فرهنگ سازی و اطلاع رسانی همکاران ما و همکاری متقابل مردم بوده است.

وی با اشاره به اینکه برخی تماس ها غیر قابل رسیدگی است، عنوان کرد:حدود چهار هزار تماس غیر قابل رسیدگی بوده است که در مقایسه با سال گذشته 11 درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی اظهار کرد: در حوزه کشف مواد مخدر در مقایسه با سال گذشته 44 درصد افزایش کشفیات مواد مخدر در سطح استان داشته ایم و تا کنون بیش از 21 تن انواع مواد مخدر کشف شده است.

سردار شجاع با اشاره به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در زمینه پیامد های نامطلوب ماهواره ،خاطر نشان کرد:در سال جاری تا کنون در زمینه کشف تجهیزات ماهواره ای 24 درصد کاهش داشته ایم.

وی بیان کرد: در حوزه کشف سوخت قاچاق و غیرمجاز 10 درصد افزایش داشته ایم و تا کنون 32 هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: در حوزه کشف سلاح جنگی و شکاری هم نسبت به سال گذشته 33 درصد افزایش کشفیات گزارش شده است.

سردار شجاع با اشاره به کشف خودرو و موتور سیکلت های سرقت شده،عنوان کرد: تا کنون بیش از 80 خودرو کشف شده که حدود 86 درصد افزایش داشته است و در زمینه کشفیات موتور سیکلت هم در مقایسه با سال گذشته پنج درصد کاهش کشفیات گزارش شده است.

وی ادامه داد: در مجموع همه سرقت ها هفت درصد افزایش داشته ایم و بخش زیادی از سرقت هم مربوط به سرقت خودرو بوده که معمولا خودروهای سرقتی پراید و مدل 85 به پایین بوده است چرا که به دلیل مجهز نبودن به راحتی با هر کلیدی خودروی پراید روشن می‌شود.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: تا کنون همه خودروهای سرقت شده کشف شده است.

سردار شجاع اظهار کرد: در حوزه سرقت ها تاثیر گذار مثل منزل 10 درصد کاهش داشته ایم اما در زمینه سرقت مغازه ها نسبت به دوره قبل افزایش داشته که معمولا عمده سرقت از مغازه ها مواد خوراکی و غذایی گزارش شده است.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه کشف انواع سرقت های منازل و مغازه ها 10 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته ایم.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: در حوزه انضباط اجتماعی ، اعمال قانون و برخورد با رانندگان متخلف اعم از خودروی سواری، عمومی و موتور سیکلت 376 هزار مورد اعمال قانون شده است و حدود دو هزار دستگاه خودرو توقیف شد که یک چهارم این تعداد خلافی بیش از یک میلیون تومان داشته اند.

سردار شجاع بیان کرد: تا کنون تعداد یک هزار و 500 دستگاه موتور سیکلت متخلف توقیف شده است.

وی یادآور شد: برای برقراری امنیت و سلامت مسافران،رانندگان وسایل نقلیه در سطح جاده ها و شهرهای استان توسط اکیپی از همکاران ما تست سلامت انجام می‌دهند که تا کنون 572 مورد تست سلامت انجام شده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: تا کنون بیش از هشت هزار گواهینامه جدید صادر، بیش از 18 هزار خودرو و موتور سیکلت شماره گذاری ، بیش از 13 هزار گذرنامه صادر و 160 هزارنفر در اصناف مختلف که رعایت حقوق شهروندی نداشته اند مغازه هایشان پلمپ شده است.

سردار شجاع عنوان کرد: در زمینه توزیع مواد مخدر بیش از 500 دستگاه خودور و 48 موتور سیکلت توقیف شده است.

وی با اشاره به اینکه عمده تصادفات در فاصله 20 تا 30 کیلومتری شهرها به وقوع می‌انجامد، گفت: درحوزه تصادفات جرحی 27 درصد افزایش داشته ایم و دراین مدت چندین خانواده بر اثر تصادف در خراسان جنوبی از بین رفته اند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: اگر در خراسان جنوبی سختگیری در مقایسه با سایر استانها بیشتر است دلیل آن کم شدن این گونه تصادفات است.

سردار شجاع عنوان کرد: عمده دلایل تصادف ها سرعت بالا و عدم توجه به جلو گزارش شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون تصادفات فوتی در خراسان جنوبی دو درصد افزایش داشته، بیان کرد: درصد قابل توجهی از عوامل تصادفات عامل انسانی بوده است و درصد مجروحان تصادفات 22 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی عنوان کرد: تعداد متوفیان استان بر اثر تصادفات تا به امروز 138 نفر گزارش شده که در مقایسه با سال گذشته 5 درصد افزایش داشته است.

سردار شجاع اظهار کرد: در حوزه ثبت تماس در سامانه 197 هم تا کنون حدود هفت درصد افزایش تماس داشته که در حوزه انتقادات 12 درصد کاهش، شکایات 20 درصد افزایش که عمدتا شکایات درستی نبوده اما به همگی رسیدگی شده است، در خواست و پیشنهادات 40 درصد کاهش، تقدیر و تشکر 22 درصد افزایش و راهنمایی و ارشاد 32 درصد افزایش گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات موثر نیروی انتظامی خدمت رسانی به هم استانی ها است، گفت: سامانه 110 استان را در مرکز استان تجمیع کرده ایم و هدف این کار هم رسیدگی بهتر و سریعتر به تماس های هم استانی ها بوده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی عنوان کرد: خراسان جنوبی سومین استانی است در سطح کشور که سامانه 110 در مرکز استان تجمیع شده است و تا کنون در همه شهرستانهای استان این کار عملیاتی شده و بازخورد خوبی داشته است.

سردار شجاع بیان کرد: سامانه پیامکی 110 هم در تمام ساعات شبانه روز برای ثبت درخواست هم استانی ها آماده است و همکاران ما به موقع در خدمت همشهریان خواهند بود.

وی با اشاره به حوزه اقدامات مربوط به پلیس فتا، اظهار کرد: برای اطلاع و آگاهی بخشی هم استانی ها در زمینه استفاده از شبکه های فضای مجازی و موبایلی با توجه به اینکه آسیب دیدن افراد در این حوزه بسیار زیاد بوده نیاز به تلاش داریم و هر چه بیشتر آگاهی مردم در این زمینه ارتقا پیدا کند آسیب دیدن از طریق فضای مجازی کمتر خواهد بود.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی عنوان کرد: وقوع جرایم در حوزه فضای مجازی 92 درصد افزایش داشته است که حدود 30 درصد این جرایم کشف شده و 70 درصد کشف حقوقی بوده که منجر به دستگیری مجرمان شده است.

سردار شجاع بیان کرد: بیشترین فراوانی در حوزه فضای مجازی برداشت از حساب بانکی افراد بوده و کلاهبرداری رایانه ای که باعث افشای اطلاعات افراد شده است.

وی ادامه داد: بهترین راه برای اینکه اطلاعات فردی افراد سرقت نشود عدم بارگذاری در فضای مجازی است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی عنوان کرد: شعار امسال برای هفته ناجا هم با عنوان پلیس برای امنیت و امنیت برای همه نامگذاری شده است.


سردار شجاع با اشاره به گشت های نا محسوس خاطر نشان کرد: گشت ها نا محسوس را افزایش داده ایم.

وی خاطر نشان کرد: یکی از دلایل آسیب دین افراد در تصادفات نبستن کمربند ایمنی سرنشینان در صندلی عقب است که هنگام تصادفات باعث آسیب دیدن سرنشینان می‌شود و اگر قانون را رعایت کنیم ضامن حفظ جان خود خواهیم بود.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی اظهار کرد: در حوزه معاونت اجتماعی و روان شناختی هم تعداد مراجعان به مشاوره سه درصد افزایش داشته و تعداد یک هزار و 302 نفر به مرکز مشاوره مراجعه کرده اند.

سردار شجاع خاطر نشان کرد: تعداد مراجعان به مددکاری اجتماعی هم یک هزار و 800 نفر بوده اند که دو درصد افزایش داشته و در مجموع تعداد کل مراجعان به معاونت اجتماعی بیش از سه هزار نفر بوده است.

وی یاد آور شد: از بین صد درصد پرونده هایی که به حوزه مددکاری ارسال شده و جای مصالحه داشته اند 83 درصد منجر به مصالحه شده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی در پایان مهمترین برنامه های هفته ناجا را اینگونه اعلام کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه، تجلیل از خانواده های شهدای نیروی انتظامی، افتتاح شهرک ترافیک، ویزیت رایگان مردم در طول هفته ناجا در محل بهداری نیروی انتظامی، مصاحبه با جراید و روزنامه ها و... عنوان کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۲۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش ۷ هزار میلیارد ریالی فرآورده‌های نفتی در خراسان جنوبی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های نفتی در مرز ماهیرود طی سال گذشته به حدود ۷ هزار میلیارد ریال رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدرضا عابدانی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فروش مرزی فرآورده‌های نفتی در 12 ماه سال گذشته در ماهیرود انجام شده که قریب به 7 هزار میلیارد تومان به خزانه دولت واریز شده است.

وی با بیان اینکه در نتیجه اقدامات مفید در این مرز، بیش از 25 میلیون لیتر فروش مرزی فرآورده‌های نفتی تحقق یافته است گفت: این میزان ضمن انتفاع مرزنشینان و رونق بازارچه‌ مرزی، سهم به سزایی در کاهش قاچاق و عرضه خارج از شبکه سوخت داشته است.

 مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی تصریح کرد: از محل فروش یاد شده بیش از 180 میلیارد ریال به عنوان حق العمل سازمان همیاری‌های شهرداری استان پرداخت شده که در جهت تقویت بنیه مالی شهرداری‌ها و سایر مصارف مالی در سطح استان هزینه خواهد شد.

عابدانی گفت: با آغاز محاسبه میزان سوخت خروجی بر اساس باک پر در مرز ماهیرود، علاوه بر جلوگیری از قاچاق در مرز، کنترل باک کامیون‌ها تسهیل شده و در حداقل زمان ممکن، کار کامیون‌های صادراتی در زمینه کنترل و نظارت بر سوخت خروجی از طریق باک بررسی و بر اساس قیمت شناور مرزی غرامت به حساب خزانه واریز می‌شود.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز‌های خراسان رضوی
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی
  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • کشف ۳ هزار لیتر سوخت قاچاق از ۱۰ خودرو
  • کشف ۱۰ میلیارد ریال سوخت قاچاق در بندرلنگه
  •  کشف بیش از ۵۶۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در استان سمنان
  • کشف هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق در نهبندان
  • فروش ۷ هزار میلیارد ریالی فرآورده‌های نفتی در خراسان جنوبی
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • انجام ۴ماموریت پلیسی در سمنان/ ۵۶۷هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد