Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@13:12:24 GMT

حال ناخوش داروخانه های زنجان

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۶۱۶۴۰

حال ناخوش داروخانه های زنجان

به گزارش ایرنا، شماری از داروخانه داران به خیرنگار ایرنا گفتند: تاخیر در پرداخت این مطالبات (از سه تا هشت ماه) باعث شده نه تنها سودی عاید داروخانه ها نشود ، بلکه قدرت پرداخت معوقات خود به سایر شرکت های دارویی را نیز از دست بدهند.
تامین برخی داروهای خاص و گران قیمت برای بسیاری از داروخانه ها به خاطر نبود بودجه کافی ممکن نیست و همین موضوع باعث شده تا بیمار برای تهیه دارو آواره داروخانه ها شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس انجمن داروسازان زنجان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به فعالیت تقریبی140 داروخانه در استان زنجان اشاره کرد و گفت: بالای 200 داروساز در زنجان فعالیت می کنند، که 90 درصد آنها در داروخانه ها هستند.
مهدی بیگدلی ادامه داد: در قانون آمده است که در زمان پرداخت اسناد دارویی داروخانه ها، 60 درصد وجه بلافاصله پرداخت شده و مابقی بدهی ها تا حداکثر 2 ماه واریز شود.
وی افزود: سازمان های بیمه گر که بیشتر همکاری ها با بیمه سلامت و تامین اجتماعی است، نه تنها 60 در صد را پرداخت نمی کنند، بلکه تا هفت ماه زمان می برد تا مطالبه خود را دریافت کنیم.
براساس گفته رئیس انجمن داروسازان زنجان مطالبه داروخانه های شبانه روزی زنجان چیزی در حدود سه تا چهار میلیاردریال است.
همچنین داروخانه های عادی نیز مابین یک میلیارد و 500 میلیون ریال تا سه میلیارد ریال از سازمان های بیمه گر طلب دارند.
ساحره بروجردی مقدم مسئول داروخانه قانون زنجان به سود چهار تا 6 درصدی داروهای خارجی و هشت تا 12 درصدی داروهای ایرانی اشاره کرد و گفت: وقتی طلب داروخانه دار به مدت طولانی در نزد سازمان بیمه گر می ماند، سود حاصل از فروش دارو در زمان وصول طلب نزدیک صفر می شود.
وی افزود: از طرفی چون داروخانه ها برای دریافت دارو به شرکت های پخش دارو چک 2 ماهه می دهند، مجبور به دریافت تسهیلات با سود نزدیک به 24 درصد می شوند تا بتوانند بدهی خود را پرداخت کنند.
بروجردی مقدم ادامه داد: در شهرستان ها همه داروسازها با بیمه قرارداد دارند و این موضوع رقم بدهی بیمه را بالا می برد، هم اکنون مطالبه داروخانه قانون از بیمه ها بیش از 2 میلیارد و 800 میلیون ریال است.
موضوع دریافت تسهیلات با سود بالا و وصول نشدن مطالبات داروخانه دار از طرف سازمان بیمه گر باعث شده تا اختلال زیادی در چرخه اقتصادی داروخانه ها پیش آید.
پیش بینی رئیس انجمن داروسازان استان زنجان از ادامه این وضعیت و مقاومت در برابر معوقات داروخانه ها تا پایان سالجاری است.
وی خاطرنشان کرد: اگر دولت فکری به حال پرداخت بدهی بیمه ها نکند، بسیاری از داروخانه دارها در زنجان تا پایان سال توانایی ایستادن روی پای خود را دارند و بعد از آن احتمال ورشکست شدن آنها خیلی قوت می گیرد.
بر اساس گفته مسعود شاهانی مسئول داروخانه شاهانی شهر ابهر توان مالی داروسازان در برابر تاخیر در پرداخت مطالبات را محدود اعلام کرد و گفت: این موضوع برای جامعه، داروسازان و داروخانه دار ها مشکل اساسی ایجاد کرده و سبب گسترش نابسامانی در این حوزه شده است.
نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با اذعان به وجود مشکل در پرداخت بدهی بیمه ها، گفت: بر اساس اخباری که شنیده ام دولت قول داده تا پایان مهر نیمی از بدهی داروخانه ها را پرداخت کند.
احمد بیگدلی ادامه داد: پنج ماه پیش در صحن علنی مجلس بابت همین موضوع به وزیرتعاون ، کار و رفاه اجتماعی درباره تامین اجتماعی تذکر شفاهی دادم و امروز هم در کمسیون اجتماعی پیگیر موضوع هستیم و با مقامات دولتی جلسات زیادی پیرامون این موضوع داشته ایم.
وی اظهار کرد: این مسئله یک مشکل سراسری است و مخصوص استان زنجان نیست، همچنین تامین دارو یک پایه اساسی بخش سلامت است و مشکل در این بخش به چرخه طرح تحول سلامت ضربه می زند.
بیگدلی تاکید کرد: نبود بودجه کافی در سازمان تامین اجتماعی به خاطر بدهی دولت به این سازمان و نداشتن بودجه در بیمه سلامت باعث بروز چنین مشکلاتی شده است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان بعد از پیگیری های خبرنگار ایرنا در بازه میزان بدهی این اداره کل به داروخانه ها ، به اعلام خبر پرداخت مطالبات تامین اجتماعی تا فروردین امسال بسنده کرد.
پیگیری های خبرنگار ایرنا برای کسب نظر مسئولان اداره کل بیمه سلامت پیرامون این موضوع بی نتیجه ماند.
3216/8068
گزارشگر: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۶۱۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، شهرام کلانتری خاندانی، در این نامه از مدیران عامل سازمان‌های تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، خواستار ثبت اسناد ارسالی داروخانه‌ها در سایت سازمان‌های بیمه‌گر شده است.

وی با تاکید بر پیگیری رعایت مفاد بند ل تبصره بودجه و لزوم ایجاد داشبورد شفاف برای اطلاع رسانی در پرداخت‌ها، تصریح کرد: میزان تسویه هر صندوق بیمه‌ای به صورت شفاف قابل مشاهده باشد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداخت ٤٠ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های صنعت برق از طریق بورس
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • کارخانجات تمام بدهی چایکاران را پرداخت کنند
  • حال ناخوش رانندگان تاکسی در گرگان
  • داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ ۲۶ همت بدهی بیمه‌ها
  • بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها
  • مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد