Web Analytics Made Easy - Statcounter


استاد مؤسسه امام خمینی(ره) گفت: نگاه حماسی و سیاسی به نهضت حسینی توانست بزرگ‌ترین انقلاب قرن، انقلاب اسلامی ایران و یک نهضت بی‌نظیر و الگوساز را پدید بیاورد.

به گزارش خبرنگار بی‌باک، حجت الاسلام والمسلمین احمدحسین شریفی، استاد مؤسسه امام خمینی در مورد رویکرد حماسی به عاشورا گفت: نگاه حماسی به عاشورا و قیام حسینی، در تاریخ تشیع، نگاهی تقریباً نو، اصیل، عمیق و واقع‌بینانه به حادثه عاشورا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگاه حماسی و سیاسی به نهضت حسینی توانست بزرگ‌ترین انقلاب قرن، انقلاب اسلامی ایران، و یک نهضت بی‌نظیر و الگوساز را پدید بیاورد. این نگاه نخستین بار توسط مرحوم آیت‌لله کاشانی مطرح شد اما نتوانست نهادینه شود و در میان مردم رواج یابد:

وی افزود: در سال ۱۳۲۶ [۶۹ سال قبل؛ مصادف با تأسیس رژیم جعلی اسرائیل] که هیأتهای عزاداری به منزل ایشان رفتند وی در جمع آنان خطابه‌ای عاشورایی ایراد کرد: آقایانی که برای عزاداری گرد هم آمده‌اید آیا می‌دانید چرا حسین ‌بن ‌علی تن به شهادت داد. اینکه گفته می‌شود که فقط برای شفاعت امت خود بوده، بی‌جاست. آن بزرگوار دشمن کسانی است که پشت پا به مقصد مقدسش می‌زنند و از هتک نوامیس اسلام خودداری ندارند. آیا بر روضه‌خوانی فواحش شهر اثری مترتب است؟ حسین می‌خواست بازار ظلم و تعدی را، که رواج یافته بود، از بین ببرد و مردم را درس شهامت و فداکاری بدهد. حسین می‌خواست به مردم بفهماند که نباید زیر بار ظلم و جور رفت و در راه احقاق حق باید دریغ نداشت. حسین برای جلوگیری از اوضاع و احوالی نظیر آنچه امروز ما داریم، تن به شهادت داد. اگر ما درس فداکاری را از حسین فرا گرفته بودیم، گرفتار اوضاع غیرقابل تحمل امروزی نمی‌شدیم ... آقایان اگر شما در کربلا بودید و ناله حسین را می‌شنیدید آیا آماده همراهی با آمال و هدف می‌شدید یا خیر؟ اگر واقعا آماده کمک به حسین بوده‌اید، پس چرا حالا، حاضر به متابعت از دین و روش مقدس او نیستید؟ ... وضع مسلمانان در زمان یزید بهتر از حالا بود: کفار به مسلمین باج و خراج می‌دادند ولی حالا بر سر ما می‌کوبند. اسلام رو به توسعه می‌رفت و حالا رو به زوال است. وضع اجتماعی ما امروز به مراتب بدتر از زمان یزید شده است... »

شریفی تصریح کرد: در ادامه این حرکت امام امت با همکاری برخی از شاگردان روشن‌اندیش خود همچون شهید مطهری تلاش زیادی برای تغییر این ادبیات به عمل آوردند. عاشورا را آن گونه که بوده است به مردم معرفی کردند. و مسیر را کاملاً تغییر دادند.

وی در پایان سخنانش گفت: یکی از انقلابی‌ترین، انقلاب‌سازترین و افشاگرانه‌ترین سخنرانی‌های امام امت، علیه رژیم ستم‌شاهی در عصر عاشورای ۱۳۸۳ قمری مصادف با ۱۳ خرداد ۱۳۴۲ در مدرسه فیضیه قم انجام گرفت. (صحیفه نور، ج۱، ص۵۵-۵۶)


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۶۲۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سید حسین حسینی و دانیال اسماعیلی فر بخشیده می‌شوند؟

پس از محرومیت سیدحسین حسینی و دانیال اسماعیلی فر از دیدار‌های حساس این هفته لیگ برتر مقابل تراکتور و سپاهان، اخباری درخصوص اعتراض باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به این احکام شنیده شد که حالا عضو کمیته استیناف از قطعی بودن این حکم می‌گوید.

مهدی دادرس در واکنش به خبر اعتراض استقلال نسبت به محرومیت سیدحسین حسینی به آنا گفت: برخی از سر بی اطلاعی خبرسازی‌هایی می‌کنند، اما اصل قضیه این است که اصلا باشگاه استقلال نمی‌تواند برای بخشش محرومیت یک جلسه‌ای حسینی اقدامی کند. وقتی کمیته انضباطی محرومیت تعلیقی را قطعی می‌کند، دیگر قابل تجدید رای نیست. در حکم کمیته انضباطی هم آمده فقط بخش جریمه مالی قابل اعتراض است که در این زمینه هم من هنوز درخواستی از سوی استقلال ندیدم.

او ادامه داد: رای کمیته انضباطی اسماعیلی فر هم همین طور است و، چون یک جلسه محرومیت قطعی است، قابل بررسی مجدد نیست. هرگاه محرومیت بیش از یک جلسه باشد و رای قطعی نباشد، می‌توانند به کمیته استیناف درخواست بررسی مجدد بدهند. در غیر این صورت، رای محرومیت یک جلسه‌ای که از تعلیقی به قطعی رسیده باشد، دیگر قابلیت بررسی در استیناف را ندارد.
عضو کمیته استیناف در مورد اینکه آیا درخواستی از پرسپولیس برای اعتراض به رای کمیته انضباطی اتفاقات بازی با ذوب آهن رسیده یا خیر گفت: چنین اعتراضی هنوز به دست ما نرسیده است. 


منبع: ورزش سه

tags # پرسپولیس ، استقلال سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • (عکس) حسین حسینی به جانشینش در استقلال؛ مطمئنم که می‌درخشی
  • سید حسین حسینی و دانیال اسماعیلی فر بخشیده می‌شوند؟
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • بازیکن آلومینیوم: خدا به تلاش ما نگاه کرد و پیروز شدیم
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ /خاطرات عروس بزرگ امام از فوت دو فرزندش و علت آن
  • حرف‌های جالب عروس بزرگ امام: نمی‌خواستم ازدواج کنم اما.. /آقا مصطفی، روحانیِ مدرنی بود و در حجاب سختگیری نداشت
  • عروس بزرگ امام : نمی خواستم ازدواج کنم، قصد داشتم به درسم ادامه بدهم و به کشورهای خارجی سفر کنم؛ اما..
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)