Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حمید تکلو روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عصر چهارشنبه 22 شهریور ماه جاری پس از جابجایی تعدادی وسایل در انبار واقع در طبقه زیرین این مرکز، شلنگ گاز دچار پارگی شده و نشت می کند.
وی افزود: مسئول مرکز متوجه این اتفاق نمی شود و روز بعد در حالیکه این مددجوی 25 ساله برای استفاده از سرویس بهداشتی وارد زیرزمین می شود، به محض روشن کردن کلید برق بر اثر نشت و تراکم گاز، انفجار رخ می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام تکلو با بیان اینکه در روز حادثه حدود 10 تا 15 مددجو در این مرکز حضور داشتند، ادامه داد: بلافاصله پس از این حادثه یکی از مددکاران برای نجات مددجوی معلول وارد عمل می شود که از ناحیه دست راست دچار آسیب شده و به سرعت به بیمارستان منتقل و سرپایی مداوا می شود.
وی بیان کرد: مددجوی معلول نیز بلافاصله به بیمارستان امام حسین(ع) ملایر منتقل و پس از مداوای اولیه به علت شدت سوختگی به بیمارستان بعثت همدان اعزام می شود اما متاسفانه این معلول ذهنی روز یکشنبه 26 مردادماه فوت می کند.
رئیس اداره بهزیستی ملایر با رد شایعاتی مبنی آسیب دیدگی سه مددجوی معلول در این حادثه، گفت: با تمام تلاش ها و مراقبت هایی که بهزیستی ملایر از این مراکز به عمل می آورد، در بروز این حادثه تلخ مقصر نیست و ما از مرکز یاد شده شاکی هستیم.
حجت الاسلام تکلو افزود: هم اکنون پیگیری های لازم در حال انجام است تا حق و حقوقی از این مددجو و خانواده اش ضایع نشود و با توجه به بیمه بودن مرکز، کارهای مقدماتی انجام شده است تا دیه این معلول ذهنی به طور کامل پرداخت شود.
وی گفت: با توجه به اینکه مرکز روزانه «تلاش» ویژه معلولان ذهنی پسر بالای 14 سال در ملایر خصوصی است، طبق دستور اکید سازمان بهزیستی استان همدان و با دستور مقام قضایی این مرکز تا مشخص شدن نتیجه نهایی تعطیل است.
وی ادامه داد: اداره کل بهزیستی استان همدان و شهرستان ملایر از مرکز خصوصی تلاش به دلیل رعایت نکردن اصول ایمنی شکایت کرده و در حال حاضر مراحل قانونی این پرونده در دست اقدام است.
حجت الاسلام تکلو اظهار کرد: در حال حاضر مددجویان این مرکز به مرکز حرفه آموزی امید منتقل شده اند تا در فرصت مناسب مکان جایگزین برای آنها در نظر گرفته شود.
به گفته مدیر روابط عمومی سازمان بهزیستی استان همدان یک کمیته حقیقت یاب نیز برای بررسی مشکل و خسارت وارده تشکیل شده است و اقدام های لازم پس از مشخص شدن نتایج انجام می شود.
به گزارش ایرنا، پنجشنبه 23 شهریور ماه بر اثر نشت گاز در مرکز خصوصی روزانه «تلاش» در شهرستان ملایر، یک معلول ذهنی دچار حادثه شد و به علت سوختگی شدید فوت کرد.
سه مرکز روزانه تلاش، امید و صبا به صورت خصوصی و زیر نظر بهزیستی نسبت به حرفه آموزی و توانبخشی حرفه ای معلولان ذهنی پسر و دختر در این شهرستان فعالیت می کنند که هم اکنون مرکز تلاش تعصیل است.
مرکز روزانه تلاش مخصوص پسران معلول ذهنی بالای 14 سال با ظرفیت 30 مددجو، مرکز روزانه امید مخصوص معلولان ذهنی پسر زیر 14 سال با ظرفیت 40 مددجو و مرکز روزانه صبا مخصوص دختران معلول ذهنی بالا و پایین 14 سال با ظرفیت 30 مددجو است که از ساعت هشت صبح تا 13 بعدازظهر خدمات خود را به مددجویان ارایه می دهند.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/2090
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۲۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم سوانح ریلی در کشور به هفته‌ای سه ونیم حادثه رسید

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران در حالی که بخش عمده ای از سفرهای حمل‌ونقل عمومی کشور  از طریق ریل انجام می شود و با توجه به آنکه دولت در تلاش است که ناوگان و واگن های حمل ونقلی کشور را نوسازی و مقاوم سازی کند،   مدیرعامل شرکت راه آهن نیز اعلام کرد: با تلاش های صورت گرفته در ستاد و مناطق به‌ویژه نیروهای عملیاتی و همچنین شرکت‌های بخش خصوصی، در سه سال گذشته شاهد کاهش مستمر سوانح ریلی بوده‌ایم و از هفته‌ای چهار و نیم سانحه به هفته‌ای سه و نیم سانحه به طور متوسط رسیده‌ایم که کمترین میزان سوانح ریلی در دهه گذشته بوده است.

 صالحی، تأکید کرد: مسلماً این نتیجه شیرین و مبارک با دست روی دست گذاشتن صورت نگرفته؛ بلکه با تلاش مضاعف و افزایش دقت عمل پرسنل عملیاتی در مناطق مختلف از یک‌سو و اقدامات مهم زیرساختی از سوی دیگر عملی شده است که از همه همکاران گران‌قدر در حوزه‌های مختلف ایمنی، سیر و حرکت، خط، ناوگان، ستاد، پلیس، حراست و… تشکر و قدردانی می‌کنم.

رئیس هیئت‌مدیره راه‌آهن افزود: یکی از اقدامات شاخص سال گذشته، اصلاح وضعیت ترمز ۸ هزار واگن باری بود که به اذعان متخصصان امر و همچنین نیروهای  عملیاتی یک اتفاق بزرگ و به تعبیری یک انقلاب در حوزه ایمنی و ناوگان بود.

وی افزود: پیش از این بخشی از واگن‌های شبکه، سال‌های طولانی بدون ترمز و با شیر بسته در شبکه ریلی سیر می‌کردند و حتی قوانین سیر و حرکت براین‌اساس وضع شده بود که متأسفانه به‌درستی هم عمل نمی‌شد و به کابوسی برای لکوموتیورانان تبدیل شده بود.

او  تاکید کرد: خوشبختانه این اتفاق که در نگاه اول غیرممکن به نظر می‌رسید، در سال گذشته با پیگیری و تلاش مستمر و اختصاص هزینه‌های لازم انجام گرفت و امیدواریم دیگر شاهد چنین مسئله‌ای نباشیم.

براساس این گزارش در حال حاضر با اجرای این طرح بسیاری از لوکوموتیو رانان هم ابراز رضایت کرده و اعلام کرده اند که ایمنی آنها هم با اجرای این اقدام بسیار افزایش یافته و ما شاهد کمتر شدن روند حادثه در بسیاری از سیر ها هستیم.

گفتنی است نوسازی ناوگان ریلی کشور و لوکوموتیو ها هم در این بخش خود نقش بسیار موثری در کاهش سهم حوادث ریلی داشته است که به نوعی یک رکورد به شمار می رود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • تلقین، خاطرات را تغییر می‌دهد!/ اثر تصویرسازی ذهنی بر حافظه
  • ۲ هزار مددجوی کمیته امداد از خدمات پزشکی بهره مند شدند
  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود
  • سهم سوانح ریلی در کشور به هفته ای سه ونیم حادثه رسید
  • مقام روسی: بایدن عقب‌مانده ذهنی است
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند
  • سهم سوانح ریلی در کشور به هفته‌ای سه ونیم حادثه رسید