Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@16:38:24 GMT

۷۰ درصد از تولید مرغ ساوه صادر می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۶۳۲۶۷

رئیس شبکه دامپزشکی ساوه با اشاره به میزان تولید گوشت سفید در این شهرستان گفت: بیش از ۷۰ درصد گوشت سفید تولیدی ساوه به عنوان تولیدکننده برتر گوشت مرغ استان مرکزی به خارج از شهرستان صادر می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ داود سرمدی رئیس شبکه دامپزشکی ساوه در گفتگو با خبرنگار نارخبر، با اشاره به میزان تولید گوشت سفید در این شهرستان گفت: بیش از ۷۰ درصد گوشت سفید تولیدی ساوه به عنوان تولیدکننده برتر گوشت مرغ استان مرکزی به خارج از شهرستان صادر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بازرسان این اداره بر پرورش پنج و نیم میلیون قطعه جوجه در مرغداری ها که حدود ۱۱ هزار تُن گوشت استحصال می شود، در سال نظارت می کنند.

سرمدی با اشاره به وجود بیش از ۸۰۰ بیماری مشترک بین دام با انسان بیان کرد: کشتار دام در این شهرستان در کشتارگاه مجاز شهرداری و دو کشتارگاه طیور با نظارت دامپزشکی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: مردم موقع خرید از مراکز عرضه گوشت دقت کنند که گوشت های قرمز دارای برچسب و مهر تایید و گوشت های سفید بسته بندی شده دارای تاریخ تولید، انقضا و شماره پروانه باشند.

پیشگیری از تب کریمه کنگو در قطب تولید گوشت قرمز استان مرکزی

رئیس شبکه دامپزشکی ساوه با اشاره به اقدامات بخش پیشگیری توسط این سازمان اظهار کرد: انجام چهار مرحله واکسیناسیون رایگان تب برفکی و انجام سم‌پاشی مراکز نگهداری دام و طیور توسط کارشناسان این سازمان انجام می‌شود که کار سم‌پاشی ۲۰ درصد روستاها در این زمینه انجام شده است.

وی با اشاره به خطر شیوع تب کریمه کنگو افزود: روستاها برای پیشگیری از این بیماری سم‌پاشی و ضدعفونی شدند، همچنین تمام مراکز پرورش دام شهر آوه به عنوان قطب تولید گوشت قرمز استان نیز با ۵۰۰ لیتر سم در مدت ۵ روز بصورت رایگان بر علیه حشرات ناقل سم پاشی و ضدعفونی شد.

سرمدی تصریح کرد: مردم نگرانی از بابت خرید گوشت از مراکز مجاز عرضه گوشت نداشته باشند چراکه تمام اقدامات پیشگیری و نظارت‌ها انجام شده است.

وی در پایان با تبریک روز دامپزشکی از تلاش همکارانش برای تضمین سلامت فرآورده های دامی تشکر کرد و گفت: امیدوارم نقش این سازمان در سلامت مردم به خوبی تبیین شود و بودجه های مستقل و بیشتری برای پیشگیری از بیماری ها در اختیار این سازمان قرار بگیرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۶۳۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود

بر اساس اعلام جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی، شهروندان گوشت قرمز را از مراکز معتبر و مورد تایید دامپزشکی تهیه کنند و از خرید گوشت‌های بازرسی‌نشده و بدون مهر دامپزشکی (کشتار غیرمجاز) جدا خودداری شود.

قصاب‌ها و افرادی که مستقیم با دام سر و کار دارند، یا در کار ذبح دام هستند، یا افرادی که دام را در منزل یا مجاورت منزل خود نگهداری می‌کنند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های مشترک انسان و دام هستند؛ بنابراین این افراد باید از تماس مستقیم با حیوان و ترشحات آن، اجتناب کرده و افراد فعال در کشتارگاه‌ها هم باید از دستکش، چکمه و روپوش استفاده کنند، رعایت بهداشت فردی تنها راه پیشگیری از ابتلا به بیماری است.

گوشت‌هایی که خارج از زنجیره تولید دامپزشکی ذبح می‌شود اگر علائم بیماری نداشته باشد، بهتر است قبل از مصرف، برای از بین رفتن میکروب بیماری‌های احتمالی مشترک بین انسان و دام، به مدت ۲۴ ساعت داخل کیسه پلاستیکی در یخچال نگهداری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد