Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@19:06:12 GMT

۱۲ باند قاچاق موادمخدر در استان مرکزی متلاشی شد

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۵۷۶۸۸

۱۲ باند قاچاق موادمخدر در استان مرکزی متلاشی شد

فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه ۱۲ باند قاچاق موادمخدر در استان مرکزی شناسایی و متلاشی شد گفت: تلفات سوانح رانندگی درون و برون شهری استان مرکزی ۶ درصد کاهش یافت.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سردار کیومرث عزیزی ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی در 6 ماهه نخست امسال اظهار داشت: نزاع و درگیری از جمله معضلات استان در سال‌های گذشته بود اما با اقدامات انجام شده یک سال و نیم است که کاهش قابل توجهی را در این زمینه شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اینکه در حوزه سرقت به عنف افزایشی نداشتیم و این به سبب کشف و پیگیری‌های این نهاد بوده، به گونه‌ای که امسال 88 فقره پرونده در زمینه نزاع دسته جمعی در استان داشتیم که این رقم نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که 159 فقره بوده بیانگر 45 درصد کاهش در این حوزه است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: در بحث نزاع‌ و درگیری‌های فردی ‌در 6 ماهه نخست امسال 6 هزار و 588 نزاع در کلانتری‌های استان تشکیل پرونده شده که نسبت به سال گذشته در این مدت که هفت هزار و 562 فقره بوده شاهد کاهش 13 درصدی در این بخش هستیم.

سردار عزیزی بیان کرد: در زمینه وقوع سرقت هم سه درصد کاهش نسبت به مدت مشابه داشتیم اما نسبت وقوع سرقت به کشف آن 83 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در 6 ماهه نخست امسال 2 هزار و 996 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان مرکزی کشف و ضبط شده که با کاهش هشت درصدی کشف رو به رو بودیم، 217 قاچاقچی، 6هزار و 560 خرده فروش و معتاد متجاهر و 12 باند تهیه و توزیع موادمخدر در این مدت شناسایی و متلاشی شده که نسبت به سال قبل در این زمینه هم 9 درصد افزایش داشتیم.

فرمانده انتظامی استان مرکزی عنوان کرد: وقوع جرایم استان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته سه درصد و دستگیری مجرمان با چهار درصد ‏کاهش رو به‌رو بوده، همچنین در این مدت در زمینه وقوع قتل با کاهش 24 درصدی وقوع نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رو به رو بودیم اما در زمینه کشف آن شاهد 15 درصد افزایش بودیم.

سردار عزیزی اضافه کرد: در نیمه نخست امسال دررابطه با شرارت، زورگیری و باج‌گیری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 55 درصد کاهش در استان ثبت شده است.

وی عنوان کرد: در حوزه جعل اسناد، اوراق بهادار و مدارک شناسایی در 6 ماهه نخست امسال 378 فقره پرونده تشکیل شده که نسبت به سال گذشته کاهش 6 درصدی داشته است و همچنین در بحث کلاهبرداری نیز شاهد کاهش 6 درصدی هستیم.

فرماندهی انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: 168 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در استان کشف و ضبط شده که با کاهش 12 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته همراه بوده است اما تعداد پرونده‌های تشکیل شده 707 فقره بوده که نسبت به سال گذشته که 502 پرونده بود افزایش 61 درصدی را شاهد بودیم.

عزیزی بیان کرد: 6 ماهه نخست امسال در زمینه مبارزه با کالای قاچاق 300 دستگاه خودرو توقیف که نسبت به سال گذشته 82 درصد افزایش داشته‌ایم و 977 نفر دستگیر شده‌اند که 96 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: کشف جرایم سایبری استان با 115 درصد و جرایم سایبری استان با 121 درصد افزایش ‏همراه بوده است، بیشتر جرایم در این فضا مربوط به‌کلاهبرداری‌های رایانه‌ای، هتک حیثیت و برداشت غیرمجاز می‌شود، 413 پرونده توسط پلیس فتای این استان به استان‌های دیگر ارجاع شده است.

فرماندهی انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در بحث حوادث رانندگی هم در 6 ماهه نخست امسال 237 نفر در حوادث رانندگی برون‌شهری و 43 نفر در حوادث رانندگی درون شهری استان جان باختند که در حوزه برون‌شهری 4 درصد کاهش و در حوزه درون‌شهری 16 درصد کاهش را شاهد بودیم.

وی عنوان کرد: در مجموع 280نفر در حادث درون و برون شهری استان مرکزی فوت شدند که در مقایسه با سال قبل که 298 نفر متوفی سوانح داشته‌ایم شاهد کاهش 6 درصدی یعنی 16 نفر در این سوانح بوده‌ایم.

سردار عزیزی عنوان کرد: از دیگر موارد در این حوزه در 6 ماهه نخست امسال می‌توان به توقیف 12 هزار و 476 دستگاه موتورسیکلت، 11 هزار و 775 دستگاه وسیله نقلیه، 277 هزار و 558 تماس با پلیس 110، افزایش 82 درصدی صحت عمل کارکنان این نهاد، 17 هزار و 546 تماس با مرکز 197 و اجرای 132 مرحله طرح پاکسازی نقاط آلوده اشاره کرد.

وی اضافه کرد: پنج هزار و 719 مورد انواع خدمات مشاوره‌ای در مرکز مشاوره و کلانتری‌های این استان انجام شده که 86 درصد از پرونده‌های ارجاع شده به این مراکز به صلح و سازش منتهی شده است.

سردار عزیزی اضافه کرد: در سال گذشته 132 مرحله طرح انتظامی توسط نیروی انتظامی در سطح استان مرکزی، شهرستان اراک و دیگر شهرستان‌های استان به مرحله اجرا درآمد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به اقدامات دفتر نظارت و بازرسی این فرماندهی در استان مرکزی گفت: در 6 ماهه نخست امسال 17 هزار و 546 مورد تماس با مرکز 197 وجود داشته است که بیش از 6 هزار مورد ان با گذاشتن شماره بوده و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: هزار و 784 مورد مربوط به تقدیر از نیروی انتظامی بوده است و براساس آمار تماس‌ها 91 درصد از اقدامات پلیس رضایت داشته‌اند.

انتهای پیام/

R41371/P1377/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۷۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا و سکه امروز 16 اردیبهشت 1403

به گزارش صدای ایران، امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 قیمت طلا به شرح زیر است:

آخرین نرخ اونس طلا

هر اونس طلا، امروز به ۲،۳۰۳ (دو هزار و سیصد و سه) دلار رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۰۴ درصدی داشته است.


آخرین نرخ گرم طلا ۱۸ عیار

قیمت طلا کاهش یافت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳،۴۱۲،۰۰۰ (سه میلیون و چهارصد و دوازده هزار) تومان رسید که نسبت به ۳ روز پیش، کاهش ۱.۳۶ درصدی داشته است.

قیمت مثقال طلا ۱۸ عیار امروز

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با کاهش ۱.۲۱ درصدی نسبت به ۳ روز پیش، ۱۴،۸۰۰،۰۰۰ (چهارده میلیون و هشتصد هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ سکه امامی

قیمت سکه امامی به ۴۱،۳۰۰،۰۰۰ (چهل و یک میلیون و سیصد هزار) تومان رسید که نسبت به ۳ روز پیش، کاهش ۱.۲۲ درصدی داشته است.

آخرین نرخ نیم سکه

نیم سکه، امروز به ۲۴،۰۰۰،۰۰۰ (بیست و چهار میلیون) تومان رسید که نسبت به ۳ روز پیش، کاهش ۱.۲۵ درصدی داشته است.

آخرین نرخ ربع سکه

همچنین ربع سکه با کاهش ۱.۹۷ درصدی نسبت به ۳ روز پیش، ۱۵،۲۰۰،۰۰۰ (پانزده میلیون و دویست هزار) تومان معامله شد.

قیمت سکه گرمی امروز

همچنین هر سکه گرمی با کاهش ۱.۳۸ درصدی نسبت به ۳ روز پیش، ۷،۲۰۰،۰۰۰ (هفت میلیون و دویست هزار) تومان معامله شد.


دیگر خبرها

  • خروج موادمخدر از دایره ۱۰ جرم اول تهران
  • بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی 
  • بانک مرکزی: تورم کاهشی می‌شود | کاهش رشد پایه پولی به ۲۸.۱ درصد
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • تورم ترکیه در ماه آوریل به ۷۰ درصد رسید
  • عملیات وعده صادق جهانیان را نسبت به مسئله غزه بیدار کرد
  • باند سارقین طلای پیرزن ها متلاشی شد
  • رئیسی: امروز در غرب شاهد تقابل آشکار جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم/ گزارش وزیر نفت از سود ۱۲ همتی پالایشگاهی که قرار بود در دولت قبل به دلیل زیان‌ده بودن رایگان واگذار شود/ اعلام خبر کاهش نرخ رشد پول از ۳۳ به ۱۶ درصد از سوی رئیس بانک مرکزی
  • قیمت طلا و سکه امروز 16 اردیبهشت 1403
  • هشدار نگران‌کننده یک اقتصاددان نسبت به تشدید تورم/ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟