Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-30@01:04:44 GMT

جلسات صحن علنی مجلس کم می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۶۶۱۷۴

جلسات صحن علنی مجلس کم می‌شود

خرم‌آباد- رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تخلف دولت در امور استان‌ها ازجمله در موضوع اعتبارات توازن گفت: جلسات صحن علنی مجلس باید کم شود. به گزارش جهان نيوز، غلامرضا تاجگردون صبح پنجشنبه در جلسه مشترک «شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی» و «شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان» با اشاره به اینکه ما در نگاه ها یا دیدارهایی که با فعالان بخش خصوصی که تنها روزنه امید اقتصاد هستند داریم، برخی از نکاتی که گفته می شود واقعا گره گشا می شود، اظهار داشت: در این جلسات می فهمیم که یک تولید کننده در چه شرایطی قرار دارد و وقتی معضلات را به شکل ملموس تری می بینیم بهتر تصمیم می گیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه خادمی استاندار جدید لرستان از هم استانی های بنده نیز هستند، ما که از ایشان راضی بودیم قطعا خدا هم از ایشان راضی است، تصریح کرد: در کهگیلویه و بویر احمد کم اتفاق می افتد استانداری برود و بگویند خدا پدرش را بیامرزد، نه به خاطر اینکه سید است و از جدش می ترسیم اما می گوییم خدا پدرش را بیامرزد و برادرانه و دلسوزانه خواهش دارم در لرستان حسن نیت و آرامش را که ضرورت استان هایی مثل لرستان است را تداوم بدهند.
حجم سرمایه گذاری ۱۱ استان معادل ۶۰ درصد یک استان بود
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مناطق زاگرس نشین تقریبا شاخص هایشان مثل هم است و در کنار هم موجب می شود شاخص های کشور افت جدی کند و این افت موجب می شود کل تعادل به هم بخورد، افزود: برخی از نقاط پیرامونی مثل زاگرس یا حوزه اترک شاخص های اجتماعی و فرهنگی شان ۳۰ درصد پایین تر از کشور است و منجر به پایین آمدن کل شاخص های کشور می شود.
تاجگردون با تاکید بر اینکه این معضل را باید به شکل ملی ببینیم، سرمایه گذاری در لرستان در واقع سرمایه گذاری در تهران و اصفهان است، افزود: در سه برنامه توسعه ۱۱ استان کشور حجم سرمایه گذاری که شده بود معادل ۶۰ درصد یک استان است که در آن ۱۱ استان خوزستان هم بود؛ نمی خواهم این اطلاعات را منتشر کنم و منتشر نکرده ام.
وی ادامه داد: عدم سرمایه گذاری طولانی منجر به این اتفاق شد، سوء تدبیر ما هم موضوع را تشدید کرد.
با نگاه تعادل بخشی به اعتبارات جلو می رویم
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تصمیم گیری های ما محدود است به خیلی از تصمیم گیری های کلان اظهار داشت: الان جا افتاده در کمیسیون برنامه و بودجه به استان های مختلف از جمله لرستان، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و کردستان می رویم و می بینیم وضعیت چگونه است تا با نگاه تعادل بخشی به اعتبارات جلو برویم.
تاجگردون با بیان اینکه من به عنوان رئیس کمیسیون می گویم مطالبی که شما فرمودید حتما جمع بندی می کنیم و مکتوب و جمع بندی شده به مجلس ارائه می دهیم وتا حد امکانات عمل می کنیم، تصریح کرد: به نظر من دولت در سال ۹۶ علی رغم تاکیدات ما و مر قانون تخلف کرده است و تخلف دولت را کمیسیون اعلام می کنیم و جلوی اش را می گیریم.
تخلف دولت در امور استان ها بررسی می شود
وی ادامه داد: مثال این تخلف تخصیص های توزان است که در دو سال گذشته تخصیص نداده است و این در حالی است که باید معادل تخصیص های عمرانی باشد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نکته دومی که در امور استان ها دولت تخلف کرده است و باید تا آخر سال اصلاح کند موضوع ۲ درصد منابع نفت و گاز است، افزود: ۲ درصد منابع نفت و گاز باید به استان ها تخصیص یابد و اعلام کرده ایم به دولت و باید جلوی تخلف گرفته شود.
تاجگردون با بیان اینکه کاری در مجلس می خواهیم انجام دهیم که شاید مردم هم خوششان نیاید، تصریح کرد: قانون گذاری دیگر بس است باید کم اش کنیم، دلیل ندارد هفته ای ۴ روز بنشینیم قانون بگذاریم؛ باید بنشینیم نظارت کنیم روی کارها و جلسات صحن علنی را کم کنیم.
رای نیاوردن وزیر نیروی پیشنهادی دولت سیاسی نبود
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم کشور بحث تخصیص آب است، شاید جریانات سیاسی نتوانستند به این موضوع درست بپردازند که چرا از مجموع وزاریی که به مجلس معرفی شد انسانی که دارای تفکر و شایستگی بود در وزارت نیرو رای نیاورد، افزود: نظام و دولت باید متوجه شوند مردم و نمایندگان به چه واکنش می دهند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس به وزیر کشور 250 رای می دهند، کلونی بالای 250 رای راه افتاد در مجلس، اما چرا یک وزیر باتجربه رای نیاورد، گفت: موضوع سیاسی نبود، موضوع مهم کشور یعنی آب بود؛ همه می گفتند نتوانستیم نسخه ای دریافت کنیم از دولت که آرامش محیطی در خصوص منابع آب در کشور را حاکم کند.
تاجگردون یادآور شد: این موضوعی است که امروز شما در لرستان نیز دارید مطرح می کنید و در آینده هم بیشتر مطرح می شود.


منبع:مهر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۶۶۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه علنی نوبت صبح مجلس پایان یافت/ عصر امروز؛ ادامه بررسی بودجه

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی پیش جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی با اعلام محمدباقر قالیباف به پایان رسید.

رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از نواختن زنگ پایان جلسه نوبت صبح صحن مجلس اعلام کرد: ساعت ۱۴:۳۰ امروز، جلسه مجلس با دستورکار رسیدگی به لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور برگزار می‌شود.

کد خبر 6091938 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • جلسه علنی نوبت عصر مجلس پایان یافت
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه
  • عکسی از ۲ چهره خارجی حاضر در صحن علنی امروز مجلس ایران
  • جلسه علنی نوبت صبح مجلس پایان یافت/ عصر امروز؛ ادامه بررسی بودجه
  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • پخش زنده صحن علنی مجلس شورای اسلامی
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد
  • رمزگشایی از علنی شدن اختلاف دولت و مجلس /آصفری: حذف قالیباف؟ بعید است /حاجی دلیگانی: تا روز آخر بر مجلس نظارت خواهیم کرد
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در جلسات هفته جاری مجلس
  • دولت سیزدهم به تولید توجه ویژه کرده است