Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اکبر ولایتی صفحه اینستاگرامش را به تصویری از جلال طالبانی رئیس جمهور سابق عراق اختصاص داد.

به گزارش شریان نیوز، جلال طالبانی رئیس جمهور سابق عراق که مدتها درگیر بیماری و عوارض کهولت سن بود، روز سه‌شنبه در سن ۸۴ سالگی در یکی ازبیمارستان‌های آلمان درگذشت.

به همین منظور علی اکبر ولایتی رییس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی و مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با انتشار پیام تسلیت در صفحه اینستاگرام خود، بر نقش بی بدیل وی در ایجاد وحدت و همبستگی عراق تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است؛ جلال طالبانی متولد 1933 میلادی، رئیس جمهور عراق در فاصله سالهای 2005 تا 2014 میلادی و رهبر حزب اتحادیه میهنی کردستان بود. وی را یکی از بارزترین شخصیت های کُردی عراق معاصر می توان نامید که در میان کُردها به مام جلال معروف است و این نام از کودکی به علت ذکاوت و رفتار درست وی به جلال طالبانی داده شد.

علی اکبر ولایتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه الراجعون
درگذشت جناب آقای جلال طالبانی شخصیت تاثیرگذار و رئیس جمهور محترم سابق عراق موجب تالم و تاثر گردید.
ایشان همواره در دوران مبارزه بر علیه رژیم دیکتاتوری صدام و پس از آن مدیریت عالی کشور نقش بی بدیلی را به ویژه در ایجاد وحدت و همبستگی در میان همه اقوام و گروه های عراق ایفا نموده و بی تردید در تحکیم روابط دو کشور بزرگ ایران و عراق نیز تلاش های بی بدیلی داشته که همواره توانسته نقش مهم و بنیادین را در این مسیر ایفا نماید.
باید تصریح کرد که ایشان همواره در عرصه بین المللی و منطقه ای در راستای منافع ملی عراق و دستیابی به اهداف توسعه و رشد این کشور پس از سرنگونی صدام گام برداشته و با هرگونه اقدام تفرقه افکنانه، تجزیه طلبانه و در راستای منافع شخصی که می توانست یکپارچگی و جایگاه عراق متحد را به خطر بیندازد و تضعیف کشوری مهم در منطقه را به دنبال داشته باشد مخالف بود و بی تردید در اذهان، نام نیک و اقدامات موثر وی به عنوان شخصیتی متواضع، صمیمی و تاثیرگذار به یادگار باقی خواهد ماند.
اینجانب ضمن ابراز تاسف و تاثر از درگذشت ایشان، این ضایعه را به ملت بزرگ عراق، مسئولان عالی آن کشور و خانواده محترم تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم، علو درجات و برای بازماندگان محترم صبر و اجر مسالت می نمایم."

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۶۸۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، مجتبی امانی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل ماموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: امیرعبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ماست

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت‌ علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به تسریع در این کار دعوت کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد:به نظر می رسد کشورهای منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229235 برچسب‌ها لبنان

دیگر خبرها

  • نشست گفتمان سازی بیانات مقام معظم رهبری
  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین بازتاب نامه‌‌های مقام معظم رهبری است
  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین و غزه بازتاب نامه‌های مقام معظم رهبری است
  • بیداری در دانشگاه های جهانی حاصل دوراندیشی مقام معظم رهبری است
  • آموزش و پرورش محوری‌ترین دستگاه در شکل‌گیری هویت نسلی است
  • بیانات رهبری در جمع معلمان شور امید آفرین و انگیزه بخش بود
  • برنامه‌های بزرگداشت سالروز سفر مقام‌ معظم رهبری به کردستان
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهدا در قائم شهر
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان