Web Analytics Made Easy - Statcounter

بغداد-ایرنا- نخست وزیر عراق در پیام تسلیتی که به مناسبت درگذشت جلال طالبانی رییس جمهور سابق عراق منتشر کرده، تاکید کرد: در این شرایط حساس، عراق نیازمند نیازمند اعتدال و عقلانیت جلال طالبانی است.

به گزارش ایرنا، 'حیدر العبادی' در پیام تسلیت اش که امروز (چهارشنبه) در سایت ویژه نخست وزیری عراق منتشر شده افزوده است؛ در این شرایط حساس نیازمند، اعتدال، عقلانیت، حکمت و اصرار او (جلال طالبانی) بر وحدت عراق و ارتقا برادری بین عرب و کرد در چارچوب عراق یکپارچه بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطر نشان کرده که، همواره توصیف او (طالبانی) را درباره عراق که از آن به عنوان 'دسته رنگارنگی از گل' یاد می کرد، بیاد داریم.
العبادی همچنین از جلال طالبانی به عنوان مبارزی مستحکم سرشار از تاریخ بلند مبارزه با دیکتاتوری و شریکی مخلص در ساخت عراق دمکراتیک نوین یاد کرد.
نخست وزیر عراق درگذشت رییس جمهور سابق این کشور را به خانواده طالبانی و عموم ملت عراق و خصوصا مردم کرد و اعضای حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق تسلیت گفته است.
در همین راستا 'سید عمار حکیم' رهبر جریان حکمت ملی عراق نیز در پیام تسلیتی از جلال طالبانی به عنوان یکی از رهبران سیاسی عراق یاد کرده که در ساخت عراق دمکراتیک متحد و تدوین قانون اساسی آن نقش بسزایی داشته است.
عمار حکیم با اشاره به روابط ویژه طالبانی با آیت الله شهید محمد باقر حکیم و سید عبدالعزیز حکیم اضافه کرده است که طالبانی با روابط خوب و چند جانبه با همه گروه های سیاسی عراق نقش بزرگی در ساخت آینده عراق داشت.
'نوری المالکی' معاون رییس جمهور و رهبر ائتلاف ملی عراق نیز ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت طالبانی گفته است که در شرایط سخت کنونی، با تقدیر و اجلال از مقام این مرد بزرگ یاد می کنیم، زیرا وی همواره برای خدمت به عراق و مردم آن و همیاری مسائل سرنوشت ساز این ملت تلاش می کرد.
المالکی اضافه کرده است که فقدان جلال طالبانی نه فقط برای برادران کرد، بلکه عموم مردم عراق خصوصا در چنین مرحله سختی که عموم منطقه و خصوصا شمال عراق در آن به سر می برد، خسران آور است.
بسیاری از شخصیت های سیاسی که به مناسبت درگذشت جلال طالبانی، پیام تسلیت منتشر کرده و حتی کاربران عراقی در شبکه های اجتماعی، از درگذشت این رهبر سیاسی عراق به عنوان ضایعه ای جبران ناپذیر در شرایط سخت کنونی عراق که در معرض تقسیم قرار گرفته، یاد کرده اند.
جلال طالبانی دیروز (سه شنبه سوم اکتبر 2017) براثر بیماری در سن 84 سالگی در بیمارستانی در شهر برلین آلمان درگذشت.
طالبانی از سال 2005 تا 2014 اولین رییس جمهور کردتبار در عراق به شمار می رود و جزو شخصیت های سیاسی میانه رو در این کشور از او یاد می شود.
خاورم *4*353*1770*1275
انتشار دهنده: مجید جعفری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۹۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است

وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد هدف قرار گرفتن رئیس جمهور این کشور از سوی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، نشان دهنده وضعیت روانی است که این رژیم در آن به سر می‌برد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه ترکیه روز جمعه در حساب کاربری خود در پلتفرم  ایکس، پست یسرائیل کاتس، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی را که در آن از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه انتقاد کرده بود، «بی پروا و سطح پایین» توصیف کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه ترکیه آمده است: هدف قرار دادن اردوغان پس از اینکه وی حقایق را همانطور که هست، بیان کرد نشان دهنده وضعیت روانی فعلی دولت اسرائیل است. تمام اعضای کابینه اسرائیل در مقابل دادگاه محاکمه خواهند شد.

وی تاکید کرد: ترکیه بی باکانه و با صدای بلند به افشای ظلمی که اسرائیل در حق مردم فلسطین می‌کند، ادامه خواهد داد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه سه‌شنبه در سخنرانی خود در کنفرانس انجمن «پارلمان‌ها برای قدس» در استانبول گفت: هرکس از اسرائیل انتقاد کند متهم به یهودی ستیزی است، اما ما تسلیم این نوع تهدیدها نمی‌شویم. ما باید تلاش کنیم تا فجایع علیه برادران خود در غزه را نادیده نگیریم و اسرائیل را در برابر قانون پاسخگو کنیم.

اردوغان در ادامه با بیان اینکه آنچه در ۷ اکتبر رخ داد توجیهی برای جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها نیست، اعلام کرد: ما برادران خود در جنبش حماس را که از سرزمین خود در برابر اشغالگران دفاع می‌کنند به عنوان یک جنبش آزادیبخش ملی تلقی می‌کنیم و هرگز در برابر نسل‌کشی علیه مردم غزه سکوت نمی‌کنیم که بیش از ۲۰۰ روز است به تنهایی مقاومت می‌کنند.

رئیس جمهور ترکیه درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی تحت رهبری «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم در غزه تصریح کرد: نتانیاهو مانند جنایت‌کاران قبل از خود است و نامش به عنوان قصاب غزه در تاریخ ثبت شده است.

وی با اشاره به نتانیاهو افزود: کسی که می‌خواهد فرعون امروز را ببیند، راه دور نرود و به کسی که در ۲۰۳ روز گذشته ۳۵۰۰۰ فلسطینی را کشته، نگاه کند.

اردوغان در سخنرانی خود با اشاره به قطع روابط تجاری با رژیم صهیونیستی گفت، ترکیه تنها کشوری است که بار دیگر محدودیت‌های تجاری شامل ۵۴ محصول را بر رژیم صهیونیستی اعمال کرد. آنکارا به قطع روابط تجاری با این رژیم ادامه خواهد داد و ممکن است بقیه روابط را قطع کند.

وی با اشاره به حمایت و همدستی آمریکا با رژیم صهیونیستی گفت آمریکا با حمایت بی‌قید و شرط نظامی و دیپلماتیک خود از رژیم صهیونیستی به تشدید مشکل غزه کمک می‌کند نه حل آن.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه ویژه به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان
  • حملات ضدفرهنگی پدافند شایسته می‌طلبد
  • وحید شمسایی: کار سخت، آدم‌های بزرگ، مدیریت و پشتیبانی می‌طلبد
  • شمسایی: کار سخت آدم‌های بزرگ، مدیریت و پشتیبانی می‌طلبد
  • نادری با جدایی ری از تهران مخالفت کرد
  • بودجه فعلی ساری جوابگوی جمعیت شناور آن نیست
  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است
  • ابقای اعضای فعلی هیات‌مدیره به‌پرداخت ملت
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار