Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- حوزه دولت در هفته‌ای که گذشت اخبار و حواشی زیادی داشت که جزئیات آن پیشتر منتشر شده است. مهمترین اخبار این حوزه را مرور می‌کنیم. به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، حوزه دولت در هفته‌ای که گذشت اخبار و حواشی زیادی داشت که جزئیات آن پیشتر منتشر شده است. مهمترین اخبار این حوزه را مرور می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آماده سازى مرز خسروى در كرمانشاه برای تردد زائران مراسم اربعين/ همكارى ايران و عراق براى تامين زيرساخت‌ها و امكانات لازم زائران
وزیر کشور با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای برگزاری مراسم اربعین،گفت: تلاشمان این است که در سال جاری بتوانیم از مرز خسروی در استان کرمانشاه تردد زائرانمان را داشته باشیم.بیشتر

ایران آماده تامین انرژی ترکیه است/ هدف نهایی دو کشور عدم تغییر مرزهای جغرافیایی و تقویت امنیت منطقه است
رئیس جمهور گفت: مناسبات تهران – آنکارا رشته‌های محکم تاریخی و تمدنی داشته و دو کشور ایران و ترکیه دارای ریشه‌های عمیق فرهنگی، دینی و تمدنی هستند. بیشتر

ایران و ترکیه ۴ سند همکاری امضا کردند
جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه برای تعمیق سطح مناسبات خود ۴ یادداشت تفاهم همکاری امضاء کردند. بیشتر

بررسی گزارش پیشرفت و توسعه دولت الکترونیک/ مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تعیین شد
هیئت وزیران در جلسه روز چهارشنبه خود به ریاست جهانگیری، گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان اداری و استخدامی کشور را درخصوص «پیشرفت و توسعه دولت الکترونیک» بررسی کرد. بیشتر

۱۰ درصد افزایش حقوق کارکنان دولت، تقلیل نمی‌یابد
سخنگوی دولت گفت: میزان افزایش حقوق کارکنان دولت که متوسط ۱۰ درصد است، تقلیل نمی‌یابد. بیشتر

رایزنی ذوالفقاری با وزیر کشور عراق با محوریت مراسم اربعین
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور سه‌شنبه شب در بغداد با وزیر کشور عراق دیدار و گفتگو کرد. بیشتر

ارزيابى عملكرد استان‌ها بر اساس شاخص‌هاى تخصصى/ تشكيل كميته مشترک وزارت كشور و مركز آمار ايران
وزیر کشور گفت: با توجه به سياست دولت بنا شده به استان ها ضمن ابلاغ برنامه ها و استاد بالادستى براى اجرا نيز شاخص هايى تخصصى براى بخش هاى اقتصادى، سياسى، فرهنگى، اجتماعى و ... مشخص، تدوين و ابلاغ كنيم تا بدين وسيله عملكرد استان ها مورد ارزيابى قرار بگيرد كه اينكار انجام خواهد شد. بیشتر

حضور روحانی در جمع عزاداران نهاد ریاست جمهوری
رئیس‌جمهور با حضور در جمع هیئت عزاداران نهاد ریاست جمهوری، همراه با آنان در سوگ شهادت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران وفادار ایشان به عزاداری پرداخت. بیشتر

اولین کارت زرد مجلس به دولت دوازدهم نصیب وزیر کشور شد
نمایندگان مجلس از پاسخ وزیر کشور به سوال مشترک ۸ نماینده پیرامون علت فقدان نظارت فرمانداران به مصوبات و عملکرد شورا‌های اسلامی شهر و روستا و عدم کارآیی هیئت‌های حل اختلاف استان‌ها قانع نشدند. بیشتر

علی اصغر پیوندی به عنوان «رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران» منصوب شد
رئیس‌‌جمهور در حکمی «علی‌اصغر پیوندی» را برای یک دوره چهار ساله به عنوان «رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران» منصوب کرد. بیشتر

برگزاری همه‌پرسی در کردستان عراق با منافع مردم این کشور در تضاد است
علی شمخانی،دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی بعدظهر امروز با رییس ستاد مشترک ارتش ترکیه دیدار و گفت و گو کرد. بیشتر

توسعه صادرات غیرنفتی عزمی ملی در میان همه دستگاه‌ها را طلب می‌کند
جلسه شورای عالی صادرات غیرنفتی ظهر امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد بیشتر

«سید حسین هاشمی» قائم مقام وزارت کشور شد
وزیر کشور از انتصاب سید حسین هاشمی، استاندار سابق تهران به سمت قائم مقامی وزارت کشور خبر داد. بیشتر

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۷۰۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوچ پرستاران از بخش دولتی به خصوصی

همایون سامه یح، با بیان اینکه بی‌توجهی به مشکلات پرستاران سلامت کشور را به مخاطره می‌اندازد، گفت: طی چهار سال گذشته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس چندین مرتبه جلسات مختلفی با مسئولان مربوطه در خصوص وضعیت معیشت پرستاران و مهاجرت آن ها برگزار کرد تا بتواند این مسئله را ریشه‌ای پیگیری کند.

نماینده مردم کلیمیان در مجلس یازدهم با انتقاد از تورم حاکم در جامعه، ادامه داد: امروز تنها پرستاران و کادر درمانی گلایه مند وضعیت نامناسب حقوقی خود نیستند، شرایط اقتصادی به گونه‌ای است که کارمندان، کارگران و سایر گروه‌های شغلی دیگر از کوچک شدن سفره‌های خود ناراضی هستند، امیدواریم تیم اقتصادی دولت اقدامی عاجلی برای حل مشکلات اقتصادی کشور داشته باشند تا حقوق دریافتی عموم جامعه کفاف مخارج زندگی آن ها را بدهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: زمانی که حقوق کارمند یا کارگری ۱۰ میلیون تومان است و از این مبلغ حدود ۹ میلیون آن برای اجاره بهای منزل استیجاری پرداخت می‌کند، چاره‌ای جز انتخاب شغل دوم و سوم و حتی تخلف را ندارد، همه این گزینه‌ها منجر به ایجاد مشکلات متعدد در طولانی مدت خواهد شد.

نجف آبادی با ابزار امیدواری برای برداشته شدن تحریم‌ها خارجی بر علیه ملت ایران که معیشت آنان را تحت تأثیر قرار داده، گفت: بهترین راهکار کاهش مشکلات معیشتی گروه‌های مختلف شغلی افزایش درآمد، رشد صادرات، ورود ارز و رشد نقدینگی است که می‌تواند بسیاری از مسائل و مشکلات عنوان شده را هم پوشانی کند.

نماینده مجلس یازدهم تاکید کرد: بر اساس نیاز کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای اروپایی به خدمات بهداشتی و درمانی به خصوص پرستاری، منجر به مهاجرت و یا پذیرش پرستاران ما می‌شود که آنان با مهاجرت می‌توانند امکانات و درآمد بسیار بهتری برای خود رقم بزنند.

وی در خصوص تحلیل کمبود پرستار با توجه به روند فعلی در کشور، گفت: در واقع ما چندین مرتبه به سازمان نظام پرستاری مراجعه کرده و در مورد کمبود پرستار نسبت نیاز کشور و سوءاستفاده از پرستاران در بخش خصوصی به دلیل پایین بودن حقوق آن ها تذکر داده‌ایم؛ امروز کادر درمان در بخش دولتی و خصوصی تحت فشار هستند.

این نماینده مجلس با انتقاد از افزایش پرستاران بیکار در جامعه، یادآور شد: متأسفانه دولت با مشکل تأمین بودجه برای حقوق پرستاران مواجه است و طبیعتأ زمانی که در بخش دولتی پرستاران ما با این مشکلات مواجه هستند در بخش خصوصی نیز از آنان سوءاستفاده می‌شود.

وی با تاکید بر نبود بودجه برای افزایش حقوق پرستاران، اظهار داشت: دولت، مجلس و نظام پرستاری بر این عقیده هستند که باید حقوق پرستاران افزایش یابد اما زمانی که توان دولت در این حد است چه انتظاری می‌توان داشت.

نجف آبادی در پایان با بیان اینکه مشکلات پرستاران منجر به دلسردی آنان می‌شود و سیستم درمانی کشور را دچار مخاطره می‌کند، خاطرنشان کرد: برخی از پرستاران که شرایط مهاجرت دارند استعفا داده و اقدام به خروج از کشور می‌کنند، اما برخی دیگر که شرایط و توان مهاجرت ندارند و به دلایل مختلف از جمله وابستگی به خانواده، عشق به وطن و یا نداشتن مشکلات مالی در کشور ماندگار می‌شوند، اما چنین شرایطی دلسردی و بی‌انگیزگی را برای آنان رقم می‌زند، بی تردید بی توجهی به مشکلات کادر درمان به ویژه پرستاران منجر به ایجاد مخاطراتی برای سیستم درمانی کشور خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در بحران غزه در تاریخ ثبت می‌شود
  • تورم در دولت رئیسی چند؟ ۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰ یا بیشتر؟
  • کوچ پرستاران از بخش دولتی به خصوصی
  • تورم ترکیه چقدر است؟
  • تورم ترکیه به ۷۰ درصد افزایش یافت
  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات
  • بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات
  • مراکز خدمات رسان تفریحی کارگران افزایش می‌یابد
  • افزایش اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در برنامه هفتم توسعه
  • بوی شورش از درون جشنواره کن ۲۰۲۴ می‌آید/کارکنان در طلب حقوق بیشتر