Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز- ایرنا - آرمان شهپری و میلاد کشاورزی کوهنوردان فاتح قله هشت هزار و 163 متری مانسلو از سلسه کوهای هیمالیا با استقبال کم نظیر، پنجشنبه وارد شیراز شدند.

به گزارش ایرنا ، در آیین استقبال از این کوهنوردان که در فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیرازو با حضور انبوه مردم و علاقه مندان به کوهنوردی، معاون سیاسی امنیتی استاندار ی فارس ، رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعود های ورزشی ، مدیر کل ورزش و جوانان فارس و خانواده ورزشکاران بر گزارشد با حلقه های گل از آرمان شهپری و میلاد کشاورزی تقدیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آرمان شهپری در گفت وگو با ایرنا اعلام کرد: فکر نمی کردم مردم و مسئولان اینقدر استقبال کنند و این نشان دهنده این است که هم کار ما بزرگ بوده و هم مردم و هم مسئولان برای قهرمانان احترام قائل هستند.
وی ادامه داد : در عمر 65 ساله کوهنوردی استان فارس همیشه آرزوی کوهنوردان این بود که یک روز بتوانند به قله های بالای هشت هزار متر صعود کنند از این رو با برنامه ریزی مدت 5 سال وقت صرف کردیم و برای آمادگی سه قله هفت هزار متری را در نپال طی کردیم.
شهپری بیان کرد: برای صعود به قله مانسلو که در کشور نپال به کوه مقدس شهرت دارد و یکی از هشت قله مرتفع جهان است از کمپ پایه ، مدت 28 روز طول کشید ضمن اینکه از نظر آب و هوایی بهترین فصل را برای صعود انتخاب کردیم.
وی ادامه داد : کوهنوردانی که به ارتفاع بیش از هشت هزار و 100 متر صعود می کنند ارزش کار آنها معادل کسب مدال نقره جهانی است.
وی گفت: زمانی که به بالای قله رسیدم احساس کردم که به خدا نزدیک تر شده ام و حس عرفانی عجیبی به ما دست داده بود و جالب اینکه به هنگام فتح قله تمام دوستان ، فامیل و آشنایان به سرعت برق و باد نام آنها در ذهنمان تداعی می شد که از این حیث برایم بسیار عجیب بود.
شهپری اظهار کرد: در این صعود که با هزینه شخصی انجام شد علاوه بر ما، هشت کوهنورد دیگر از خراسان رضوی و آذربایجان شرقی با حمایت اسپانسر حضور داشتند و خوشحالم که به عنوان اولین کوهنوردان فارس فاتح قله مانسلو شدیم.
وی گفت : برنامه بعدی صعود به قله اورست به ارتفاع 10 هزار متر است اما برای رسیدن به هدف نیاز به حمایت مسئولان استان ، شهرداری ها وشورای شهر داریم چرا که برای صعود به اینگونه قله ها از سوی بخش خصوصی حمایت نمی شویم.
شهپری از رئیس هیات کوهنوردی فارس که مبلغ اندکی به عنوان کمک هزینه پرداخت کرده بود تشکر کرد و افزود : از این هیات برای برنامه ریزی خوبی که برای استقبال کرده بود سپاسگزارم.
میلاد کشاورزی دیگر کوهنوردشیرازی هم گفت : حضور با شکوه مسئولان و مردم باعث شد خستگی این صعود سخت و تاریخی از تنمان خارج شود.
وی در مصاحبه با ایرنا ادامه داد : چون برای نخستین بار بود که کوهنوردان فارس به بالاتر از قله های هشت هزارمتر صعود می کردند از این رو یک برنامه پنج سال را طی کردیم و سختی های زیادی هم متحمل شدیم اما ارزش آن را داشت.
وی گفت : مسیر کمپ یک و 2 این قله با وجود شکاف های بسیار زیاد ،سخت و خطرناک بود ضمن اینکه در ارتفاعات به مدت چهار ساعت مجبور شدیم از ماسک اکسیژن استفاده کنیم.
کشاورزی افزود : از ارتفاع هفت هزار متری با سرمای 40 درجه حدود چهار ساعت طول کشید تا به بالای قله رسیدیم و پس از فتح، زمانی که پرچم مقدس کشورمان را به اهتزاز درآوردیم حال و هوای خاصی در ما بوجود آمد که وصف کردنی نیست.
وی گفت : کوهنوردی رشته ای است که بخش خصوصی آن را حمایت نمی کند از این رو از مسئولان استان فارس ، شهرداری ، شورای شهر و اداره کل ورزش و جوانان فارس می خواهم که درراه صعودبه قله اورست ما را یاری دهند.
کشاورزی افزود: صعود به قله اورست حدود 200 میلیون تومان هزینه دارد و امیدواریم مسئولان کمک کنند تا این قله راهم فتح کنیم.
این دو کوهنورد دهم شهریور 96 از طریق کشور نپال کار صعود خود را به این قله آغاز کردند و ساعت 6 و 45 دقیقه بامداد ( سه شنبه چهارم مهر 96 به وقت ایران پیش از موعد 45 روزه و در مدت 25 روز این قله را فتح کردند.
قله منسلو(manaslu) در منطقهٔ گورخا که بخشی ازسلسه کوهای هیمالیا در کشور نپال است قرار دارد.
این قله دارای خط الراس های طولانی، یخچال ها و چشم‌اندازهایی با شیب زیاد است.
اولین صعود به این قله در سال 1956 را گروهی از کوهنوردان کشور ژاپن و از مسیر شمال شرقی صورت دادند.
در سال 1972 تعداد 15 کوهنورد کشور کره در ارتفاع هشت هزارو 22 متری بر اثر سقوط بهمنی سهمگین جانشان را از دست دادند و این حادثه بعنوان یکی از فجایع هیمالیا بشمار می‌رود.
خبرنگار: حمیدرضا خلیقی ** انتشاردهنده: غلامرضا مالک زاده
7368 /1876

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۷۰۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مربی تیم جوانان: فوتبال پایه برای نتیجه گرفتن نیست

به گزارش "ورزش سه"، استان فارس و فوتبال شیراز با حضور تیم فجر شهید سپاسی همیشه در تاریخ فوتبال کشورمان، یکی از استان‌های کلیدی به شمار می‌رود و در بحث استعدادیابی همواره بازیکنان شیرازی زیادی در لیگ برتر فوتبال ایران در قامت بازیکنان پرسپولیس و استقلال توپ زده‌اند. 

حتی در گزارشی که پیش‌تر در ورزش سه در رابطه با بحث اصالت بازیکنان لیگ برتری منتشر شده بود، استان فارس پس از چهار استان مازندران، خوزستان، تهران و گیلان، پنجمین استان در زمینه تعداد بازیکنان لیگ برتری محسوب می‌شد که نشان از فوتبالی بودن این استان است.  

اکنون در شرایطی که بحث استعدادیابی برای ساخت نسل جدید فوتبال ایران در اولویت قرار گرفته، حسین عبدی سرمربی تیم ملی جوانان که در مدت اخیر توانسته اتفاقات درخشان زیادی را برای نسل جدید رقم بزند درباره وضعیت کنونی فوتبال این استان گفت: شیراز همیشه معدن استعداد بوده و این موضوع در فوتبال بیش از پیش هم بوده. اگر به گذشته نگاه کنید، در گذشته که ما فوتبال بازی می‌کردیم و از همان شروع فوتبال در ایران، یکی از پایگاه‌های استعدادیابی فوتبال همین استان فارس و شیراز بوده. خیلی از استان‌ها تیم در لیگ نداشتند، اما شیراز پای ثابت لیگ برتر بود. به عقب باید برگشت و از گذشته درس بگیریم و ببینیم چگونه این اتفاقات می‌افتاد.

او ادامه داد: باید خودمان را آپدیت کنیم و تیم‌های بهتری داشته باشیم. من نصیحتم به مربیان این است که حتما نتیجه برنده شدن نیست، نتیجه یعنی آینده‌ای بهتر برای جوانان خودمان و جوانان شیراز!

عبدی در پایان تاکید داشت: ما یک ملت هستیم با فرهنگ‌های متفاوت و نتیجه‌ای که می‌خواهیم این است که توسعه فوتبال و بالندگی این ورزش را در همه جا ببینیم. یک بازخورد از عقب بگیریم و به گذشته برگردیم تا ببینیم این اتفاق به درستی افتاده یا نه. اگر این کیفیت و رابطه انسانی بین مربی، بازیکن و تیم‌ها فارغ از نتیجه و برد و باخت شکل نگرفته باشد یعنی اشتباه رفتیم. من دوست دارم وقتی بازی در رده‌های سنی تمام می‌شود همه آدم‌ها دست بزنند و خوشحال باشند. در نهایت آینده برای این بچه‌ها خواهد بود و باید تلاش کرد این بچه‌ها قوی باشند. باید ماحصل این لیگ‌ها این باشد که تیم ملی قوی و خوبی داشته باشیم که این یک استراتژی قوی در تمام دنیاست.

دیگر خبرها

  • این پهپاد به کنترل ترافیک در شیراز کمک می کند ؛ روش شناسایی خودروهای متخلف | ویدئو
  • مربی تیم جوانان: فوتبال پایه برای نتیجه گرفتن نیست
  • محبوبیت زیاد: دو ستاره بایرن دنبال پیراهن وینی
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • ‌مشارکت مردم در جهش تولید به صورت مستقیم و فردی باشد
  • صعود پردردسر الهلال به فینال جام حذفی عربستان
  • انتصاب مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس
  • صعود جنجالی الهلال ۱۰نفره به فینال جام حذفی عربستان
  • نخستین کاوش محققان ایرانی در عمق ۲ هزار متری دریای عمان
  • روز صعود از لیگ یک به لیگ برتر: 16 خرداد