Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-05-04@03:10:35 GMT

لاس‌وگاس، اسلحه و رسانه‌ها

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۷۲۵۹۰

لاس‌وگاس، اسلحه و رسانه‌ها

اگرچه تروریست ننامیدن این فرد واکنش گسترده‌ای را در فضای مجازی برانگیخت، برخی رسانه‌ها سعی کردند با توجیه‌های سخیف، قضیه را ماست‌مالی کنند.

به گزارش بولتن نیوز، دکتر مجتبی رضاخواه: یکشنبه شب گذشته، استفان پرداک، یک آمریکایی سفید پوست اهل ایالت نوادا، از طبقه ۳۲ هتل «مندلی بی» در شهر لاس وگاس، با چندین اسلحه‌ی خودکار به سوی مردمی که در یک کنسرت در فضای باز شرکت کرده بودند، شلیک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان این حمله، ۵۹ نفر کشته شده و ۵۲۵ نفر زخمی شدند.‌

این کشتار دسته جمعی بازتابهای متفاوتی در میان مردم و رسانه‌های آمریکا داشت. برخی نسبت به داشتن اسلحه معترض بودند، و برخی دیگر از این ناراحت بودند که چرا به قاتل تروریست گفته نشده است.

اما چرا فروش اسلحه در آمریکا ممنوع نمی‌شود و یا چرا اسلحه‌های در دست مردم آمریکا جمع آوری نمی‌شود؟ در حال حاضر از یک سو، درآمد صنعت اسلحه سازی در آمریکا، ۱۳/۵ میلیارد دلار در سال است. از سوی دیگر، تعداد اسلحه‌های در اختیار مردم آمریکا نیز بین ۲۷۰ تا ۳۲۰ میلیون عدد تخمین زده می‌شود: در سال ۲۰۱۶نیز، ۲۷ میلیون تفنگ در آمریکا فروخته شده که ۴ میلیون از سال ۲۰۱۵ بیشتر بوده است

بر اساس یک نظرسنجی ۶۶ درصد افراد مسلح در آمریکا، بیش از یک اسلحه دارند و حدود ۷۵ درصد افراد صاحب اسلحه نیز گفته‌اند که نمی‌توانند تصور کنند که بدون اسلحه زندگی کنند

فلذا ممنوعیت فروش اسلحه نه با فرهنگ آمریکایی می‌سازد و نه از لحاظ اقتصادی به نفع کمپانی‌های اسلحه‌سازی است. بنابراین جای تعجب ندارد که در سال ۲۰۱۵، بیش از ۱۳ هزار نفر در اثر شلیک اسلحه در آمریکا کشته شده باشند

اما اینکه چرا قاتل حادثه لاس وگاس تروریست نامیده نشد، به موضوعی جنجالی تبدیل شد. بسیاری در فضای مجازی معتقد بودند که اگر این جنایت توسط یک مسلمان و یا سیاه پوست در آمریکا اتفاق افتاده بود، قاتل تروریست نامیده می‌شد! به عبارت دیگر، ظاهراً در رسانه‌های غربی اکراه شدیدی وجود دارد که یک فرد سفیدپوست غربی را تروریست بنامند!

اگرچه تروریست ننامیدن این فرد واکنش گسترده‌ای را در فضای مجازی برانگیخت، برخی رسانه‌ها سعی کردند با توجیه‌های سخیف، قضیه را ماست‌مالی کنند. به عنوان مثال بی‌بی‌سی فارسی تلاش مضحکی کرد تا نشان دهد اینکه قاتل را تروریست ننامیده، کاملا حرفه‌ای بوده است. برای توجیه جریان نیز به تعریف تروریست در ایالت نوادای آمریکا (محل وقوع حادثه) اشاره کرده و گفته طبق این تعریف، شخص مورد نظر باید سه خصوصیت داشته باشد تا تروریست خطاب شود! نهایتا نتیجه گیری کرده که چون مطمئن نیستیم که شخص مورد نظر همه این خصوصیات را داشته باشد وی را تروریست خطاب نمی‌کنیم

زمانی که این مطلب مضحک بی‌بی‌سی را خواندم، به این فکر فرو رفتم که این رسانه‌ی دولتی بریتانیا، برای مدتها داعش را «دولت اسلامی» خطاب می‌کرد و داعشیان تروریست را پیکارجو می‌نامید. سوال این جاست که در این مورد، بی‌بی‌سی به کدام قانون اسلامی مراجعه کرده که به این عناصر وحشی عنوان دولت اسلامی می‌دهد؟!

استاندارد دوگانه در عملکرد این قبیل رسانه‌ها واضح است، اما همچنان برخی کورکورانه دنباله‌روی این رسانه‌های سخیف هستند.

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۷۲۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی، «علی یرلیکایا» وزیر کشور ترکیه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور ۴۱ نفر را به اتهام ارتباط با «داعش» بازداشت کردند.

وی گفت که این بازداشت‌ها طی عملیات نیروهای امنیتی ترکیه در ۱۲ استان این کشور صورت گرفته است.

وزیر کشور ترکیه دوشنبه هفته جاری نیز اعلام کرده بود که نیروهای امنیتی کشورش چند فرد مظنون به همکاری با داعش را در شهر استانبول بازداشت کرده‌اند.

پلیس ترکیه ۱۲ فروردین نیز در یک عملیات گسترده در ۲۱ استان، ۵۱ نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرده بود.

وزیر کشور ترکیه بار دیگر بر مبارزه قاطعانه کشور خود با معضل تروریسم تاکید کرد.

نیروهای امنیتی ترکیه به طور مداوم پیگرد و بازداشت عناصر و هواداران گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف این کشور را در دستور کار دارند. این گروه تروریستی بارها مسوولیت عملیات تروریستی مختلفی را در ترکیه به عهده گرفته است.

دیگر خبرها

  • چادرملو قهرمان نیم فصل اول اسلحه اپه آقایان شد
  • چادرملو صدرنشین اسلحه اپه در لیگ شمشیربازی شد
  • نطق تماشایی نماینده بلژیک در پارلمان اروپا درباره حمله ایران
  • محاصره کارخانه اسلحه‌سازی حامی رژیم صهیونیستی در انگلیس
  • چرا به جای ایران، اسرائیل را تروریست نمی خوانید (فیلم)
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • اقامتگاه مدیرعامل کارخانه مشهور اسلحه‌سازی آلمان به آتش کشیده شد!
  • حسرت ۵۲ ساله اپه و فلوره ایران برای بازگشت به المپیک
  • عوامل توطئه ترور وزیر مسکن پاکستان کشته شدند