Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-07@07:41:41 GMT

وداع مردم خوزستان با ۱۱۹ شهید دفاع مقدس

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۷۵۰۹۶

وداع مردم خوزستان با ۱۱۹ شهید دفاع مقدس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، آیین وداع با 119 شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس با حضور اقشار مختلف مردم در کلانشهر اهواز و دیار سردار سرلشکر شهید علی هاشمی، فرمانده قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام جعفر صادق(ع) برگزار شد.

در این برنامه معنوی که در حسینیه ثارالله اهواز در چهار راه آیت‌الله طالقانی برگزار شد مردم شهرهای مختلف خوزستان از جمله باغملک، هفتگل، رامهرمز، کوت عبدالله، خرمشهر، آبادان، شوشتر، دزفول، مسجدسلیمان، ایذه، لالی و رامشیر حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آیین وداع با 119 شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس همچنین جمعی از خانواده‌های معظم شهدا از جمله دوستان شهید حجت‌الله رحیمی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد باغملک شرکت کردند.

وداع خانواده شهدا با کبوتران مهاجر

همچنین خانواده شهید حسین توکل، خانواده طلبه شهید سید مرتضی شفیعی، خانواده شهیدان ابوالقاسم و محمود خادم سیدالشهدا از شهدای دفاع مقدس شوشتر و خانواده شهید فرج الله بناری از شهدای باغملک در آیین وداع با 119 شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس حضور یافتند و به این لاله‌های سرخ وطن ادای احترام کردند.

همچنین خانواده سردار شهید محمدرضا علیخانی، از شهدای مدافع حرم شهرستان باغملک نیز در آیین وداع با پیکر مطهر 119 شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس حضور یافتند و یاد این شهدای را گرامی داشتند.

خانواده شهید حمیدرضا فاطمی‌اطهر از شهدای مدافع حرم اهواز نیز با حضور در این برنامه، به زیارت پیکر پاک 119 شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس رفتند.

خانواده بسیجی شهید جواد باجی از شهدای دوران دفاع مقدس آبادان نیز در حسینیه ثارالله اهواز حضور یافتند و با پیکر مطهر 119 شقایق خونین وداع کردند.

یاد پدر افتادم

در حاشیه این برنامه ابوذر علیخانی، فرزند ارشد سردار شهید محمدرضا علیخانی، از شهدای مدافع حرم شهرستان باغملک در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز اظهار داشت: خیلی خرسندم که بار دیگر خداوند متعال به بنده توفیق داد که در جوار شهدای گلگون کفن حضور یابم و آنها را زیارت کنم.

وی درباره حال و هوای خود پس از زیارت شهدای تازه تفحص شده نیز گفت: این حس و حال قابل توصیف نیست فقط این را می‌گویم که یاد و خاطره پدر شهیدم دوباره برایم زنده شد و یاد روزی که پیکر پاکش را تشییع کردیم افتادم.

فرزند ارشد سردار شهید محمدرضا علیخانی تصریح کرد: از خداوند می‌خواهم که پیکر پاک این 119 شهید همگی شناسایی شود تا خانواده‌های این عزیزان از چشم انتظاری درآیند و فرزند دلبند خود را در آغوش بگیرند.

بازگشت لاله‌های کربلای 4

به گفته حسین عشقی، فرمانده قرارگاه کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، پیکر مطهر این 119 شهید دوران دفاع مقدس در 2 ماه گذشته در مناطق عملیاتی زبیدات، نهر کتیبان و ساحل غربی رود اروند توسط نیروهای کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح تفحص شد.

این دلیرمردان ایران زمین پس از حضور در جبهه‌های حق علیه باطل در عملیات‌های رمضان، کربلای 4 و تک دشمن در سال 1367 به شهادت رسیدند.

از این 119 شهید تازه تفحص شده 53 شهید از شهدای ژاندارمری هستند که در تک دشمن در سال 67 در منطقه زبیدات شهید شدند.

همچنین 36 شهید از شهدای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی و 30 شهید دیگر از شهدای گلگون‌کفن از عملیات کربلای 4 از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیجی هستند.

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۷۵۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر مطهر شهید تازه تفحص عملیات «خیبر» در باقرشهر تشییع شد

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر شنبه و همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) باقرشهر آماده میزبان شهید گمنام شد.

بر اساس این گزارش طی هفته‌های گذشته و در راستای برگزاری کنگره سرداران ۱۲ هزار شهید استان تهران که مشخص شد شهیدی والامقام مهمان باقرشهر می‌شود.

گفتنی است که مردم شهید پرور باقرشهر و ری از از سه‌راهی خیرآباد تا انتهای بلوار نفت پیکر مطهر این شهید گمنام تازه تفحص عملیات «خیبر» را تشییع کردند.

لازم به ذکر است این مراسم که با حضور مهدی باب الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، حجت الاسلام باقری امام جمعه کهریزک، گراوند سرپرست بخشداری کهریزک، سرهنگ شهیری فرمانده سپاه ناحیه حضرت روح الله «ره»، شهرداران، دهیاران، ائمه جماعات مساجد، مسئولین ادارت و نهادها، نیروهای نظامی و انتظامی، بسیجیان، خبرنگاران و اصحاب رسانه، خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران و عموم مردم شریف و شهیدپرور شهرستان ری برگزار شد، پیکر مطهر شهید پس از تشییع در محل میدان اصلی پارک علم و فناوری وابسته به وزارت نفت آرام گرفت.

مرتضی همتی، شهردار باقرشهر در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته جهت حضور این شهید والامقام در باقرشهر، با بازدید و کار شبانه روزی همکاران مجموعه شهرداری بولوار نفت و محل پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت اکنون برای میزبانی از این شهید والامقام آماده شد.

وی گفت: عمده فعالیت‌های شهرداری در این بلوار در زمینه محوطه سازی، تسطیح، جمع آوری زباله، نخاله‌های زیاد ساختمانی، لکه گیری آسفالت، بهسازی فضای سبز، زیباسازی و فضاسازی این بولوار بعد از سال‌ها بود و در نهایت امروز پیکر این شهید گلگون کفن با حضور گسترده مردم تشییع شد.

کد خبر 6096476

دیگر خبرها

  • ضرورت الگوسازی و معرفی بانوان ایثارگر و شهید به نسل جوان
  • سی و ششمین یادواره شهدای روستای ارکان برگزار شد+فیلم
  • ویژگی‌های منحصربه‌فرد مردم اصفهان در دفاع مقدس استثناء است
  • ماهدشتی‌ها با پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس وداع کردند + فیلم
  • پیکر مطهر شهید تازه تفحص عملیات «خیبر» در باقرشهر تشییع شد
  • پیکر مطهر شهید «محمد رنجنوش» در گلزار شهدای همدان آرام گرفت
  • پیکرهای شهدای گمنام در سراسر کشور تشییع شدند+ عکس و فیلم
  • تشییع پیکر چند شهید دفاع مقدس در مشهد و تهران
  • حضور استاندار ایلام در منزل شهید تازه‌تفحص‌شده دوران دفاع مقدس
  • تشییع و خاکسپاری شهدای تازه شناسایی شده در خوزستان