Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه فایننشال تایمز از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای انجام اقدامات جدید علیه ایران خبر داد.

این روزنامه انگلیسی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: دولت ترامپ به عنوان بخشی از راهبرد جدید خود درباره ایران، احتمالا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به عنوان یک "سازمان تروریستی" معرفی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت: دونالد ترامپ به دنبال از سرگیری تحریم‌های گسترده علیه ایران که احتمالا به برهم خوردن توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ منجر می‌شود، نیست؛ بلکه انتظار می‌رود از اعمال اقدامات جدیدی بر ضد این کشور از جمله وضع تحریم‌های هدفمند بیشتر، معرفی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک سازمان تروریستی و اتخاذ مواضع شدیدتر در برابر «نیرو‌های نیابتی ایران» در سوریه، عراق و یمن خبر دهد.

شایان ذکر است دولت ترامپ باید تا ضرب‌الاجل 15 اکتبر (23 مهرماه) گزارش جدید خود درباره پایبندی ایران به برجام را به کنگره ارائه کند.

یک مقام ارشد کاخ سفید روز پنجشنبه اعلام کرد که ترامپ قرار است در جدیدترین گزارش خود اعلام کند ایران به برجام پایبند نبوده است.

در صورتی که رئیس‌جمهور آمریکا پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تایید نکند، کنگره آمریکا شصت روز فرصت دارد تا درباره اعمال مجدد تحریم‌های هسته‌ای تصمیم‌گیری کند.

ترامپ در ابتدای ورود به کاخ سفید نیز خواهان قرار دادن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی بود اما با مشورت‌هایی که از سوی مقامات اطلاعاتی و امنیتی آمریکا به او داده شد از تصمیم خود صرف‌نظر کرد.

در حال حاضر، تنها نام یکی از زیرمجموعه‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (نیروی قدس) از سوی آمریکا در فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی قرار گرفته است اما طبق برخی گمانه‌زنی‌ها ترامپ قصد دارد این بار کل مجموعه سپاه را هدف قرار دهد.

انتهای پیام/

تصمیم احتمالی ترامپ برای قرار دادن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی

برای آگاهی از آخرین اخبار جهان، در کانال تلگرامی گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان عضو شوید

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۷۸۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ حجت الاسلام و المسلمین خاتمی صبح امروز در دیدار با جمعی از کارکنان سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه صورت گرفت، گفت: عنایت خداوند متعال و فکر و اندیشه بلند امام خمینی (ره) سبب تشکیل و عزت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.

وی بابیان اینکه سپاه یک نهاد انقلابی همه جانبه برای حراست و حفاظت از دستاورد‌های انقلاب است، افزود: پاسداران می بایست قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند چرا که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی مقدس است.

امام جمعه زنجان بابیان اینکه سپاه در دوران دفاع مقدس و پس از آن خوش درخشیده است، گفت: تمامی این فعالیت‌ها و خدمات رسانی باید برای نسل جوان تشریح و تبیین شود.

حجت الاسلام خاتمی بابیان اینکه تشکیل نهاد نمایندگی در سپاه خردمندانه و هوشیارانه بوده است، افزود: می‌توان گفت فلسفه وجودی نمایندگی ولی فقیه در سپاه، ساخت یک سپاه معنوی با روحیه جهادی و انقلابی است.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی بابیان اینکه سپاه مولود انقلاب و بسیج مولود سپاه است، ادامه داد: این نهاد به دلیل عملکرد فکری و بصیرتی، نزدیک‌ترین نهاد‌ها به نظرات مقام معظم رهبری است.

وی افزود: امروز اقتدار و عزت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار سایر نیرو‌های مسلح را شاهد هستیم.


نماینده ولی فقیه در استان گفت: مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان، موجب عزت و سربلندی می‌شود، اما عقب نشینی در برابر آنان مایه ننگ و ذلت است.

دیگر خبرها

  • نقش‌آفرینی تحسین‌برانگیز صداوسیما در انعکاس اقدام حماسی «وعده صادق»
  • سردار حاجی‌زاده: اجرای عملیات «وعده صادق» خواست مردم بود
  • تصویری از جدیدترین پهپاد سپاه پاسداران؛ کپی سلاح مخوف پوتین
  • سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است
  • بصیرت رهبری و سپاه پاسداران در پاسخ ایران به اسرائیل باعث درخشش جهان اسلام شد
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • مقام سابق موساد: ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد
  • ادعاهای مقام سابق موساد درباره جزئیات شبکه مالی مخفی ایران | ماجرای عجیب یک شرکت انگلیسی | ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد!
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است