Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوالالامپور- ایرنا- اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای ازدولت کامبوج خواست تا برای یافتن راه حلی سیاسی رفع اختلافات با حزب مخالف دولت که رهبر و بسیاری از اعضای آن دستگیر و متهم به خیانت شده اند، تلاش کند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا در یک ماه اخیر همزمان با افزایش تنش بین حزب حاکم و مخالفان دولت کامبوج، هون سن نخست وزیر این کشور اعلام کرد: در صورتی که حزب مخالف به حمایت از کیم سوخا رهبر خود ادامه دهد، این حزب منحل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کیم سوخا رهبر مخالفان دولت کامبوج که رقیب اصلی هون سن در انتخابات سراسری سال آینده محسوب می شود، روز سوم سپتامبر گذشته (12 شهریور) با حمله حدود 200 نیروی پلیس به خانه اش بازداشت شد.
وی متهم به توطئه ای است تا با همکاری آمریکا قدرت را در اختیار بگیرد.
حزب نجات ملی کامبوج اعلام کرد به حمایت خود از کیم سوخا ادامه می دهد و تهدید کرده است در صورتی که او آزاد نشود انتخابات را تحریم می کند.
کشورهای غربی این دستگیری را نشان افزایش سرکوب منتقدان در دولت کامبوج محسوب می کنند و آن را مورد انتقاد قرار داده اند.
اتحادیه اروپا نیز در روزهای اخیر با انتشار بیانیه ای که در پنوم پن انتشار یافت ضمن ابراز نگرانی از دستگیری کیم سوخا رهبرمخالفان دولت ،تاکید کرد: چنین اقدامی پروسه شرکت در انتخابات عمومی سال آینده را تضعیف می کند.
وکلای دولت کامبوج روز جمعه گذشته با ارائه لایحه ای به دادگاه عالی این کشور خواستار انحلال حزب نجات ملی (سی ان آر پی) به عنوان مهمترین حزب مخالف دولت شدند که این اقدام عملا منجر به حضور بلامنازع دولت هون سن درانتخابات سال آینده می شود. هون سن در 23 سال گذشته قدرت را در این کشور دردست داشته است.
وکلای دولت می گویند براساس ویدئو کلیپ به دست آمده، مخالفان هون سن قصد سرنگونی دولت را با کمک آمریکا داشته اند.
هون سن در ماه های اخیر نسبت به بازداشت گسترده مخالفان خود و بستن رسانه های منتقد دولت با توجیهات مختلف اقدام کرده است . وی تاکید کرده که تا یک دهه آینده قدرت را در این کشور در دست خواهد داشت.
هون سن، فرمانده سابق خمرهای سرخ است که با کمک گرفتن از گروه هایی متهم به نسل کشی در سال 1979 قدرت را دردست گرفت. دولت های غربی همواره از کامبوج به عنوان یک متحد اصلی چین یاد می کنند و پکن تاکنون کمک ها و سرمایه گذاری های زیادی در این کشور جنوب شرق آسیا داشته است.
آساق ** مریم شفیعی *شبس*1488 *انتشار دهنده: بهمن بامداد**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۰۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا

جوزپ بورل، کمیسر سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که نظم بین المللی پس از جنگ سرد دیگر وجود ندارد و آمریکا موقعیت مسلط خود را از دست داده است. 

براساس گزارش المیادین، بورل در جریان سخنرانی در انگلیس گفت: نظم جهانی که پس از سال ۱۹۴۵ پدیدار شد، در حال از دست دادن سرعت خود است، زیرا ما شاهد ظهور چین و تبدیل آن به یک ابرقدرت هستیم.

این مقام اروپایی همچنین معتقد است که این موضوع برای غربخوب نیست و در این زمینه باید نقش اتحادیه اروپا و انگلیس مشخص شود. او اعزود: اما این بستگی به این دارد که ما چگونه به تهدیدات فزاینده پاسخ دهیم و این از اهمیت فوری برخوردار است. همانطور که ما هشدار‌هایی را می‌شنویم که اروپا ممکن است (در یک جنگ) پایین یابد. 

بورل همچنین اعلام کرد که هیچ اتحادی بین کشور‌های اتحادیه اروپا در مورد سیاست در قبال روسیه وجود ندارد و برخی آن را دوست خوبی می‌دانند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • هشدار کارشناسان درباره بحران مسکن در اروپا و خطر راست افراطی
  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی
  • ریاست دور‌ه‌ای مجارستان بر اتحادیه اروپا چالشی برای بروکسل
  • اتحادیه اروپا: تهدید دیوان بین‌المللی کیفری غیرقابل قبول است
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا
  • واکنش روسیه به بازداشت گسترده دانشجویان در آمریکا