Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - چند روز پس از کشف جسد سوخته جوان ١٩ ساله مهابادي حالا احتمالات جديدي درباره انگيزه‌هاي اين جنايت تکان‌دهنده مطرح شده است.
به گزارش سرويس حوادث جام نيـوز، توضيحات منصور برمکي پسر عموي مقتول نشان از پيچيده بودن اين پرونده دارد. سوم مهرماه امسال بود که پليس مهاباد جسد يک جوان ١٩ ساله به نام صادق برمکي را در يک جاده روستايي نزديک اين شهر کشف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارآگاهان پليس مهاباد پس از تحقيقات گسترده متوجه رابطه دوستانه مقتول و جوان ديگري به نام دانيال شدند. صادق و دانيال از دوره دبيرستان با هم رابطه دوستانه داشتند و در دانشگاه هم در رشته حسابداري هم‌دانشگاهي بودند. دانيال پس از مراجعه به پليس ابتدا نقش خودش را در اين جنايت انکار کرد اما بعدا پذيرفت که او هم نقش داشته است. پس از اعترافات دانيال سه همدست ديگر او هم دستگير شدند؛ دو تن که در جريان جنايت نقش داشته‌اند و يک نفر که چاقو و ساتور را در اختيار آنها قرار داده بود.
بررسي‌هاي پزشکي قانوني، نشان داد که صادق با ضربات چاقو و ساتور به قتل رسيده و بعدا جسد او هم به آتش کشيده شده است. آنها از تمامي مراحل جنايت‌شان فيلمبرداري هم کرده بودند و با جسد صادق سلفي گرفته بودند. عملي عجيب که تاکنون در جنايت‌هاي کشف شده در کشور سابقه نداشته است. از همان روزي که اين خبر منتشر شد يک علامت سوال بزرگ شکل گرفت. اينکه انگيزه قاتلان جوان، از دست زدن به چنين جنايتي چه بوده است.
رييس کل دادگستري استان آذربايجان غربي انگيزه قتل و سوزاندن جسد «صادق» را مسائل ناموسي اعلام کرده است. توکل حيدري به خبرگزاري «ميزان» گفته است: «يکي از متهمان در تحقيقات ابتدايي بازپرسي، به قتل با انگيزه مسائل ناموسي اعتراف کرده است. » حيدري در عين حال اين را هم اضافه کرده که تحقيقات درباره «زواياي ديگر اين جنايت» ادامه دارد.
تکذيب خودکشي دختر مورد علاقه صادق
دانيال دوست صميمي صادق و يکي از متهمان پرونده در اعترافاتش گفته است که اختلاف او و صادق از زماني آغاز شده که دختر مورد علاقه‌اش با صادق رابطه دوستي داشته و همين اتفاق موجب شده تا از دوست صميمي‌اش کينه به دل بگيرد و نقشه قتل او را طراحي کند و به اتفاق دو نفر از ديگر دوستانش آن را عملي کند. همزمان با طرح اين موضوع شبکه‌هاي اجتماعي پر شد از عکس صادق در کنار دختري که ادعا مي‌شود با او رابطه دوستي داشته است.
در خبر بدون منبعي که در تلگرام دست به دست مي‌شود ادعا شده که اين دختر جوان بعد از انتشار خبر قتل صادق، دست به خودکشي زده است. منصور برمکي، پسرعموي مقتول خبر خودکشي اين دختر را تکذيب کرد: «اين خبر از اساس دروغ است؛ مهاباد شهر کوچکي است و اگر چنين اتفاقي رخ داده بود حتما همه مردم شهر باخبر مي‌شدند.» منصور برمکي مي‌گويد فضاي مهاباد اين روزها نيازمند آرامش است و نبايد با طرح اين شايعات رسيدگي به پرونده دچار آسيب شود. او حتي به تقاضاي خانواده مقتول پس از اين حادثه اشاره مي‌کند که در اطلاعيه‌اي از مردم شهر خواسته بودند آرامش شان را تا به نتيجه رسيدن پرونده حفظ کنند.
ردپاي اعتقادات انحرافي
اما آيا واقعا اين جنايت هولناک فقط بر سر اختلاف دو جوان بر سر رابطه با يک دختر روي داده است؟ پسرعموي مقتول مي‌گويد: «براي من قابل باور نيست. هر جواني ممکن است به يک دختر خانم علاقه‌مند شود و رقيب هم داشته باشد اما آيا تا حالا اين رقابت‌ها به چنين جنايتي منتهي شده است؟ حداکثرش اين بود که با هم دعوا کنند يا چاقوکشي کنند.»
ترديد پسر عموي مقتول درباره انگيزه‌هاي واقعي بروز اين جنايت و در کنار آن طرح گسترده شايعه‌اي مبني بر اينکه قاتلان جزو گروه‌هاي انحرافي شيطان‌پرستي بوده‌اند موجب شده تا او هم اين احتمال را رد نکند: «من نمي‌توانم اظهارنظر قطعي کنم. خوشبختانه مراجع قضايي و ارگان‌هاي امنيتي دارند موضوع را پيگيري مي‌کنند. اما بر اساس چيزهايي که در فيلم اين جنايت ديده‌ام احتمال اعتقادات شيطان‌پرستي و مسائلي شبيه آن وجود دارد.» روزي که دانيال، دوست صميمي مقتول به عنوان متهم به اداره پليس فراخوانده شده است او يک فلش مموري را به يکي از دوستانش مي‌دهد تا از آن مراقبت کند. اين فلش بعدا به دست پسرعموي مقتول مي‌رسد و بعد از ريکاوري فلش فيلم‌هاي گرفته شده از جنايت کشف مي‌شود.
منصور برمکي مي‌گويد تا حالا چند بار فيلم اين جنايت را به دقت مشاهده کرده و متوجه علايمي شده که وجود اعتقادات شيطان‌پرستانه را تقويت مي‌کند: «دانيال در زمان آتش زدن جسد خطاب به صادق به انگليسي مي‌گويد به جهنم من خوش آمدي. روي بدن دانيال خالکوبي‌هاي عجيب و غريب هم ديده مي‌شود. او يک صليب برعکس هم داشته که از علايم مورد استفاده شيطان‌پرست‌هاست.»
پسرعموي مقتول از يکي ديگر از تناقض‌هاي اين پرونده هم به عنوان نشانه‌اي از اراده قاتلان براي دست زدن به چنين جنايتي پرده برمي‌دارد: «آنها در اعترافات‌شان گفته‌اند که قصد نداشته‌اند صادق را به قتل برسانند و از ترس دست به اين کار زدند اما در فيلم چند بطري بنزين کنار صندلي جلو معلوم است که نشان مي‌دهد آنها از قبل چنين تصميمي گرفته بودند.»
منصور برمکي از پيگيري‌هاي ارگان‌هاي امنيتي و قضايي براي به نتيجه رسيدن اين پرونده تشکر مي‌کند و از همشهريانش و افکار عمومي درخواست مي‌کند تا از انتشار شايعات بي‌اساس درباره اين پرونده پرهيز کنند. اهالي مهاباد اين روزها غمگينند. از همان روزي که نزديک به دو هزار تن براي بدرقه جسد صادق جمع شده بودند تا همين امروز آنها در بهت فرو رفته‌اند. آنها در شهرشان شاهد چنين جنايتي نبوده‌اند اما حالا پرونده قتل جوان ١٩ ساله مهابادي يکي از پيچيده‌ترين پرونده‌هاي جنايي در کشور است. شايد با روشن شدن ابعاد ديگر پرونده برخي از احتمالات مطرح شده از سوي مراجع رسمي تاييد شود.براي ورود به کانال تلگرام ما کليک کنيد.
رکنا
110

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۱۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب سه مدال نقره شنا توسط شناگر نابغه مهابادی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، بیست و هفتمین دوره رقابت‌های شنای قهرمانی کشور با نظارت مستقیم IPC روزهای سیزدهم وچهاردهم اردیبهشت ماه و در تهران  برگزار  شد.

شاهو محمدی نابغه ورزشی سندروم داون مهابادی در این دوره از رقابت ها از شهرستان مهاباد به همراه تیم استان حضور داشت که موفق به کسب سه مدال نقره شد.

نتایج بدست آمده توسط شرکت کنندگان در جدول رنکنیگ IPC ثبت می شود.

 

دیگر خبرها

  • کنایه سپاهانی ها به پرسپولیس با اشاره به ماجرای دانیال اسماعیلی فر و علیرضا بیرانوند
  • قتل هولناک زن جوان به دست پسرش
  • جنایت در خیابان بی‌سیم/ پسر جوان با ضربه چاقو قربانی شد
  • قتل هولناک زن جوان به دست پسرش | حمله قاتل با اسید به پلیس
  • سناریوی خودکشی قتل از آب درآمد
  • راز قتل مرد جوان پس از ۳ ماه برملا شد
  • سناریوی خودکشی قتل از آب درآمد/ همدستی خیانت‌آمیز زن جوان با مرد همکار
  • کسب سه مدال نقره توسط شناگر نابغه مهابادی
  • بازگشت دانیال به امید دو رقمی در پرسپوليس
  • کسب سه مدال نقره شنا توسط شناگر نابغه مهابادی