Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-02@22:45:23 GMT

مرگ ۳ مادر باردار امسال در خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۸۱۷۹۶

سرپرست مرکز بهداشت بجنورد با اشاره به مرگ 4 مادر باردار طی سال گذشته دراستان خراسان شمالی از مرگ 3 مادر باردار طی سال جاری تاکنون دراستان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک،دکتر مریم پورآدینه،سرپرست مرکز بهداشت بجنورد در جمع خبرنگاران با اعلام این که طی سال جاری تاکنون 3 مرگ مادر باردار در استان اتفاق افتاده است،یادآور شد: در حالی که طی یک سال سال گذشته شاهد مرگ 4 مادر باردار در استان بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی علل مرگ مادران باردار را عدم مراجعه به مراکز سلامت،شناسایی نشدن مادران باردار، اعتیاد مادران باردار اعلام کرد.

وی افزود: علی رغم اطلاع رسانی های مناسب در سطح شهر و روستاها در سطح شهرها به دلیل گستردگی جمعیت شاهد هستیم جمعیت کمتری از مادران باردار به مراکز بهداشت مراجعه می کنند.

وی متذکر شد: باتوجه به حضور فعال، مراقبین مرکز بهداشت و مراجعه به درب همه منازل در سطح شهر و روستا به منظور مراجعه مردم به مراکز بهداشت بازهم شاهد هستیم برخی مراجعه به موقع به مراکز بهداشت ندارند.

سرپرست مرکز بهداشت بجنورد همچنین به مرگ و میر نوزادان و کودکان زیر 5 سال اشاره کرد و اظهار کرد: خوشبختانه مرگ و میر در کودکان زیر 5 سال و نوزادان در استان سیر نزولی داشته است.

وی با اعلام این که بیشترین کاهش مرگ و میر را در کودکان یک تا 5 سال در استان داریم،گفت:میزان مرگ نوزادان در سطح شهر بجنورد از روند کاهشی برخوردار بوده است.

وی بیشترین علت مرگ نوزادان را زایمان زود رس اعلام کرد وگفت: طبق آمار از سال 91 مرگ نوزادان به میزان 7 در هزار با روند کاهشی تاکنون مواجه بوده است.

پور آدینه با اشاره با روند کاهش سزارین در استان،اظهار کرد:خوشبختانه با سیاست های ترویج زایمان ایمن و کلاس های آموزشی زایمان و روش های زایمان بدون درد سزارین در استان نسبت به سال های قبل با کاهش محسوسی مواجه بوده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۱۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ پرتراکم‌ترین نقطه در دنیا از نظر نسبت جمعیت پلنگ ایرانی به سطح واحد در خراسان شمالی قرار دارد.
پلنگ ایرانی دارای بزرگترین جسه بین زیر گونه‌های پلنگ در جهان است و در راس هرم گوشتخواران قرار دارد.
حضور پلنگ در طبیعت سبب کنترل جمعیت گراز و گرگ خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود
  • بیش از ۳ هزار لیتر چسب مایع بدون مجوز در خراسان شمالی کشف شد
  • نماینده خراسان شمالی در رقابت‌های امیدهای کشور مشخص شد
  • جابه‌جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل در خراسان شمالی
  • راز صاحب سینما می‌شود
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان
  • پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل در شش ماهه نخست امسال
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان