Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-05@19:14:10 GMT

مسکن مهر مهدیشهر فاقد امکانات رفاهی اولیه

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۸۱۸۷۳

تنها امکاناتی که در مسکن مهر خاتم الانبیاء مهدیشهر به چشم می خورد، مسجد، دکه ای به عنوان سوپر مارکت و همچنین زمینی پوشیده از سنگ و خاک با چندین وسیله بازی است که به عنوان پارک مطرح می باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیزوا، وقتی طرح مسکن مهر جهت خانه دار کردن مردم در دستور کار قرار گرفت، بیساری خوشحال بودند که می توانند بعد از یک عمر زندگی مستاجری صاحب خانه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید دیری نپایید که این آرزو برآورده شد و بسیاری در مسکن مهر صاحبخانه شدند.

اما ساخت خانه های انبوه در مسکن مهر فقط کفایت نمی کرد و لازم بود در کنار ساخت خانه، امکانات زیر ساختی و خدمات رفاهی اولیه برای ساکنان شهرک های مسکن مهر فراهم شود اما دریغ که در برخی از شهرها فقط خانه سازی شد و خبری از امکانات اولیه زندگی در شهرک مسکن مهر نیست.نمونه آن مسکن مهر مهدیشهر است که ساکنان آن از کمترین امکانات اولیه برخورداند.

در مسکن مهر شهرک خاتم الانبیاء مهدیشهر، تنها ساختمان ها و بلوک هایی ساخته و به متقاضیان تحویل داده شده است ولی فکری به حال امکانات اولیه همچون تردد و رفت و آمد، پارک و فضای سبز، تامین روشنایی لازم، نانوایی، سوپر مارکت و میوه و تره بارنشده است.

تنها امکاناتی که در این شهرک به چشم می خورد، مسجد، دکه ای به عنوان سوپر مارکت و همچنین زمینی پوشیده از سنگ و خاک با چندین وسیله بازی که به عنوان پارک مطرح است.

اینها تمامی امکانات ساکنین مسکن مهر شهرک خاتم الانبیاء مهدیشهر است که قریب به 250 خانوار در آنجا زندگی می کنند.

به گفته ساکنین محل، با گذشت چندین سال از احداث این شهرک، خیابان های آن هم تا چند ماه پیش خاکی بود و تازه در سال 96 اقدام به آسفالت خیابان ها شده است.

اهالی این محل به خبرنگار نیزوا گفتند: این شهرک نه نانوایی دارند و نه سوپر مارکتی که تمام مایحتاج روزانه را داشته باشد و برای خرید و تامین نیازهای اساسی و مواد غذایی لازم مجبور هستند به سطح شهر یا شهرک های شهدا و طالب آباد برود که با وجود عدم رفت و آمد همیشگی و به موقع تاکسی یا باید بسیار معطل شوند یا با آژانس رفت و آمد داشته باشند که هزینه گزافی را باید متحمل شوند.

نبود فضای سبز و پارک مناسب از دیگر مشکلات شهرک خاتم الانبیاء بود که ساکنان محل نسبت به این کمبود نیز گلایه داشتند و می گفتند: شهرداری محدوده کوچکی را به عنوان پارک برای ما در نظر گرفته و وسایل بازی دست دوم و بدون استاندارهای لازم را در این محدوده که مثلا پارک است، نصب کردند ولی هیچ فضای سبز و چمنی در این پارک ایجاد نکردند و زمین پر از شن است که برای بازی کودکانمان مناسب نیست و حتی باعث آسیب کودکان نیز شده است.

به گفته ساکنان مسکن مهر خاتم الانبیاء، در روبروی این شهرک نیز زمینی به مالکیت خصوصی وجود دارد که صاحب ملک در تابستان گوسفندان خود را در آن زمین برای چرا رها می کند که باعث آزار اهالی محل شده است و خواستار این هستند که مسئولین تدابیری بیندیشند یا گوسفند در این محل که محدوده شهری است رها نشوند یا اگر صاحب ملک می خواهد همچنان گوسفندانش را در زمینش برای چرا بگذارد، باید اطراف زمینش را محصور کند.

اینها تنها چند مورد از اساسی ترین مشکلات اهالی مسکن مهر خاتم الانبیاء مهدیشهر بود که برای رفع این مشکلات از طریق شورای اسلامی شهر مهدیشهر پیگیری شد.

حسن نورانیان رئیس شورای اسلامی شهر مهدیشهر در همین خصوص در گفت و گو با خبرنگار نیزوا، اظهار کرد: با دیدار و نشستی که با مردم شهرک مسکن مهر خاتم الانبیاء داشتیم مشکلاتشان به سمع و نظر ما رسیده و شوراهای محله را در این شهرک تشکیل دادیم تا مشکلات بهتر و سریع تر بررسی و در رفع آن پیگیری شود.

وی گفت: یکی از مهمترین مشکلات اهالی این شهرک نبود نانوایی است که پیش از این توسط امام جماعت مسجد پیگیری شد و نانوایی سیار را در آنجا راه اندازی کردند ولی چون به دلیل اینکه دستگاه نانوایی خراب شد و نتوانستند تعمیر کنند نانوایی تعطیل شد.

رئیس شورای اسلامی شهر مهدیشهر ادامه داد: پیگیری ما در این خصوص رایزنی با مسکن و شهرسازی شهرستان است تا زمینی را برای احداث نانوایی، میوه و تره بار و سوپر مارکت که سه نیاز اصلی مردم محل است، مزایده بگذارند و برای سرمایه گذاری اولیه نیز تا جایی که بتوانیم با نهادهای مربوطه پیگیری می کنیم تا تسهیلات لازم به متقاضی این کار ارائه شود.

نورانیان در خصوص پارک محل و عدم استاندار بودن وسایل بازی در آن نیز، بیان کرد: متاسفانه این مشکل وجود دارد و در حال حاضر شهرداری در وضعیتی نیست که بتواند وسایل بازی جدید و استانداری را خریداری و در آنجا نصب نماید ولی برای احداث زمین ورزش در صدد هستیم با کمک خود اهالی محل فضایی را فراهم نماییم تا حداقل مکانی برای ورزش داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر مهدیشهر در خصوص ایجاد فضای سبز در مسکن مهر نیز گفت: برای ایجاد فضای سبز و درختکاری در محل باید وضعیت منابع آبی آنجا را بررسی کنیم که اگر از نظر آب مشکلی وجود نداشته باشد، کاشت درخت را در برنامه کاری شورا داریم و نه تنها در آن محل بلکه بر آن هستیم با همکاری مردم سالی 50 هزار درخت در محله های مختلف شهر کاشته شود که فضای سبز خوبی در شهر ایجاد خواهد شد.

نورانیان با اشاره به مشکل عدم تردد همیشگی تاکسی شهری در مسکن مهر نیز اظهار کرد: شهرداری را مجاب کردیم تا طرحی بگذارد و مشکل تردد تاکسی در شهرک رفع شود به عنوان مثال در ساعات مشخصی تاکسی در محل حاضر باشد و در همان ساعت نیز مردم برای رفت و آمد اقدام کنند چون برای راننده ای که به محل رفت و آمد می کند نیز باید به صرفه باشد و نمی تواند در تمام ساعات تردد نماید که مسافری ممکن است وجود نداشته باشد و بدون مسافر در تردد باشد از طرف دیگر اگر هم رانندگان تاکسی با ما همکاری نکنند و در ساعات معین شده در آن خط تردد نکنند مجبور هستیم بخش خصوصی را وارد کنیم که به ضرر تاکسی داران می باشد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات محله مسکن مهر، مشکلات فرهنگی است، افزود: اهالی محل نگرانی داشتند و خواستار بودند اقدامات فرهنگی بیشتری برای محله شان صورت پذیرد که برای این مسئله نیز با توجه به اینکه در محدوده جنوب شهر هیچ کتابخانه ای وجود ندارد تصمیم گرفتیم برای سه محل شهرک شهدا، شهرک فاطمیه و مسکن مهر، کتابخانه ای احداث نماییم که اگر خیری وارد شود و حدود 300 متر مربع زمین واگذار نماید احداث کتابخانه نیز انجام خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر مهدیشهر همچنین به کمبود مخزن های سطل زباله در شهرک اشاره کرد و ادامه داد: در این خصوص نیز شهرداری مخزن های زباله را در محل افزایش خواهد داد.

نورانیان در خصوص در خواست اهالی محل برای بازگشایی کامل مسیر منتهی به شهرک شهدا گفت: اهالی محل خواستار این هستند که علاوه بر خیابان دسترسی که از کنار کارخانه پی وی سی به شهرک خاتم الانبیاء منتهی می شود، خیابان دسترسی مستقیم به شهرک شهدا بازگشایی شود تا رفت و آمد راحت تر انجام گیرد ولی متاسفانه مسیری که مدنظر است در مالکیت خصوصی قرار دارد و باید با آنان رایزنی و زمین هایشان خریداری و در تملک شهرداری قرار گیرد که پس از آن می توان بازگشایی کامل خیابان و آسفالت و همچنین تامین روشنایی آن را انجام داد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۱۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات دریافت گواهینامه یک‌روزه موتور

پلیس راهور برای گواهینامه دار کردن حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار موتور سوار بدون گواهینامه در حال اجرای طرح ویژه ای است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، یکی از معضلات ترافیکی شهر تهران موتورسیکلت‌سواران فاقد گواهینامه هستند. طی سالیان گذشته ازسوی پلیس راهور تهران بزرگ برای کنترل این موضوع طرح‌های مختلفی اجرا شده است که هرچند بی‌تأثیر نبوده، اما علاج کار هم نبوده است. بخش زیادی از راکبان موتورسیکلت با وجود داشتن مهارت کافی و لازم برای اخذ گواهینامه، مواردی، چون هزینه بالا و زمان‌بر بودن فرایند گرفتن گواهینامه را دلیل مقاومت‌شان برای گرفتن گواهینامه عنوان می‌کنند.

در همین راستا مدتی است که طرح جالبی توسط مرکز صدور گواهینامه فراجا در چند شهر کشور از جمله تهران اجرا می‌شود که طی آن دارندگان موتورسیکلت فاقد گواهینامه د رصورت داشتن مهارت کافی و احراز شرایط، می‌توانند با پرداخت مبلغی بسیار کمتر از آنچه باید در فرایند دریافت گواهینامه عادی پرداخت کنند، یک‌روزه صاحب گواهینامه شوند.

۱۰۵ هزار ثبت‌نام، حدود ۱۰۰ هزار صدور گواهینامه

رئیس مرکز صدورگواهینامه راهور فراجا در خصوص تعداد افراد متقاضی و میزان گواهینامه‌های صادر شده در قالب این طرح برای موتورسیکلت‌سواران تهرانی هم گفت: «درخصوص این طرح و میزان موفقیت آن ابتدا باید به این نکته اشاره کنم که اگر قرار بود با استفاده از همان روش قدیمی صدور گواهینامه برای گواهینامه‌دار کردن راکبان موتورسیکلت فاقد گواهینامه اقدام کنیم، بدون درنظر گرفتن افرادی که در ادامه اضافه می‌شوند و با فرض ثابت ماندن این عدد، با درنظر گرفتن مواردی، چون ظرفیت پذیرش و زمان آموزش و هزینه‌ها، این کار حدود ۴۹ سال زمان می‌برد.»

سرهنگ کرمی‌اسد در ادامه افزود: «تا به امروز ۱۰۵ هزار نفر از شهر تهران در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند. از این تعداد تا به امروز ۹۹ هزار و ۷۴۵ جلد گواهینامه برای موتورسیکلت‌سواران فاقد گواهینامه صادر شده است.»

طرحی ویژه موتورسیکلت‌سواران فاقد گواهینامه

سرهنگ احمد کرمی‌اسد، رئیس مرکز صدور گواهینامه راهور فراجا درخصوص این طرح می‌گوید: «طرح یک‌روزه گواهینامه با عنوان «طرح ویژه صدور گواهینامه برای موتورسیکلت‌سواران فاقد گواهینامه» از حدود یک‌سال قبل درحال اجراست. در این طرح فقط موتورسیکلت‌سواران فاقد گواهینامه می‌توانند با ورود به سایت و ثبت‌نام در مدت یک‌روز با پشت سر گذاشتن مراحل مختلف معاینه پزشکی، تأیید مهارت و آزمون نظری و عملی گواهینامه خود را دریافت کنند. به‌عبارت دیگر شرط اصلی برای پذیرش فرد این است که درحال حاضر موتورسوار باشد؛ یعنی موتورسیکلتی که مشخصات آن در سامانه ثبت می‌شود، باید به نام فرد متقاضی یا والدین او باشد. سایر افراد باید از طریق همان روش معمول برای گرفتن گواهینامه اقدام کنند. تمام مراحل این طرح به‌صورت سیستمی و بدون دخالت عامل دستی بوده و دیگر خبری از کاغذبازی و بایگانی و مواردی از این دست نیست.»

۱۲۵۰۰۰۰ موتورسیکلت‌سوار فاقد گواهینامه در پایتخت

رئیس مرکز صدورگواهینامه راهور فراجا درخصوص تعداد موتورسیکلت‌سواران فاقد گواهینامه در شهر تهران افزود: «طبق ارزیابی صورت گرفته در مرداد سال گذشته که زمان آغاز طرح است، یک‌میلیون‌و ۲۵۰ هزار نفر موتورسیکلت‌سوار فاقد گواهینامه رانندگی موتورسیکلت در تهران حضور دارند.»

سرهنگ کرمی‌اسد درخصوص میانگین روزانه مراجعه موتورسیکلت‌سواران تهرانی فاقد گواهینامه نیز می‌گوید: «به‌طور میانگین و با توجه به ظرفیت موجود، در قالب این طرح روزانه به حدود ۲ هزارمتقاضی تهرانی خدمات ارائه می‌شود.»

اجرای طرح از مرداد ۱۴۰۲ در تهران

رئیس مرکز صدور گواهینامه راهور فراجا در خصوص زمان آغاز اجرای این طرح افزود: «اردیبهشت سال ۱۴۰۲ یعنی حدود یک‌سال قبل بود که این طرح به‌صورت آزمایشی در یکی از آموزشگاه‌های شهر تهران اجرا شد و بازخورد‌های خوبی از آن دریافت کردیم. بعد از اجرای این طرح آزمایشی به‌مدت یک تا ۲‌ماه در یکی از آموزشگاه‌های شهر تهران، این طرح به‌صورت آزمایشی در استان سمنان اجرا شد تا در سطحی کلان‌تر مشکلات و نواقص احتمالی مربوط به آن احصا شود. در ادامه طرح در استان‌های مختلف اجرا شد تا اینکه در مرداد ۱۴۰۲ نوبت به شهر تهران رسید.»

مشارکت ۱۴ آموزشگاه شهر تهران در اجرای طرح

سرهنگ احمد کرمی‌اسد درباره اجرای این طرح در شهر تهران، گفت: «برای اجرای طرح همایشی با حضور تمام آموزشگاه‌های موتورسیکلت در سراسر کشور برگزار شد که حدودا شامل ۱۷۰ آموزشگاه بود. در این همایش با توضیح درخصوص نحوه اجرای طرح، از آموزشگاه‌هایی که تمایل به همکاری داشتند دعوت به عمل آمد تا در اجرای طرح مشارکت کنند که در مجموع حدود ۹۰ آموزشگاه اعلام آمادگی کردند. در ادامه با توجه به استقبال خوبی که از سوی موتورسیکلت‌سواران صورت گرفت، امروز ۱۴ آموزشگاه موتورسیکلت شهر تهران در اجرای این طرح مشارکت دارند.»

دیگر خبرها

  • بهره برداری ازهشت طرح آموزشی، خدماتی و رفاهی دانشگاهی کاشان
  • جزئیات دریافت گواهینامه یک‌روزه موتور
  • تکمیل روشنایی روستا‌های فاقد دهیاری در شوشتر
  • خبر‌هایی از بررسی مشکلات روستای چاشم مهدیشهر
  • جشنواره ورزشی کارگران در مهدیشهر
  • کشف ۱۰ تن آرد فاقد مجوز در کنگاور
  • آغاز ساخت دو زمین ورزشی در مهدیشهر
  • آبرسانی به ۵۱۱ روستای فاقد آب شُرب سالم در کرمانشاه ظرف ۳ سال
  • دوره آموزشی چرم دوزی در مهدیشهر
  • واحدهای خودساز و انبوه‌ساز نهضت ملی مسکن در سمنان ۶۵ درصد پیشرفت دارد