Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سازمان ملی استاندارد ایران گفت: استفاده از خمیرمرغ در تولید سوسیس و کالباس مشکلی ندارد اما باید سه شرط عدم استفاده از خمیرمرغ دپو شده، عدم استفاده از ضایعات مرغ و تولید خمیرمرغ حتی‌الامکان در واحد تولیدی فرآرده‌های گوشتی یا جابجایی با حمل و نقل کاملا بهداشتی رعایت شود. به گزارش جنوب نیوز، وحید مرندی مقدم در ارتباط با آخرین وضعیت استفاده از خمیر مرغ در تولید سوسیس و کالباس، اظهار کرد: بارها اعلام کردیم که استفاده از خمیر مرغ فی نفسه در تولید سوسیس یا کالباس ایرادی ندارد اما باید در این زمینه مطمئن باشیم که ماده استفاده شده خمیر مرغ بوده و از مواد دیگری استفاده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: مشکل زمانی ایجاد می شود که به جای خمیرمرغ از ضایعات مرغ در تولید سوسیس و کالباس استفاده می‌شود. مساله دیگر قابل اشاره این است که خمیرمرغ در واحد دیگری تهیه شود و با توجه به بالا بودن درصد آلایندگی خمیر مرغ، حمل و نقل موجب خواهد شد که با چنین مساله‌ای مواجه شود و در فاصله مبدأ تا رسیدن به مقصد در شرایط حمل و نقل عاملی برای آلودگی خمیر مرغ باشد.
معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به علل مخالفت سازمان ملی استاندارد در استفاده از خمیرمرغ در تولید سوسیس و کالباس، خاطر نشان کرد: ما به دو دلیل مورد اشاره با استفاده از خمیرمرغ در تولید سوسیس و کالباس مخالف هستیم و برهمین اساس اعلام کردیم واحدهایی که در خودشان مرغ را به خمیرمرغ تبدیل می‌کنند و مرغ را از مراکز مجاز خریداری کرده باشند و نیز به شرط آنکه خمیرمرغ تهیه شده در همان روز مورد استفاده قرار گرفته و دپویی صورت نگیرد، وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد مشکلی با استفاده از خمیر مرغ در تولید سوسیس و کالباس ندارند.
مرندی مقدم افزود: اگر واحد تولیدی سوسیس و کالباس از مراکز مجاز که دارای گواهینامه مربوطه از سازمان دامپزشکی هستند خمیرمرغ تهیه و در همان روز در چرخه تولید از آن استفاده کند نیز مشکلی در این راستا وجود ندارد.
وی در خصوص چگونگی نحوه‌ نظارت جهت استفاده از خمیرمرغ در تولید سوسیس و کالباس و جلوگیری از سوء‌استفاده‌های احتمالی در این رابطه تصریح کرد: در حال حاضر هم سازمان ملی استاندارد و نیز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در واحدهای تولیدی، موضوع استفاده از خمیرمرغ در تولید سوسیس و کالباس را مدنظر قرار داده و در واحدهای کشتارگاهی مسئولیت آن با سازمان دامپزشکی است.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۳۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران رئیس کمیته کشاورزی «اسمیک» شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان استاندارد، ضمن اعلام کسب کرسی ریاست کمیته کشاورزی اسمیک در این جلسه عضویت سازمان ملی استاندارد ایران در کارگروه‌های تهیه دستورالعمل‌های لازم برای مجمع اسلامی نهاد‌های تایید صلاحیت کننده حلال سازمان همکاری اسلامی IFHAB, کارگروه تجهیزات پزشکی شورای اندازه شناسی، عضویت در کمیته صلاحیت عضویت‌های هیئت مدیره و تصویب واگذاری ریاست کمیته محصولات کشاورزی به سازمان ملی استاندارد ایران توسط شورای مدیریت استانداردسازی در جلسه هیئت مدیره مطرح شد و مورد تایید قرار گرفت.

همچنین در جلسه مدیریت استانداردسازی، مسئولیت ۸ پروژه از ۸۸ پروژه‌ای که در اسمیک در دست اجراست بر عهده جمهوری اسلامی ایران گذاشته شد.

در این موسسه ۲۴ کارگروه تدوین نیز در حال فعالیت هستند که سازمان ملی استاندارد ایران در تمامی آنها عضویت دارد.

گفتنی است، بیست و هفتمین اجلاس هیئت مدیره موسسه اسمیک (موسسه استاندارد و اندازه‌شناسی کشور‌های اسلامی) با حضور روسا و نمایندگان استاندارد ۱۳ کشور عضو از جمله جمهوری اسلامی ایران در شهر استانبول درحال برگزاری است.

مهدی اسلام‌پناه، رییس سازمان ملی استاندارد ایران به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس حضور دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ابراز نگرانی کمیسر عالی‌ حقوق بشر سازمان ملل از نحوه برخورد با دانشجویان معترض
  • مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت، به خودرو‌ها آسیب می‌زند
  • ایران رئیس کمیته کشاورزی «اسمیک» شد
  • پلمب سه خط تولید سوسیس و کالباس در قم
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از اقدامات پلیس آمریکا در برخورد با دانشجویان
  • نگرانی گزارشگر سازمان ملل درباره تعلیق دانشجویان معترض در آمریکا
  • نگرانی از بدرفتاری پلیس آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین به سازمان ملل رسید
  • نخستین گواهینامه تایید نوع و تطابق تولید خودرو در قزوین صادر شد
  • ابراز نگرانی گزارشگر سازمان ملل از تعلیق دانشجویان دانشگاه کلمبیا
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟