Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بازرسی سازمان حمایت، در خصوص اعلام اسامی شرکتهای متخلف فروشنده خودرو گفت: فروشندگان مکلفند خودرو را طبق قرارداد اعلامی پیش‌فروش تحویل دهند و مردم هم تخلفات را گزارش نمایند.

شهرام میرآخورلو در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اطلاعیه روز گذشته سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص اعلام اسامی شرکت‌های متخلف پیش فروش کننده خودروهای وارداتی، گفت: بر مبنای ماده ۵ آیین‌نامه اجرایی قانون از حقوق مصرف کنندگان خودرو، تمامی شرکتهای عرضه‌کننده باید نسبت به اخذ مجوز پیش‌فروش، از وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: البته اطلاعیه روز گذشته سازمان حمایت، به این معنا نیست که همه فعالیت‌های این شرکتها غیرقانونی باشد؛ بلکه سایر فعالیت‌های این شرکتها اعم از فروش، مشارکت در تولید و فروش اقساطی مطابق با ماده ۴ قانون برای این شرکتها مجاز است و آنها در این حوزه‌ها اجازه فعالیت بر اساس ضوابط تعیین شده را دارند؛ اما در حوزه پیش‌فروش خودرو، باید مجوزهای لازم را از وزارت صنعت، اخذ کرده باشند.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر که اطلاعیه روز گذشته سازمان حمایت نگرانی زیادی را برای مردمی که پیش خرید خودرو از این شرکتها داشته اند، ایجاد کرده و اکنون تکلیف آنها چیست، تصریح کرد: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قطعا به شکایاتی که در این زمینه از سوی مردم مطرح می‌شود، رسیدگی خواهد کرد و شرکتها نیز باید پاسخگو باشند؛ اما این سازمان در صورتی که تخلف را محرز مشاهده کند، برخورد جدی خواهد کرد.

میرآخورلو گفت: چنانچه واردکنندگان خودرو و شرکتهای فروشنده خودروهای وارداتی، مطابق با قرارداد تنظیم شده با مشتری، نسبت به تعهدات خود اقدام نکنند؛ متخلف هستند و مردم هم می‌توانند شکایت خود را به سازمان حمایت ارایه کنند و این سازمان هم پاسخگو است و به شکایات رسیدگی می‌کند.

وی تاکید کرد: مردم در این زمینه نگران نباشند و نباید این الگو در ذهنشان شکل بگیرد که باید پول خود را از شرکتهای عرضه‌کننده خودرو پس بگیرند و برایشان تداعی موسسات مالی غیرمجاز شود، بلکه هدف سازمان حمایت اطلاع‌رسانی است و قرار نیست ذهن مصرف‌کنندگان مشوش شود؛ اما قطعا در هر خریدی، مصرف کننده باید مجوز پیش فروش اخذ شده از وزارت صنعت، معدن و تجارت را رویت کرده و سپس اقدام به خرید کند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۴۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش باشگاه پرسپولیس به یک شایعه

به گزارش همشهری آنلاین،‌ در این اطلاعیه آمده است:

به اطلاع هواداران عزیز می‌رساند؛ باشگاه پرسپولیس طبق روال همیشگی با انجام تکالیف خود، مقدمات آغاز بلیت‌فروشی بازی پیش‌رو را انجام داده است. به این ترتیب، به زودی بخش خرید بلیت این بازی در وبسایت اختصاصی فروش بلیت به نشانی footballeticket.ir برای هواداران فعال می‌شود.

همچنین مطلب منتشر شده در صفحه منتسب به وبسایت بلیت‌فروشی به هیچ‌ عنوان صحت ندارد. دست اندرکاران سامانه فروش بلیت نیز منتظر اخذ مجوزهای لازم از نهادهای ذیصلاح برای شروع بلیت‌فروشی هستند.

کد خبر 847883 منبع: خبرورزشی برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • صعود قیمت خودورهای داخلی و خارجی در بازار؛ این خودروی داخلی رکورد رشد قیمت را زد | جدول قیمت ها
  • فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا آغار شد | اسامی خودروها، قیمت و زمان تحویل
  • زمان عرضه خودروهای وارداتی و خودروهای برقی اعلام شد + جزئیات
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • گران فروشی در نمایندگی فروش خودرو، گران تمام شد
  • روند خوب تولید؛ توقف فروش رسمی/خودروهای تولیدی کجا هستند؟
  • تعیین تکلیف تعهدات ساینا Sدو‌گانه سوز+ قیمت
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • واکنش باشگاه پرسپولیس به یک شایعه