Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@14:21:02 GMT

طرح حذف کپی کارت ملی در سمنان اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۸۶۱۱۴

طرح حذف کپی کارت ملی در سمنان اجرا می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با بیان اینکه طرح حذف کپی کارت ملی در سمنان اجرا می‌شود گفت: بالغ‌بر ۲۵۲ هزار نفر در سمنان کارت ملی هوشمند دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمد همتیان صبح امروز در جلسه توسعه دولت الکترونیک اظهار داشت: 67 دفتر پیشخوان دولت به مردم استان سمنان خدمات برون‌سپاری ارائه می‌کنند و این مهم گامی مؤثر در راستای تحقق دولت الکترونیک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه توسعه خدمات الکترونیکی در دستور کار قرار دارد افزود: صدور کارت ملی هوشمند یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت در این راستا است که در استان سمنان نیز این طرح اجرایی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان تصریح کرد: در راستای اجرای طرح صدور کارت ملی هوشمند بالغ‌بر 252 هزار نفر کارت ملی هوشمند را دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه 550 هزار نفر در استان سمنان واجد شرایط تعویض و صدور کارت ملی هستند تأکید کرد: بالغ‌بر نیمی از این افراد کارت ملی هوشمند دارد و صدور کارت هوشمند برای نیمه باقی‌مانده این جمعیت در دستور کار است.

همتیان از اجرای طرح حذف کپی کارت ملی در استان سمنان خبر داد و گفت: این طرح به‌صورت آزمایشی در استان سمنان در حال اجرا است و باید برای اجرای 100 درصدی این طرح گامی مؤثر برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این طرح ارائه کپی از صفحه اول شناسنامه نیز حذف می‌شود.

انتهای پیام/

R41366/P1486/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۶۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پلیس فتای سمنان درباره فروشنده های دوره گرد

سرهنگ فدائیان؛ رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: یکی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا اظهار کرد که ار فروشنده ای دوره گرد در مقابل مغازه عرضه گوشت خود یک عدد سنگ چاقو تیز کنی خریداری کرده است .

وی افزود: طبق اظهارات شاکی ، فروشنده دوره گرد به بهانه اینکه دستگاه کارت خوان در خودرو در حال شارژ است کارت بانکی و رمز آن را شاکی اخذ کرده و پس از برداشت ۳ میلیون ریال ، در فرصتی مناسب از کارت بانکی کپی گرفته و بعد از گذشت چند ساعت ، مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال از کارت قصاب برداشت کرده است .

سرهنگ فدائیان افزود : با هوشمندی و اقدام به موقع مهندسان سایبری پلیس فتا ، با دستور قضایی حساب بانکی مذکور مسدود و وجه به حساب شاکی عودت داده شد.

سرهنگ فدائیان تاکید کرد: کاربران هنگام پرداخت و خرید، خودشان نسبت به کشیدن کارت عابر بانک در دستگاه کارت خوان اقدام و از افشای رمز آن در جمع دیگران خودداری کنند و همچنین برای خرید از فروشگاه‌های معتبر استفاده کرده و از تحویل کارت بانکی به فروشندگان سیار و کیوسک‌های میان راهی بپرهیزند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان در انتها از شهروندان خواست در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سامانه فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.gov.ir گزارش کنند .

طبق ماده ۱۳ قانون جرایم رایانه‌ای ، هر گاه فردی به طور غیر مجاز از سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی با ارتکاب اعمالی از قبیل وارد کردن، تغییر، محو، ایجاد یا متوقف کردن داده‌ها یا مختل کردن سامانه، وجه یا مـال یا منفعت یا خدمات یا امتیازات مالی برای خود یا دیگری تحصیل کند، مجرم محسوب شده و مجازات متناسب برای آن درنظر گرفته شده است؛ لذا لازم است کاربران اینترنتی در خصوص کسب آگاهی از قوانین موجود در حوزه فضای مجازی توجه لازم را داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام یک کارت جدید بانکی با امکان سرمایه‌گذاری هوشمند
  • هشدار پلیس فتای سمنان درباره فروشنده های دوره گرد
  • توسعه زیرساخت‌های مخابراتی، شرط تحقق شهر هوشمند
  • زائران حج تنها با کارت هوشمند امکان ورود به مکه را دارند
  • «کارت هوشمند حج»؛ فناوری جدید عربستان برای حجاج
  • استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی از طریق سایت «سهما»
  • سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد؛ تمدید زمان ارسال کد استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی
  • ثبت کد ارسالی برای استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی
  • تمدید ثبت کد اعتبار سنجی کارت هوشمند اتباع+ جزئیات
  • تمدید ثبت کد اعتبار سنجی کارت هوشمند اتباع