Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@10:22:20 GMT

مرکز خدمات تخصصی سارکوما در کشور راه اندازی می شود

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۸۷۰۹۱

مرکز خدمات تخصصی سارکوما در کشور راه اندازی می شود

تهران - ایرنا - رییس کنگره سه گانه پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی گفت: به زودی مرکز خدمات تخصصی سارکوما در کشور ایجاد می شود تا بیماران از این طریق از خدمات، پیشگیری ، درمان و کیفیت زندگی برخوردار شوند.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر کیوان مجید زاده روز سه شنبه در نشست خبری کنگره سه گانه پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی افزود: سرطان سارکوم در واقع سرطان شایعی نیست اما بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در کشور مرکز تخصصی که بتواند به بیماران سارکومی خدمات رسانی کند وجود ندارد از این رو بیماران به طور مرتب از یک مطب به مطب دیگر در رفت و آمد هستند که این مساله و سردرگمی برای آنها مشکل ساز می شود.
وی با اشاره به برگزاری کنگره تخصصی سرطان سارکوما در قالب کنگره سه گانه پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی گفت: بر این اساس مدتی است برای ایجاد یک مرکز خدمات تخصصی سارکوما در کشور تلاش می کنیم که یکی از اهداف برگزاری این همایش ایجاد چنین مرکزی در کشور است.
مجید زاده ادامه داد: در این راستا تاکنون بیش از 20 برنامه آموزشی برگزار کردیم تا مقدمات ایجاد این مرکز فراهم شود که امیدواریم به زودی بتوانیم مجوز ایجاد آنرا از جهاد دانشگاهی دریافت کنیم .
وی اظهار کرد: کارهای علمی در زمینه سارکوما در کشور آغاز شده اما اینکه مرکزی به صورت درمانگاه خدمات بالینی و درمانی ارائه دهد وجود ندارد از این رو با امیدواریم هر چه با دریافت مجوز هر چه زودتر فعالیت های درمانی نیز آغاز شود و هدف ما این است که در آینده آنرا به یک مرکز تحقیقاتی ارتقاء دهیم.
*** دومین کنگره بین المللی و نهمین کنگره ملی سرطان سینه
وی گفت: اکتبر ماه اطلاع رسانی درباره سرطان سینه است و دومین کنگره بین المللی و نهمین کنگره ملی سرطان سینه نیز با همین رویکرد در این ماه برگزار می شود.
رییس پژهشکده معتمد جهاد دانشگاهی ( پژوهشکده سرطان سینه ) افزود: در حاشیه کنگره برنامه هایی برای عموم مردم برگزار می شود که امیدواریم نقش خودش را در اطلاع رسانی به خصوص در پیگشیری از سرطان سینه به خوبی ایفا کند.
وی گفت: در سال های گذشته سه کنگره سرطان سینه، طب فراگیر در سرطان و سارکوما به صورت جداگانه و در طول سال برگزار می شد اما امسال تمام آنها در قالب یک کنگره سه گانه 26 تا 28 مهرماه برگزار می شود.
وی تاکید کرد: از آنجا که سرطان سینه شایع ترین علت مرگ و میر میان زنان است از این رو در قالب بین المللی برگزار می شود و متخصصانی از کشورهای ایتالیا، سوییس، لهستان، امریکا، هلند و اتریش حضور خواهند داشت.
*** کنگره ملی طب فراگیر در سرطان
وی با بیان اینکه دومین کنگره ملی طب فراگیر در سرطان یکی دیگر از کنگره های سه گانه است گفت: تجربه اول در برگزاری این کنگره بسیار موفق بوده است و قصد داریم در دومین کنگره نیز همان رویکرد را دنبال کنیم.
وی افزود: در اولین کنگره استراتژی ما این بود که متخصصان طب کلاسیک و طب جایگزین ( مکمل یا فراگیر) در کنار هم قرار گیرند تا مباحث مشترک را به بحث بگذارند که در این روند مذاکرات خوبی بین دو مکتب و نگاه پزشکی شکل گرفت و بحث های چالشی سازنده ای انجام شد که در دومین کنگره نیز این استراتژی را دنبال خواهیم کرد.
رییس پژهشکده معتمد جهاد دانشگاهی تاکید کرد: هدف از آن گرد و غبار زدایی از چهره مکاتب طبی است که پتانسیل پیشگیری و درمان دارند اما به علت درگیر شدن با یک سری حواشی به ویژه در مکتب طب سنتی، از سوی طب کلاسیک مورد قبول واقع نمی شوند چون برخی افراد قصد سودجویی از این راه را دارند.
وی گفت: در حوزه طب سنتی و سایر مکاتب طبی در چین، هندوستان و بسیاری از کشورها کارهای زیادی صورت گرفته است اما روش این مکاتب تا حدودی با روش پزشکی کلاسیک متفاوت است و همین باعث شد تا عرصه ای برای افراد سودجو باز شود.
رییس کنگره سه گانه پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی تاکید کرد: بر این اساس باید بتوانیم این مکاتب طبی را از نظر زبان علمی به زبان علم کلاسیک نزدیک کنیم به طوری که متخصصان طب رایج مجال صحبت با متخصصان این مکاتب را داشته باشند که اگر این زمینه فراهم شود دست افراد سود جو نیز قطع خواهد شد.
وی گفت: بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی امروزه طب کلاسیک در 40 درصد از بیماری ها موفق است و همین سازمان توصیه می کند که کشورهای مختلف بتوانند از مکاتب طبی بومی خود بهره مند شوند اما در کشور ما این موضوع درگیر حواشی شده از این رو نمی توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.
مجید زاده تاکید کرد: بنابراین با برگزاری چنین کنگره هایی زمینه استفاده از این ظرفیت ها برای بالا بردن کیفیت زندگی بیماران سرطانی فراهم می شود و وقتی که متخصصان طب سنتی درکنار متخصصان طب رایج قرار می گیرند نمی توانند هر موضوعی را مطرح کنند.
*** دومین سمینار تخصصی سرطان سارکوما
رییس کنگره سه گانه پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی از سمینار تخصصی سرطان سارکوما به عنوان سومین کنگره سه گانه پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی یاد کرد و گفت: سارکوما سرطان شایعی نیست اما از اهمیت زیادی برخوردار است از این رو در تلاشیم تا مرکز خدمات تخصصی سارکوما در کشور راه اندازی کنیم.
علمی 9014**1440
خبرنگار : کیمیا عبدالله پور** انتشار: گلشن

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۷۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دومین کنگره بین‌المللی سالمندی سالم در تبریز

 فرهودی در جلسه‌ اطلاع رسانی برگزاری کنگره‌ سالمندی سالم گفت: این کنگره با هدف رسیدن به سالمندی سالم توسعه دانش در حوزه سالمندی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های کشوری و بین المللی برگزار می‌شود.

 وی افزود: این کنگره در بخش‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی برگزار خواهد شد و بزرگترین رویداد علمی در حوزه سالمندی در سطح ملی و منطقه‌ای می‌باشد که زمینه تبادلات علمی و بهره گیری از توانمندی‌ها و تجارب ارزشمند کشوری و جهانی را فراهم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه جمعیت سالمند کشور طی پنجاه سال گذشته در سنین ۶۰ سال به بالا ۶.۳ و ۶۵ سال به بالا ۶.۴ برابر شده است گفت: جمعیت کل کشور ۴.۲ برابر است که نشان می‌دهد جمعیت سالمند به صورت قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.

فرهودی ادامه داد: اکنون ۱۰ میلیون نفر از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند که سرعت چند برابر آن در کشور نگران کننده است و پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۳۰ ما سه برابر جمعیت فعلی سالمند داشته باشیم.

وی با بیان اینکه افزایش جمعیت سالمندی تبعات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را در پی دارد خاطرنشان کرد: مدیریت تبعات سالمندی نیازمند عزم عمومی و حاکمیتی است که به نوعی مسئولیت اجتماعی همگانی هم محسوب می‌شود. 

رئیس پژوهشکده سالمندی دانشکده علوم پزشکی تبریز اذعان کرد: این پژوهشکده سال ۱۳۹۵ با حساسیت به موضوع سالمندی در دانشگاه علوم پزشکی با سه مرکز تحقیقاتی آغاز به کار کرد که اخیرا یک مرکز تحقیقاتی دیگر به این پژوهشکده اضافه شده است.

وی مرکز تحقیقات علوم اعصاب، روان پزشکی، طب فیزیکی و توانبخشی و مرکز تحقیقات طب تلفیقی در سالمندی را از چهار مرکز زیر مجموعه این پژوهشکده برشمرد و بیان کرد: با برگزاری این کنگره سعی می‌کنیم نگاه جامعی به مقوله‌ سالمندی داشته باشیم و با درگیر کردن گروه‌های هدف در این زمینه حل مشکلات سالمندی را به ثمر برسانیم.

وی افزود: با تشکیل میزگرد‌هایی در ارتباط با سالمندی، هدف اصلی ما حساس سازی مسئله سالمندی در جامعه است که به این مقوله صرفا با نگاه مشکل و چالش نگاه نکرده بلکه به عنوان فرصتی برای سالم سپری کردن سالمندی صورت گیرد.

وی ارسال خلاصه مقالات را ۴۳۰ مورد، پروپوزال ۶۸، ایده ۴۹ و تجارب موفق را ۱۷ مورد اعلام کرد که بیشترین ارسال آثار از آذربایجان شرقی بوده اما از شهر‌ها و حتی کشور‌های دیگر هم به این کنگره آثار ارسال شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • صندوق نوآوری حامی پیشگیری از سرطان شد
  • ارائه خدمات «مشاوره‌ای – آموزشی»، آنلاین و حضوری مرکز روانشناختی «جهت» برای عموم
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک
  • برگزاری دومین کنگره بین‌المللی سالمندی سالم در تبریز
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در تربت جام راه‌اندازی شد