Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران دومین دوره آموزشی کارشناسان قرآن، عترت و نماز ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور از روز یکشنبه 16 مهرماه آغاز و تا ظهر سه شنبه 18 مهرماه به پایان رسید.قریب به اتفاق میهمانان این دوره شب شنبه 15 مهرماه پذیرش شدند و صبح شانزدهم افتتاحیه با حضور میهمانان کشوری همچون مهدی فیض، معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش، ربیع فلاح استاندار و حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی و تنی چند از استادان برجسته کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دوره و دوره های اینچنینی که به منظور توانمند سازی و ایجاد نوعی هماهنگی آموزشی برگزار می‌شود از اهمیت فراوانی برخوردار است.در این خبر از کارشناسان استانها مختلف درباره میزان رضایتمندی آنها و نظرشان درباره این دوره آموزشی سوال شده و کارشناسان نیز نظرات خود را بیان کردند که در ادامه خبر می خوانید.سخنان حجت الاسلام قرائتی؛ بالاترین رضایتمندی در بین مدرسانبه گزارش ایکنا از مجموعه آنچه کارشناسان بیان کردند می شود دریافت که سخنان حجت الاسلام محسن قرائتی برای آنها بسیار جالب و جذاب و کاربردی بود و در برخی دیگر از جلسات کارگاه ها عده ای رضایت داشته و عده ای نیز احساس نارضایتی می کردند و حرفشان این بود که کوله‌باری از سوالات دارند که برایشان پاسخی نیافته و در این دوره به پرسش و پاسخ به اندازه کافی پرداخته نشد. اما روی هم رفته همگی به تلاش و همت و زحمات فراوان مسئولان در برگزاری این دوره آموزشی عظیم اذعان داشته و قدردان بوده‌اند و از وضعیت میزبانی، تغذیه، فوق برنامه و تفریحی و مکان برگزاری دوره رضایت داشته‌اند.نظرات کارشناسان را در ادامه این مطلب بخوانید.
اعظم طالعی بافقی کارشناس قرآن عترت آموزش پرورش شهرستان بافق:بخش کارگروه قرآن، عترت و نماز که با سخنرانی سید جواد بهشتی از جاذبه و محتوای خوبی برخوردار بود و از کارگاه آموزشی خواجه پیری نیز بهره خوبی بردیم.
فاطمه حکام زاده کارشناس قرآن عترت شهرستان تفت استان یزد:سخنان حجت الاسلام والمسلمین قرائتی عالی بود و کارگاه روز دوم این دوره آموزشی نسبت به روز اول بهتر بود. سعی شود کارگاره بعد از ساعت 15 باشد که بیشتر استفاده کنند.
حجت‌الاسلام سید احمد حسینی کارشناس قرآن، عترت و نماز شهرستان زرند کرمان: بخشی از برنامه‌های این دوره آموزشی برای افرادی که سال گذشته بودند تکراری بود ولی برای بار اولی‌ها عالی و لازم بود. ایجاد انگیزه و رغبت برای فعالیت در حوزه قرآن و عترت از پیامدهای این دوره آموزشی است.عباس شاکری کارشناس قرآن، عترت و نماز از خراسان جنوبی:دوره آموزشی از نظر میزبانی، سطح برگزاری، اساتید مدعو خیلی عالی بود و برنامه تفریحی نسبت به سال گذشته بهتر بود.مهدی قاسم پور کارشناس مسئول قران،عترت و نماز از قم ناحیه یک:دوره آموزشی خیلی خوب بود هر چند از نظر محتوا نقد بر آن وارد است اما چند روز دور هم بودن از ارزش بالایی برخوردار است و سبب بادل تجربیات و پیشبرد اهداف می شود.علی رضا قاسم زاده از آمل:دوره آموزشی عالی بود سخنان حجت الاسلام قرائتی خیلی خوب بود ایشان از نظر من یک معلم کامل است و در تدریس از سبک و مثالهای ایشان بهره می برم.علی اصغرخان اوقلی از استان البرز:از اداره مدارس استثنایی آمدم برنامه ها این دوره آموزشی خوب بود و سنگ تمام گذاشتند.برای اولین بار آمدم و بهره بردم باید بدانیم برنامه ریزی و هماهنگی برای این تعداد بسیار دشوار سلیم شیخ صلوات از شهرستان مشکین شهر اردبیل:دوره آموزشی خوبی بود برخی آموزش‌ها تکراری بود و باید کیفیت آموزش‌ها افزایش یابد، آموزش‌ها وقت استراحت نداشت و کارشناسان زودرنج می‌شدند و همین موضوع کیفیت کلاس‌ها را پایین می آورد.پیشنهاد می شود برای سخنرانان سرفصل دهند متاسفانه همه سخنرانان به حاشیه می رفتند و زمانی که به جان کلام می رسیدند وقت کلاس تمام می‌شد.
خانم شذا قیاسی از شهرستان چالوس: دوره آموزشی با حدود هزار نفر جمعیت عالی بود.
لیلا بهرام بیگی از شهرستان محلات استان مرکزی: دوره آموزشی و کیفیت برنامه ریزی و میزبانی خیلی خوب بود و برای من که اولین بار حضور پیدا کردم بسیار موثر بود و برنامه حجت الاسلام قرائتی نیز بسیار عالی بود.
خانم صدیقی از مدرسه استثنایی و خانم نیکو از تهران:مسئولان خیلی برای برگزاری این دوره آموزشی زحمت کشیدند پیشنهاد دارم که ساعت جلسه پرسش و پاسخ را افزایش دهند و روش کار ارائه کنند ما در محیط کاری خود سیار مشکل داریم و لازم بود در این دوره پاسخ سوالات خود را بگیریم اما دوره چندان کاربردی نبود. فشردگی کلاس زیاد بود.
اصلان خودچیاتی از فریدون شهر اصفهان:دوره آموزشی برای بار اول آمدم استاد عصر رزو دوم خوب تدریس داشت اگر کارگاه‌ها تخصصی تر بود بهتر بود. در کل عالی بود.
جعفر رمضانی و یدالله کشاورز از اداره کل قزوین:اصل کار تجلیل است و حضور در چنین جمعی سبب تبادل نظرات و تجارب می‌شود و با ایجاد انگیزه برکات فراوانی در پی دارد.از جلسه حمید محمدی بهره بردیم و کابردی تر به مسائل پرداخت.به خاطر تعامل بسیار خوبی که مدیر کل حوزه قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در کشور ایجاد کرده و به خروج قرآن از مهجوریت کمک می کند نهایت تشکر را داریم و مسیب زاده را فردی موفق می دانیم .
ضیغم جهانی از خراسان شمالی:این دوره از همایش بار محتوایی نداشت بار اول است که شرکت می کنم پذیرایی، برنامه ریزی و ایاب ذهاب خوب بود. سخنان قرائتی جذاب ترین برنامه بود.
صمصام احمدی از چهار محال و بختیاری: دوره آموزشی دوره خوبی بود اما عیبهایی نیز داشت. ما آمده بودیم از لحاظ علمی و حرفه ای پیشرفت کنیم اما 90 درصد برنامه ها سخنرانی و تقدیر و تشکر بود و برای مدارس کمتر مورد استفاده بود به غیر از برنامه حجت الاسلام قرائتی که کاربردی بود.کاش می شد کتاب ندای رحمت را در این جلسات تشریح می کردند و از تجارب پیشکسوتان بهره می بردیم.
ابوبکر شیخی از شهرستان سردشت آذربایجان غربی:توانمندی های کارشناسان خوب بود
هدایت محمدی از استان از شهرستان گرمی اردبیل:دوره آموزشی خیلی خوب بود. افکار و تجارب تبادل نظر شد و می توانیم به استانمان انتقال دهیم.سخنان حجت الاسلام قرائتی خیلی خوب بود از کارگروه ها بهره بردیم
اکبر سعیدی نژاد از قم ناحیه یک:این دوره آموزشی بار علمی نداشت چنانچه به صورت کارگاهی تخصصی قرآن، عترت و نماز برگزار می‌شد موثرتر بود. صندلی مکان برگزاری خسته کننده بود دوره‌اش کاربردی نبود تا بتواند مشکلات ما را حل کند و حرف جدید برای حل مشکل فرهنگی نیافتم.
بی نام از شهرستان اندیمشک خوزستان:کارگاه‌ها خوب برگزار شد و حجت الاسلام قرائتی و استاد بهشتی خوبتر بودند.
بهنام علیزاده از شهرستان چالدوران آذربایجان غربی:گردهمایی از اینکه توانست الفتی بین کارشناسان ایجاد کند بسیار خوب بودخاطره پورمعین بسیار خوب بود. اما پخش رادیوی گردهمایی که دائم با صدای بلند برنامه تکراری پخش می‌کرد خسته کننده بود.میزبانی عالی بود.علی اکبر علی نژاد از چایپاره آذربایجان غربی:گردهمایی عالی بود.
مهدی حسنی آذربایجان غربی:دوره اموزشی به طور کلی خوب بود مدرسان از استادان برجسته بودند.بهتر بود به سوالات پاسخ داده می‌شد و برنامه پاسخ به شبهات اندک بود .
ایمان بازوبند از شهرستان نهاوند همدان:دوره آموزشی به طور کلی خوب بود اما خلاصه تر برگزار می‌شد بهتر بود. زمان جلسات فشرده بود و از نظر تفریحی و میزبانی خوب بود.
بی نام از تویسرکان استان همدان: کلیت دوره خوب بود. میزبانی عالی بود اما برنامه بازار نداشتیم.برنامه اگر تخصصی تر شود بهتر به توانمندی می رسیم.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۵۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا

به گزارش خبرگزاری مهر، طرح جدید اداره امور مسجد الحرام و مسجد النبی (ص) با عنوان «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید، اتمام حفظ و یادآوری حفظیات قرآنی به ۶ زبان عربی، انگلیسی، اردو، اندونزیایی، مالایی و هوسایی است و پس از یادگیری کامل، گواهینامه و اجازه قرائت با سند متصل از سوی معلمان دارای مجوز در علم قرائت به قرآن‌آموزان اعطا می‌شود. این خدمت با هدف اینکه مرجع نخست در آموزش قرآن کریم باشد، راه‌اندازی شده است.

مقرأة الحرمین با هدف سهولت در آموزش کتاب خدا و یادگیری ترتیل قرآن برای کسانی که تمایل دارند در هر زمان و مکانی با استفاده از فناوری جدید و اجرای بهترین روش در آموزش قرآن کلام وحی را فرا بگیرند، اجرا می‌شود و به حجاج و عمره‌گزاران نیز فرصت آموزش قرائت صحیح قرآن کریم را می‌دهد و به آنان گواهینامه و اجازه قرائت اعطا می‌کند.

این پروژه دارای برنامه‌های متعدد آموزشی از جمله تصحیح قرائت، حفظ، یادآوری محفوظات، یادگیری تجوید، اصول قرائات، جلسات تلاوت قرآن، پیگیری آموزشی و جلسات پخش زنده است.

کد خبر 6088407 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • ۱۱۲ آموزگار مدارس شاهداستان در کارگاه توانمند سازی شرکت کردند
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • آموزش خبرنگاران شهرستان‌های غرب گیلان
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • مرحله مقدماتی هفتمین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری