Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز |

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تایید خبر رای موافق به کلیات لایحه تفکیک وزارت راه و شهرسازی در این کمیسیون گفت: برخی نمایندگان معتقدند اگرچه این دو وزارتخانه ماهیت عمرانی دارند اما سنخیتی با یکدیگر ندارند و با ادغام دو وزارت راه و مسکن$ از حوزه راه‌ها غافل مانده‌ایم.

سید احسن علوی عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز در خصوص رأی موافق کمیسیون عمران مجلس به کلیات تفکیک وزارت راه و شهرسازی گفت: نشست کمیسیون عمران مجلس با رأی موافق به کلیات این لایحه به پایان رسید و تنها چند نماینده نظر مخالف با تفکیک راه از شهرسازی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با توضیح اینکه موافقان تفکیک معتقد هستند که ادغام وزارت راه و شهرسازی منجر به رها شدن یکی از این دو مهم شده است افزود: برخی نمایندگان معتقد هستند که اکنون مسکن جایگاهی ندارد و تنها با تعدد معاونت‌ها خودش به مجموعه‌ای تبدیل شده است که صاحب چند وزیر است. در عین حال برخی دیگر معتقد هستند اگرچه این دو وزارتخانه ماهیت عمرانی دارند اما سنخیتی با یکدیگر ندارند و با ادغام دو وزارت راه و مسکن از حوزه راه و ترابری غافل مانده‌ایم.

وی ادامه داد: با این حال من به‌عنوان یکی از نمایندگان مخالف تفکیک معتقد هستم که تفکیک راه از شهرسازی موجب یک گسست در کشور خواهد شد و ضربه مهمی بر راه و شهرسازی ما می‌زند. به نظر من راه و شهرسازی پیوند ناگسستنی با یکدیگر دارند و جدایی این دو از هم نمی‌تواند مشکلی را حل نماید.

به گفته‌ی علوی در چهار سال اخیر توانستیم اشتراکات و همکاری‌های این دو بخش را توسعه دهیم و جداسازی مجدد راه و مسکن از یکدیگر هم هزینه آور است و هم آرامش فعلی را برهم میزند.اگرچه وزارتخانه ادغام شده نتوانست به نتایج دلخواه نزدیک شود اما دلیلی نمی شود که دوباره ما به خانه اول بازگردیم.

وی در این خصوص توضیح داد: اکنون ساختمان قدیمی وزارت مسکن به بانک مسکن داده شده است و بازپس‌گیری دوباره آن، هم زمان‌بر است و هم بار مالی دارد. اینکه مرتب بحث تفکیک و ادغام را پیش بکشیم و راه‌حل نهایی بدانیم کشور را دچار بحران می‌کند و دولت اساساً نیابد این لایحه را به مجلس می‌آورد.

نماینده مردم سنندج در مجلس ادامه داد: پیشنهاد ما اصلاحیه بر برخی از وظایف وزارتخانه و معاونت‌ها است تا جداسازی کامل. ضمن اینکه به نظر می‌رسد خود وزیر هم موافق با تفکیک نیست.

این عضو کمیسیون عمران مجلس هم چنین خبر داد که بر اساس آئین نامه داخلی مجلس این لایحه بعد از تصویب نهایی در کمیسیون عمران و چکش‌کاری در دستور کار صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت و به نظر می رسد تا دو هفته دیگر در نوبت بررسی قرار بگیرد.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۷۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان نهضت مسکن ملی

شما شهروندان عزیز در مورد بلاتکلیفی متقاضیان و عدم پیشرفت پروژه مسکن ملی، پیام‌هایی برای سرویس شهروندخبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان ارسال کردید، که پس از بررسی برای پیگیری به سرویس اقتصادی ارجاع داده شد.

 

دغدغه روز/

بلاتکلیفی مسکن ملی نورآباد از زبان متقاضیان

عدم پیشرفت مسکن ملی متقاضیان بجنورد را در نیمه راه گذاشت

تنکابنی‌ها در انتظار دریافت کلید طلایی مسکن ملی

روند کند ساخت مسکن ملی متقاضیان سیرجانی را گلایه‌مند کرد

نتیجه پیگیری خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در مورد بلاتکلیفی متقاضیان و عدم پیشرفت پروژه مسکن ملی، در لینک زیر مشاهده کنید.

ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است

ساخت ۴ میلیون واحد نهضت ملی مسکن از سوی دولت برنامه‌ریزی شده که از این تعداد ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد شروع شده و ۵۰۰ هزار واحد هم به متقاضیان تحویل داده شده است.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • موانع تامین مسکن ایثارگران در شهر جدید سهند بررسی شد
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • عرضه زمین راهگشا برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ساخت مسکن است
  • خبر خوش وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان نهضت مسکن ملی
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد