Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌رضوی گفت: در فضای پر التهاب امروز جهان و موقعیت حساس منطقه‌ای و داخلی، جامعه دانشگاهی بیش از هر چیز نیازمند تبیین آزادانه اندیشه امام خمینی(ره) است.

به گزارش ایسنا، دکتر سیدعلی اکبر شمسیان در هفتمین دوره اردوی فرهنگی آموزشی «طریق جاوید» که امروز 18مهرماه در سالن اجتماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد: حضرت امام(ره) توانست اسلام استحاله شده که به عنوان دین کهنه‌پرستی و تحجر و سرشار از خرافات و سازش کار با ظالمان، ستمگران و دیکتاتوری داخلی و خارجی و تامین کننده خواسته‌های دشمنان و چپاولگران شده بود برملا و اسلام ناب را که میراث گوهر بار نبی اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) بوده به عنوان دینی آزادی بخش، انسان ساز، انقلابی و ترقی‌خواه برای جهانیان بازتعریف نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این انسان استثنایی که تمام دوران زندگی‌اش در تلاش خستگی ناپذیر، مبارزه بی پایان، مقاومت و ایستادگی در راه آرمان و اهداف اسلامی بوده، هیچ هدفی جز رضایت خداوند متعال دنبال نمی‌کرد و الگویی جز قرآن کریم و نبی اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) نداشته است.

شمسیان با بیان اینکه اکنون جا دارد که همواره در همه عرصه‌ها و نسل‌ها، اندیشمندان و عالمان متعهد و علاقمند به سرنوشت بشر، پیرامون زندگی و شخصیت این انسان تاریخ‌ساز به بحث و گفت‌وگو بنشینند، عنوان کرد: بر همین اساس با روشن‌تر شدن ابعاد شخصیتی و افکار ایشان برای مشتاقان و علاقمندان، چراغ اندیشه ایشان نیز همواره روشن و راهنمای رهروان این راه پر رهرو شود.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌رضوی افزود: برگزاری این اجتماع فرهنگی ارزشمند نیز اقدامی در همین راستا است که همه ما، شما، مشتاقان، دانشجویان علاقمند و نسل جوان انقلابی بتوانید و بتوانیم با پیروی از آرمان‌های امام(ره)، آینده‌ای روشن را برای زندگی فردی و اجتماعی خود رقم بزنیم.

وی خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی به عنوان مولود انقلاب و جهادگران دانشگاهی و همچنین به عنوان فرزندان معنوی آن امام(ره) بر خود می‌بالند که بتوانند در تبیین اندیشه این شخصیت و ترویج آن گام بردارند و ایجاد مرکزی به عنوان مرکز فرهنگی-دانشجویی امام(ره)، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی ابتکاری ارزشمند و ماندگار از سوی این نهاد انقلابی در جهت معرفی شخصیت امام(ره) است که خوشبختانه توانسته اقدامات ارزشمندی را در طی سال‌های گذشته به انجام برساند.

شمسیان در بخش دیگری از سخنان خود زندگی امام(ره) را سرشار از آموزه هایی دانست که ریشه قرآنی دارد و می‌تواند چراغ راه نسل‌های امروز و آینده است.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌رضوی اظهار کرد: انس با قرآن، دعا و لذت از عبادت، عشق و دلدادگی به نبی اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع)، اهتمام ویژه به خودسازی به عنوان اولویت اول بندگی و هرگونه فعالیت اجتماعی، عشق به مردم به ویژه محرومان و مستضعفان، ظلم ستیزی و ایستادگی در برابر مستکبران، ساده زیستی، صداقت و صراحت در رفتار و گفتار، شجاعت و دلیر بودن، تواضع و فروتنی، مشورت پذیر بودن، اعتقاد ویژه به جوانان، منظم و قانونمند بودن، برای خود چیزی نخواستن و استفاده مناسب از حداکثر فرصت‌ها و احترام به والدین و خانواده و... از جمله ویژگی‌های شخصیتی امام(ره) است که می‌تواند موضوع بحث محافل و مجالس علمی و مذهبی شود.

وی عنوان کرد: عشق و دلدادگی و شیفتگی مردم ایران اسلامی و بلکه مسلمانان و آزادگان جهان به حضرت امام(ره) داستان پر دامنه و مسئله‌ای فرا ملی، فرا نژادی و فرا مذهبی است که حکایت از وجود عناصری فرا زمانی و فرا مکانی در شخصیت ممتاز و متفاوت آن روح بزرگ و نادر دارد، با توجه به اینکه تاریخ ایران بلکه منطقه و جهان را از آرا عقاید، اقدامات و تصمیمات خود متاثر و متعجب کرده است.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌رضوی عنوان کرد: امروزه کدام اندیشمند و یا کدام انسان آگاه به مسائل روز جهانی در اقصی نقاط این کره خاکی می‌توان یافت که نام او را نشنیده و با آرای او حداقل آشنایی نداشته باشد.

شمسیان با بیان اینکه قطعا برای من و صحبت پیرامون این چنین شخصیت تمام نشدنی کار آسانی نبوده و نخواهد بود و تنها ادای دین به پیشگاه رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی بوده، تصریح کرد: امیدواریم توفیق پیروی از راه آن حکیم فرزانه که امروز در پیروی از راه مقام معظم رهبری نهفته است برای هم ما میسر شود و این امر محقق نخواهد شد، مگر آنکه همه ما ایمان به خدا، ایمان به راه انتخاب شده و ایمان به پیروزی داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۷۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکلات اقتصادی و تحقق شعار سال نیازمند اقدامات جهادی است

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر صادقی پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری بیجار اظهار کرد: بنا به دستور رئیس جمهور دستیاران استاندار و فرمانداران در استان‌ها انتخاب شدند و قرار است در گام بعدی برای بهره گیری از توان نخبگان هیأت اندیشه ورز در سطح کشور تشکیل شود.

وی با اشاره به نقش و جایگاه هیأت اندیشه ورز با همراهی نخبگان افزود: تصمیم سازی و تصمیم گیری‌ها با همت هیأت اندیشه ورز انجام خواهد شد.

دستیار مردمی‌سازی استاندار کردستان اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی برای چندمین سال شعار سال را با موضوع اقتصادی مطرح می‌کنند و این نشان از اهمیت این حوزه دارد.

صادقی تلاش برای ارتقای مشکلات حوزه اقتصادی را مستلزم بهره گیری از توان و ظرفیت نیروی انسانی دانست و بیان کرد: اگر از ظرفیت مردم بهره ببریم در راستای رفع مشکلات اقتصادی و تحقق شعار سال موفق خواهیم بود.

وی اضافه کرد: تقویت تعاونی‌ها نیز امری ضروری است چرا که این مهم نیز می‌تواند به تحقق شعار سال و توجه به منویات مقام معظم رهبری کمک شایانی کند.

کد خبر 6094988

دیگر خبرها

  • شهید مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی بود
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • رفع مشکلات اقتصادی و تحقق شعار سال نیازمند اقدامات جهادی است
  • جامعه نیازمند بهره‌گیری از سیره عملی شهید مطهری است
  • حرکت آزادانه و شجاعانه دانشجویان غربی قابل تحسین است
  • اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب تبیین و نشر داده شود
  • اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است
  • کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای برگزار شد
  • برگزاری همایش اندیشه تمدنی در اندیشه امام علی (ع)
  • لزوم تبیین گفتمان وعده صادق توسط اساتید دانشگاه