Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@09:25:01 GMT

سوئیس مشتاق همکاری بیشتر با اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۸۷۷۲۸

سوئیس مشتاق همکاری بیشتر با اصفهان

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در دیدار با ولفگانگ آمادوس برومهارت، مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه ی سوئیس که به منظور معرفی سفیر جدید این کشور در ایران به استاندار اصفهان صورت پذیرفت، اظهارداشت: پس از برجام و سفر رئیس جمهور سوئیس به ایران و مقامات دو کشور، شرایط خوبی برای ارتقای مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسول زرگرپور اظهار امیدواری نمود که این دیدار باعث ارتقای بیشتر روابط دو طرف شود و افزود: شرایط جهانی و کشور به گونه ای است که امکان توسعه ی روابط فراهم شده است.

استاندار اصفهان با اشاره به پیشنهادات مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه ی سوئیس در زمینه ی افزایش ارتباطات دو طرف، اظهارداشت: معتقدیم که باید دقیقا در مسیر نقشه ی راهی که بین روسای جمهور دو کشور امضا شده است قدم برداریم.

زرگرپور با بیان اینکه میزان ورود گردشگران خارجی به اصفهان طی ۴ سال گذشته بیش از ۵ برابر شده است، افزود: فکر می کنیم که این میزان گردشگر طی دو سال آینده سالانه به یک میلیون نفر و میزان گردشگران داخلی نیز به ۱۰ میلیون نفر برسد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه گردشگران از ۸۶ کشور دنیا و عمدتا از کشورهای اروپایی به اصفهان سفر می کنند، افزود: با تلاش شبانه روزی خود را برای یک رشد وسیع در بخش گردشگری خارجی آماده می کنیم و بر همین اساس مراکز اقامتی با سرعت در حال ساخت و سرمایه گذاری است.

وی خاطر نشان کرد: اصفهان بسیار علاقه مند است که در حوزه ی گردشگری با کشور سوئیس مبادلات بیشتری داشته باشد و به همین منظور آماده هستیم که با دعوت از تورلیدرهای این کشور و بازدید از میراث گردشگری اصفهان قراردادهایی را با همکاران خود در اصفهان داشته باشیم.

رسول زرگرپور این امر را یک حرکت فرهنگی خواند و افزود: توسعه ی گردشگری باعث ارتقای روابط مردم دو کشور خواهد شد و از گسترش ارتباطات سیاسی و اقتصادی نیز مهمتر است.

وی با بیان اینکه اصفهان پس از تهران بیشتری تعداد مراکز علمی و آموزشی را دارد، افزود: بیش از ۳۳۰ هزار دانشجو در اصفهان در حال تحصیل هستند و چند دانشگاه این استان نیز در رنکینگ بین المللی قرار دارند که می توانند با دانشگاه های کشور سوئیس ارتباط داشته باشند.

استاندار اصفهان از آمادگی استان برای میزبانی از دانشگاهیان سوئیسی خبر داد و اظهارداشت: مسئولان دانشگاههای سوئیس می توانند با دانشگاه های اصفهان مذاکره داشته باشند .

زرگرپور با بیان اینکه اصفهان آماده برگزاری هفته ی فرهنگی این شهر در کشور سوئیس است، افزود: در چند کشور اروپایی هفته ی فرهنگی اصفهان برگزار شده که در ارتقای روابط فرهنگی بسیار موثر و جالب بوده است و در مقابل نیز آماده ی میزبانی از هنرمندان سوئیسی در شهر فرهنگی اصفهان هستیم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اصفهان سابقه ی ۷ هزار ساله دارد و در ۴ دوره پایتخت ایران بزرگ بوده و امروز نیز پایتخت فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی است، افزود: اصفهان در زمینه های فرهنگی و هنری حرف های زیادی برای گفتن دارد و آمادگی این را داریم که در این زمینه مبادلاتی را با کشور سوئیس داشته باشیم.

رسول زرگرپور با بیان اینکه استان های کشور ایران این امکان را دارند که همانند سوئیس با استان های دیگر کشورها ارتباط مستقیم داشته باشند، افزود: همه ی این شرایط امکان همکاری بین دو طرف را توسعه خواهد داد و امیدواریم که بتوانیم باعث توسعه ی بیشتر این همکاری ها شویم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه پس از سفر روسای جمهور ترکیه و نروژ خط هوایی این دو کشور به اصفهان برقرار گردید، اظهارداشت : در حال حاضر در تلاش هستیم که ظرفیت فرودگاه اصفهان را طی دو سال آینده دو برابر کنیم و ساخت قطار سریع السیر اصفهان- تهران باعث خواهد شد که شرایط بهتری برای پذیرش توریست های داخلی و خارجی فراهم شود.

رسول زرگرپور با بیان اینکه ایران در خاورمیانه دارای دو ویژگی بسیار مهمی است، تصریح کرد: ایران امن ترین کشور منطقه است و این موضوع برای گردشگران امتیاز بالایی بشمار می رود.

استاندار اصفهان اضافه کرد: از بعد اقتصادی نیز علیرغم اینکه ایران جمعیتی ۸۰ میلیونی دارد ولی دروازه ی ورود به یک جمعیت ۴۰۰ میلیونی منطقه است و در این رابطه هم ایران و اصفهان می توانند اهمیت ویژه ای داشته باشند.

مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه ی سوئیس نیز در این دیدار با اشاره به اینکه کشور سوئیس مشتاق همکاری با اصفهان در بخش های مختلف است، اظهارداشت: توریست های ورودی به اصفهان در سال های اخیر دو برابر شده است و می توانیم در این خصوص ارتباطات خود را گسترده تر نماییم.

ولفگانگ آمادوس برومهارتبه افزایش همکاری ها در زمینه های علمی اشاره کرد و افزود: در کشور سوئیس مراکز علمی زیادی وجود دارد و می توانیم در این زمینه ارتباطات خوبی را با استان اصفهان داشته باشیم.

وی با اشاره به هنر و هنرمندان اصفهان، افزود: هنرمندان سوئیسی می توانند از هنرمندان اصفهان آموخته های زیادی را یاد بگیرند و در این زمینه می توانیم هنرمندان بزرگ این شهر را به کشور سوئیس دعوت نماییم.

آمادوس برومهارت افزود: در دیدار روسای جمهور سوئیس با ایران توافق شد که بتوانیم مسیری را برای افزایش ارتباطات در نظر بگیریم و به همین منظور برای پیشرفت و گسترش ارتباطات در همان مسیر پیش خواهیم رفت.

مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه ی سوئیس اظهارداشت: احترام خاصی برای تاریخ ۷ هزار ساله ی اصفهان قائل هستم و خواهان افزایش مبادلات فرهنگی با این کشور و بویژه اصفهان هستیم.

وی افزود: برای پیشرفت صنعت توریسم بهترین نکته ایجاد خط هوایی مستقیم است که امیدواریم خط مستقیم هوایی با استان اصفهان داشته باشیم.

ولفگانگ آمادوس برومهارت با استقبال از پیشنهاد استاندار مبنی بر برگزاری هفته ی فرهنگی اصفهان در سوئیس، اظهارداشت: افتخار می کنم که این پیشنهادات را به کشورم انتقال دهم و باید سفرای دو کشور این موارد را پیگیری نمایند.

مارکوس لایتنر، سفیر جدید سوئیس در جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار اظهارداشت: در کشور سوئیس شهر اصفهان بعنوان یک شهر فرهنگی بسیار مهم است و تلاش می کنم که مواردی را که عنوان شد با جدیت پیگیری نمایم.

وی با بیان اینکه توریست هایی که از کشور سوئیس به ایران و اصفهان سفر می کنند توریست های فرهنگی هستند؛ افزود: برای توریست های سوئیسی تاریخ و فرهنگ اهمیت زیادی دارد و خریدار هنر هستند و این بسیار ارزشمند است.

سفیر جدید سوئیس در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به امنیت ایران برای گردشگران خارجی، اظهارداشت: اکثر توریست هایی که از سوئیس به ایران سفر می کنند سالمند هستند و باید شرایط برای رفاه آن ها فراهم باشد.

مارکوس لایتنرافزود: در برگزاری هفته ی فرهنگی اصفهان در سوئیس همکاری لازم را خواهم داشت و فرصت خوبی است که هنرمندان این شهر به سوئیس سفر کنند که تاثیرگذاری بسیار خوبی خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۷۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهانِ زیبا ظرفیت بالایی برای گردشگری و تجارت دارد

حمید محمد بن سالم در حاشیه برگزاری اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا(ACD) در اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درخصوص تأثیر این اجلاس بر بهبود روابط تجاری ایران و کشورهای عضو، اظهار داشت: همواره زمانی‌که کنفرانس‌هایی به این شکل برگزار می‌شوند که ۳۵ کشور که تحت یک چتر دنبال چالش‌ها، ایده‌های جدید و حل مشکلات و دنبال تجارت بیشتر کشورها باشند، می‌توانند هر مسأله‌ای را روی میز بگذارند و حل و فصل کنند، رو به جلو پیش بروند و این بسیار مهم است.

وی ادامه داد: مجمع گفتگوی همکاری آسیا مانند یک تشکل و گروه بوده و توسعه روابط در این تشکل خیلی راحت‌تر است تا اینکه بخواهیم با کسی خارج از این تشکل مذاکره کنیم.

دبیرکل اتاق بازرگانی امارات با اشاره به اینکه در این سفر از اتاق بازرگانی اصفهان و مکان‌های تاریخی این شهر بازدید کردم، افزود: اصفهان شهر بسیار زیبایی است که هم برای گردشگری و هم بازرگانی و تجارت ظرفیت بسیار بالایی دارد.

محمد بن سالم ادامه داد: با صاحبان کسب و کارهای زیادی در این شهر زیبا صحبت کردیم و تنوع زیاد و ظرفیت‌های بالایی در اصفهان وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به صنایع فولاد، کشاورزی و داروسازی و … اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: ابزارهای متنوعی نیز بین اصفهان و امارات وجود دارد که می‌توان استفاده کرد تا این دو کشور تجارت بیشتری داشته باشند؛ برای مثال اصفهان و امارات پروازهای مستقیم و ارتباطات خوبی دارند.

دبیرکل اتاق بازرگانی امارات تصریح کرد: بی تردید در آینده با ملاقات‌ها و گفتگوهای بیشتر می‌توانیم قدرت و ابتکار عمل بیشتری برای کمک به یکدیگر و تجارت بهتر داشته باشیم.

به گزارش مهر، اصفهان طی روزهای دهم و یازدهم اردیبهشت میزبان دومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD بود.

این اجلاس شب گذشته با حضور نمایندگان بیش از ۲۰ کشور عضو با تصویب معاهده اصفهان به کار خود پایان داد.

مجمع گفتگوی همکاری آسیاAsia Cooperation Dialogueبا هدف ارتقای همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در چاآم تایلند تأسیس شد و اکنون ۳۵ کشور در آن عضویت دارند. ایران در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ به عنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد. در حال حاضر ریاست این مجمع بر عهده ایران است.

کشورهای بحرین، بنگلادش، برونئی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سیریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD هستند.

کد خبر 6091975

دیگر خبرها

  • کمک ۲۰ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • شهرداری ایروان مایل به همکاری با اصفهان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است
  • گشتی در اقتصاد ایران | بازگشت ایران و امارات به میز همکاری‌های اقتصادی
  • تقسیم عجیب بودجه‌های فرهنگی؟ / وقتی میراث فرهنگی کمبود بودجه دارد اما بعضی نهادها پول‌های کلان می‌گیرند (فیلم)
  • اصفهانِ زیبا ظرفیت بالایی برای گردشگری و تجارت دارد
  • پایان اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفت و گوی همکاری آسیا
  • پایان اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفتگوی همکاری آسیا در اصفهان
  • دومین روز اجلاس مجمع گفتگوی همکاری‌های آسیایی + فیلم
  • اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا با تصویب معاهده اصفهان پایان یافت
  • تلاش برای گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه