Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ صلاح‌الدین حق‌گوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوکان با اعلام این خبر اظهار داشت: یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در راستای تأمین روغن داخلی و رسیدن به ضریب خودکفایی کشت دانه‌های روغنی از جمله کلزا است.

وی افزود: در این راستا در سال زراعی 96 و 97 با تلاش و همت کارشناسان این مدیریت و کشاورزان 515 هکتار از اراضی آبی شهرستان بوکان به کشت این محصول اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حق‌گوی با بیان سیاست‌های حمایتی دولت در راستای توسعه کشت محصول کلزا گفت: تأمین بذور موردنیاز به میزان 3820 کیلوگرم، پرداخت یارانه جهت خرید بذر کلزا، پرداخت یارانه جهت خرید تعداد 6 دستگاه ریزکارنده‌های کشت کلزا به میزان 50 میلیون ریال به ازای هر دستگاه درمجموع مبلغ 30 میلیون تومان ازجمله حمایت‌های دولت در این راستا است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوکان عنوان کرد: همچنین پرداخت یارانه جهت برداشت کلزا، پرداخت یارانه جهت استقرار کندوهای زنبورعسل در مزارع کلزا و تأمین انواع ارقام بذر هیبرید خارجی "فرانسوی- آلمانی" ازجمله دیگر اقداماتی است که دولت در حمایت از کلزاکاران انجام می‌دهد.

بوکان رتبه سوم کشت کلزا را در سطح استان دارد

حق‌گوی با اشاره به اینکه بوکان رتبه سوم ازلحاظ کشت این محصول را در سطح آذربایجان غربی دارد تصریح کرد: بعد از شهرستان‌های پلدشت و نقده شهرستان بوکان رتبه سوم کشت کلزا را در استان به خود اختصاص داده به‌طوری‌که در سال زراعی گذشته 214 هکتار از اراضی بوکان به کشت محصول کلزا اختصاص داشت.

مدیر جهاد کشاورزی بوکان بیان کرد: از میزان سطح کشت شده 77 هکتار براثرسرمازدگی قابل‌برداشت نبوده و از سطح 137 هکتار باقی‌مانده مقدار 410 تن محصول برداشت شد که میانگین برداشت در هر هکتار 2992 کیلوگرم بوده است.

وی افزود: خرید کلزا به‌صورت تضمینی توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی سازمان تعاونی روستایی انجام پذیرفته و در این راستا سال گذشته برای خرید محصول کلزا مبلغ یک میلیارد و 126 میلیون تومان به کشاورزان پرداخت شد.

حق‌گوی در توصیه‌ای به کشاورزان عنوان کرد: کشاورزان لازم است با توجه به نیاز آبی کم محصولات کلزا، امکان کشت دوم بعد از برداشت محصول، کمک به پایداری تولید گندم، افزایش حاصلخیزی خاک، پایین بودن هزینه‌های کاشت، داشت و برداشت نسبت به سایر محصولات زراعی، خرید تضمینی و پرداخت به‌موقع وجه محصول خریداری‌شده توسط دولت به‌عنوان یکی از محصولات مناسب جهت جایگزینی با محصولات با نیاز آبی بالا نسبت به کشت این محصول در مزارع آبی خود اقدام کنند.

انتهای پیام/ب

کشت کلزا در شهرستان بوکان ۱۴۰ درصد افزایش یافت

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۷۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۸ هزار تن کلزا در شوش و کرخه برداشت شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین؛ امروز یک شنبه ۹ اردیبهشت، هومن سپهوند مدیر اداره تعاون روستایی شهرستانهای شوش و کرخه گفت ؛ امسال برای رفاه حال کشاورزان پنج مرکز خرید دولتی کلزا رو تعیین کردیم تا محصول خود را به آن مراکز تحویل دهند

وی افزود؛ امسال برداشت کلزا نسبت به سال های گذشته عالی بود و بیش از ۱۸ هزار تُن برداشت کلزا از مزارع شهرستانهای شوش و کرخه داشتیم که این امر نسبت به سال های گذشته یک رکورد محسوب می شود

ایشان در ادامه گفتند؛ همانطور که قبلا گفته بودیم امسال شرکت مدلل کرمانشاه کلزای کشاورزان شهرستان های شوش و کرخه را خریداری کرد و تا به امروز ۲۰ درصد پول کشاورزان را پرداخت کرد

مدیر تعاون روستایی اظهار داشت؛ شرکت مدلل طبق قول هایی که داده قرار است طی یک ماه بعد از برداشت کلزا با تمام کشاورزان عزیز تسویه حساب کند

سپهوندگفت؛ قیمت کلزا که امسال توسط دولت تعیین شد ۳۵ هزار تومان می باشد و شرکت طبق همین قیمت پول کشاورزان را خواهد داد

وی افزود؛ از تمام کشاورزانی که با ما همکاری کردند و محصول خود را به مراکز دولتی ارائه دادند تشکر می کنیم

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900679

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت کلزا از مزارع  گيلانغرب
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • بیش از ۱۸ هزار تن کلزا در شوش و کرخه برداشت شد
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در نهاوند