Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@19:17:53 GMT

کشف ۳۹۵ تن انواع موادمخدر در ۶ ماه نخست امسال

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۸۸۸۵۶

کشف ۳۹۵ تن انواع موادمخدر در ۶ ماه نخست امسال

سخنگوی ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: طی ۶ ماه نخست امسال بیش از ۳۹۵ تن انواع مواد مخدر کشف شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نزدیک به ۱۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم، پرویز افشار در نشست خبری صبح امروز با اشاره به آمار کشفیات مواد مخدر طی 6 ماه نخست امسال اظهار کرد: طی 6 ماه نخست امسال و بر اساس گزارشات دستگاه‌های کاشف، بیش از 395 تن انواع مواد مخدر کشف شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نزدیک به 11 درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه کشفیات موادمخدر توسط وزارت اطلاعات بیشترین رشد را بین سایر دستگاه‌های کاشف داشته است افزود: کشفیات وزارت اطلاعات در این حوزه در مقایسه با سال گذشته بیش از 80 درصد رشد داشته است و کشفیات مواد مخدر توسط نیروی انتظامی نیز رشد 9 درصدی را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: علاوه بر مواد مخدر، طی 6 ماه نخست امسال مقادیر قابل توجهی قرص، آمپول و داروهای با مصرف چند گانه که در مواردی مصارف سوء نیز دارد کشف شد و این کشفیات به نسبت 6 ماه نخست سال گذشته حدود 340 درصد رشد داشته و این در حالی است که کشف موادپیش‌ساز نیز رشدی 235 درصدی را نشان می‌دهد.

افشار با بیان اینکه آمار عملیات‌های انجام گرفته در حوزه مقابله با مواد مخدر طی 6 ماه ابتدایی سال جاری 25 درصد کاهش داشته، این کاهش عملیات در مقابل افزایش کشفیات را نشان از هدفمند شدن مبارزه با قاچاق مواد مخدر و ضربه زدن به باندهای اصلی قاچاق عنوان کرد و گفت: علاوه بر کاهش عملیات، تعداد باندهای متلاشی شده قاچاق مواد مخدر نیز کاهش 15 درصدی داشته است و این نشان می‌دهد باندهای بزرگ قاچاق، زیر ضربه نیروهای مقابله‌ای قرار گرفته‌اند.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه این نشست از کاهش 15 درصدی کارگاه‌های تولید شیشه و هروئین در کشور و همچنین کاهش 20 درصدی شهدای مبارزه با موادمخدر خبر داد و گفت: علی‌رغم کاهش این آمار، شاهد افزایش تعداد کشفیات اسلحه و مهمات از باندهای قاچاق مواد مخدر به میزان 18 درصد هستیم که این افزایش نشان دهنده ارتباط اساسی قاچاق موادمخدر با تروریسم و قاچاق اسلحه است.

ادامه دارد...

R34343/P1014142/S2,21/CT11