Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا سرهنگ سید حجت فتاحی روز سه شنبه در همایش سراسری تجلیل از راهوران محله (دهیاران) در سالن اجتماعات فرمانداری اردبیل افزود: دهیاران سفیران ایمنی در محل زندگی خود هستند و در کنترل ترافیک و ایمنی جاده ها نقش ویژه‌ای دارند به طوری که خوشبختانه با تلاش و کوشش راهوران محله، دهیاران روستاها و پلیس شاهد کاهش تصادفات منجر به فوت در جاده های روستایی استان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه 33 درصد متوفیان تصادفات مربوط به تصادفات در راه های فرعی و روستایی در استان است، اضافه کرد: در 6 ماهه نخست پارسال در راه های روستایی استان 39 نفر جان خود را از دست داده‌ بودند که در مدت مشابه امسال این رقم با کاهش 33 درصدی به 26 نفر رسیده است.
وی با تبریک هفته نیروی انتظامی و با اشاره به شعار این هفته با عنوان' پلیس برای امنیت و امنیت برای همه ' اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش ارتقای سطح آموزش و فرهنگ ترافیک، آشنایی با قوانین راهنمایی و رانندگی، ارتقای نظارت دهیاران به راههای روستایی، کنترل تخلفات و رفع موانع و ایجاد انگیزه مثبت در رانندگان می باشد.
وی از وجود 131 کیلومتر بزرگراه، 716 کیلومتر راه اصلی، 702 کیلو متر راه فرعی و چهار هزارو 738 کیلومتر راه روستایی در استان خبر داد و بیان کرد: بیش از 75 درصد جاده های مواصلاتی استان راه های روستایی است.
وی ادامه داد: وجود این همه راه روستایی در استان بیانگر این است که باید توجه ویژه ای به جاده های روستایی استان شود و همه باید کمک کنند تا بتوان در مدیریت ترافیک و ارتقای ایمنی آنها موفق عمل کرد.
سرهنگ فتاحی با تقدیر از همکاری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان گفت: آموزش دانش آموزان مدارس واقع در حاشیه راه ها و جاده ها، ارتقای ایمنی راههای فرعی و روستایی، آموزش موتور سیکلت سوران و اهدای کلاه ایمنی رایگان به آنها، نصب شبرنگ به اداوات کشاورزی و برگزاری کلاس های آموزشی به دهیاران و روستائیان را از جمله اهم اقدامات پلیس راه استان در راستای ارتقای فرهنگ ترافیک در سالجاری عنوان کرد.
فرمانده پلیس راه استان اردبیل گفت: حمل بار غیر متعارف، حمل مسافر در قسمت بار وسائل نقلیه، استفاده از وانت پیکان به عنوان سرویس مدارس، جابجایی بیش از ظرفیت افراد با موتور سیکلت، عدول از مقررات حمل بار، تردد اداوات کشاورزی فاقد سیستم روشنایی و عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی هادیان احشام به هنگام عبور از جاده ها از جمله تخلفات رایج در استان است.
وی ساماندهی و نصب شبرنگ اداوات کشاورزی و آموزش استفاده کنندگان از آن، آموزش هادیان احشام، کنترل و نظارت بیشتر بر راکبان موتور سیکلت و استفاده آنها از کلاه ایمنی، اعلام زمان حرکت کمباین ها در فصل برداشت، عدم استفاده از بیل به صورت افقی توسط موتور سواران، گزارش تصادفات صحنه سازی شده به پلیس به منظور جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی را از جمله انتظارات پلیس راه استان از دهیاران و راهوران محله عنوان کرد.
وی همچنین از فرمانداران و بخشداران در خواست کرد: در ارزیابی عملکرد دهیاران بحث ارتقای سطح فرهنگ عمومی ترافیک و کاهش سوانح و تلفات محورهای روستایی جزو معیار های ارزیابی عملکرد آنها قرار گیرد.
تجلیل از راهوران نمونه، راهوران محله، رانندگان نمونه، مدیران نمونه شرکت های حمل و نقل، کارکنان ساعی پلیس و کارکنان نمونه سازمان های امداد و نجات جاده ای از دیگر قسمت های این آئین بود.
خبرنگار: نعمت محسن زاده**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
6130/ 1257

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۹۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده چالوس بسته است

رییس پلیس راه البرز بیان کرد: جاده کرج - چالوس درمحدوده استان البرز نیز امروز سه شنبه از ساعت ۹ صبح الی ۱۵ به دلیل اجرای عملیات عمرانی بسته است که مسافران باید از محور‌های جایگزین استفاده کنند.

 

کرمی از رانندگان خواست زمان سفر خودرا مدیریت کرده و و از عجله و شتاب در رانندگی پرهیز کنند تا از هرگونه حوادث رانندگی پیشگیری شود.

 

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی است.

 

استان البرز دارای یک هزارو۵۶۰کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است و ۱۸ درصد ترافیک جاده‌ای کشور مربوط به راه‌های این استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی و ۶۰ پله‌ای رتبه ملی دانشگاه بیرجند
  • اعلام جرم پلیس علیه کوتاهی مدیران درباره تصادفات
  • اردبیل در رتبه اول رده‌بندی مولدسازی کشور قرار گرفت
  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی دانشگاه بیرجند
  • ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان
  • تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری برای دزپارت خوزستان
  • کاهش ۱۰ درصدی تصادفات سالانه با رفع نقاط حادثه خیز از امسال اجرایی می‌شود
  • به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • جاده چالوس بسته است