Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای استان لرستان گفت: میزان تلفات ناشی از تصادفات در محورهای روستایی استان 63 درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایرنا علی زندی فر روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بنا بر اعلام پزشکی قانونی از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه تعداد تلفات ناشی از تصادفات در محورهای روستایی استان هفت نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 19نفر تلفات از کاهش 63درصدی برخوردار می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در مجموع طی سال گذشته 40نفر در تصادفات محورهای روستایی استان جان خود را از دست دادند.
زندی فر با بیان اینکه در پنج ماهه امسال تلفات ناشی از تصادفات برون شهری در استان نیز با سه درصد کاهش همراه بوده است، گفت: از ابتدای سال 96 تا پایان مرداد ماه 141نفر در تصادفات برون شهری جان باخته اند در حالی که سال گذشته در همین مدت 145نفر در تصادفات کشته شدند.
به گفته وی در مجموع طی پنج ماهه امسال 148نفر در محورهای برون شهری و روستایی استان لرستان بر اثر تصادف کشته شده اند که نسبت به 164نفر فوتی مدت مشابه سال گذشته 10درصد کاهش نشان می دهد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان در ادامه به افزایش 15درصدی برخورد با تخلفات اضافه بار خودروهای سنگین اشاره کرد و گفت: در شش ماهه سال جاری با 166خودروی حامل بار اضافه برخورد شده که در مقایسه با 144 مورد برخورد در مدت مشابه سال قبل شاهد افزایش 15درصدی برخورد با این قبیل تخلفات هستیم.
زندی فر افزود: با توجه به فعالیت پراکنده فعالان امدادخودرو در استان، در تابستان سال 96 طرح ساماندهی شرکت های امدادخودرو در دستور کار راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان قرار گرفت.
وی گفت: خوشبختانه در کمتر از سه ماه 160دستگاه وسیله نقلیه فعال در این زمینه در قالب پنج شرکت دارای مجوز ساماندهی و در حال حاضر مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای لرستان اظهار امیدواری کرد: با اجرای کامل طرح ساماندهی فعالان امدادخودرو، علاوه بر خدمت رسانی مناسب به مردم، زمینه اشتغال پایدار در این زمینه فراهم گردد.
مهمترین اخبار و رویدادهای استان لرستان علاوه بر سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی استان لرستان به نشانی http://www.irna.ir/lorestan در کانال تلگرامی irnalorestan@ نیز منتشر می شوند.
3210/6060
خبرنگار: محمد یاراحمدی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۸۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۵۲ اکیپ راهداری در محورهای استان همدان

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از همدان، مهرداد آهکی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: اکیپ راهداری از هم اکنون مشغول آماده سازی و ارتقاء ایمنی راه‌های استان همدان برای سفرهای تابستانی و اربعین حسینی هستند که در همین راستا رفع ۲۱ نقطه پر خطر و حادثه خیز با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی در حال رفع خطر و اصلاح نقاط حادثه خیز می‌باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان تصریح کرد: امسال برای اولین بار یک دستگاه خط کشی جدید خریداری شد که در مجموع ۲ اکیپ خط کشی امانی در راههای استان فعال می شوند تا عملیات خط کشی و احیای خط محورهای همدان تسریع شود.

مهرداد آهکی اظهار داشت: در راستای رفع نقاط پرتصادف هم اکنون ۳ اکیپ امانی و پیمانی مشغول نصب نیوجرسی در محورهای: نهاوند - فیروزان، ملایر - اراک و تویسرکان - خیرآباد هستند و بزودی اجرای عملیات نصب نیوجرسی در محورهای پرتصادف مشخص شده نیز آغاز خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در پایان گفت: از جمله اکیپ های فعال در سطح راههای استان همدان شامل، اکیپ های: نصب و تعمیر تابلو و علائم، نصب و تعمیر گادرریل، شانه سازی و تعدیل شیب شیروانی، بهسازی و روکش آسفالت، درزگیری، چاله گیری و لکه گیری، تعمیر و ساخت ابنیه فنی، احداث و تکمیل زیرگذر، آزاد سازی حریم، گشت های راهداری، رنگ آمیزی سرعتکاه و تقاطع ها، نصب و تعمیر چراغ های چشمک زن، شیار لرزاننده، و اکیپ های تعریض راه و پل می‌باشند.

انتهای خبر/

کد خبر: 1229217 برچسب‌ها دانشگاه آزاد همدان همدان ایسکانیوز وضعیت راه ها وزارت راه و شهر سازی

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۷۸ درصدی طرح ساماندهی راه‌های روستایی آذربایجان غربی
  • بیش از ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • رفع و آشکارسازی ۹ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی ارومیه
  • فعالیت ۵۲ اکیپ راهداری در محورهای استان همدان
  • آماده‌باش ۴۰۰ راهدار لرستانی با هشدار نارنجی هواشناسی
  • اصلاح ۷ نقطه پرتصادف در سیستان و بلوچستان
  • آسفالت بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان وبلوچستان
  • کاهش ۱۰ درصدی تصادفات سالانه با رفع نقاط حادثه خیز از امسال اجرایی می‌شود
  • رفع ۲۰ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان مرکزی
  • به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید