Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران ايرنا ـ عضو کميته کارشناسي تلفن همراه اتاق اصناف با بيان اينکه 14 هزار واحد صنفي در حوزه موبايل فعاليت مي کنند، گفت: سال 1385 طرح رجيستري انجام شد و اصناف هيچ نقشي در تدوين آن نداشتند و تنها مجري طرح بودند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، «محمد مهدي غفوريان» روز سه شنبه در نشست هم انديشي اجراي طرح رجيستري تلفن همراه که در اتاق اصناف ايران برگزار شد، افزود: در حالي که 14 هزار واحد صنفي و 400 هزار نفر بين 18 تا 25 سال در سراسر کشور به عرضه گوشي تلفن همراه مي‌پردازند، اما در اتخاذ تصميم براي اين بخش و صنف به نظرات آنها توجه نمي‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تاکيد کرد: با اجراي طرح رجيستري تلفن همراه شاهد مشکلات زيادي خواهيم بود و فروشندگان تلفن همراه در اين ميان بيشترين آسيب را مي بينند.
رئيس اتحاديه دستگاه هاي مخابراتي و ارتباطي البرز تصريح کرد: تامين کالاي مورد نياز بازار با توجه به حجم بالاي مصرف، ترخيص کالا، نبود سامانه جامع نظارت، نداشتن تخصص کافي کارشناسان گمرکي در مبادي ورود و برداشتن ارز رقابتي از مشکلات طرح رجيستري است.
وي با اشاره به اينکه ترخيص تلفن همراه از گمرکات کشور هم يکي ديگر از مشکلات است، گفت: مسئولان در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرده‌اند که براي واردات تلفن همراه تسهيلاتي قائل مي‌شوند و واردات اين کالا از خط سبز گمرک در کمترين زمان ممکن انجام مي‌شود، اما برخي از موضوعات و مشکلات تنها منحصر به گمرک نيست و مسائل و مشکلات ديگري در آن دخيل است که از آن جمله مي‌توان به سامانه جامع تجارت اشاره کرد که هنوز به صورت کامل و دقيق عملياتي نشده است.
وي اعلام کرد: ميزان مالياتي که در صنف موبايل اخذ مي‌شود متناسب با سود فروش تلفن همراه نيست و اخذ ماليات سود ده نيست و ضريب مالياتي در گذشته تعيين شده است.
براي آگاهي از آخرين اخبار اقتصادي ايران و جهان با کانال اقتصادي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
IRNAeco@
اقتصام**9132* 6075*خبرنگار: فرزانه سلامت بخش**انتشار: زهرا هجيني نژاد
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۰۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه ارزیابی می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد شمسایی مدیر کل تنظیم مقررات رادیویی شمالشرق و کارشناس حوزه امواج و ارتباطات رادیویی در ویراستی نوشت: معمولا برای خريد يك گوشی تلفن همراهِ جديد به بِرند، مدل، سيستم عامل، قيمت، امكانات، زيبايی، و غيره از آن توجه می کنیم. اما توصیه بهداشت_الکترومغناطیس این است که برای خرید گوشی تلفن همراه، قبل از هر مشخصه، باید از استاندارد تشعشعی گوشی تلفن همراه یا همان SAR اطمینان پیدا کرد.

امیر لاجوردی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات در واکنش به این مطلب با انتشار پستی در پیامرسان ویراستی نوشت: «برای گوشی‌های وارداتی و تولید داخل، ارزیابی میزان SAR یا استاندارد تشعشعی گوشی تلفن همراه توسط آزمایشگاه‌های مورد تأیید سازمان تنظیم مقررات انجام می‌شود.»

                                         

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلم| حل مشکلات اصناف در میز خدمت
  • هشدار پلیس درباره ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • باورتان می‌شود این گوشی تلفن همراه، پرفروش‌ترین در جهان است؟
  • میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه ارزیابی می‌شود
  • ارزیابی میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه در سازمان تنظیم مقررات
  • پلیس مانع گسترش آتش کامیون شد
  • آتش سوزی که در صورت عدم حضور پلیس فاجعه بارتر می‌شد
  • دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در کرج
  • جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج اعلام شد
  • اجرای فیبر نوری در سطح شهرستان زابل