Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-29@18:31:38 GMT

پاسخ تند اردوغان به اقدام اخیر آمریکا/ ویدئو

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۹۱۶۶۰

پاسخ تند اردوغان به اقدام اخیر آمریکا/ ویدئو

‍‍‍‍‍‍

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، با افزایش تنش دیپلماتیک بین ترکیه و آمریکا، این دو کشور صدور بسیاری از انواع ویزا را برای شهروندان یکدیگر به حال تعلیق درآورده‌اند.

سفارت ترکیه در واشنگتن در بیانیه‌ای اعلام کرده که تعهد دولت آمریکا به تأمین امنیت کارمندانش را مورد ارزیابی مجدد قرار می‌دهد.

متن بیانیه سفارت ترکیه در واشنگتن مشابه بیانیه‌ای است که پیشتر سفارت آمریکا در آنکارا منتشر کرده بود و فقط جای اسم کشورها عوض شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردوغان روز دوشنبه (۱۷ مهر/۹ اکتبر) در سفر رسمی خود به اوکراین بلافاصله در رابطه با قطع ویزا بین ترکیه و آمریکا موضع‌گیری کرد و گفت که اتخاذ و اجرای چنین تصمیمی از سوی سفارت آمریکا در آنکارا تاسف‌بار است.

اردوغان ضمن انتقاد از تصمیم آمریکا تاکید کرد: «ترکیه یک دولت مبتنی بر حقوق است. پیش از هر چیز ما یک قبیله ‌و یا یک دولت قبیله‌ای نیستیم. در مقابل بیانیه‌ صادر شده از سوی سفیر آمریکا در آنکارا، سفیر ما در آمریکا نیز براساس اصل اقدام متقابل بیانیه‌ای صادر کرد. روند کنونی بدین شکل است.»

به گزارش دویچه وله، سرخط روزنامه‌های ترکیه به قطع صدور ویزا بین آمریکا و ترکیه و واکنش تند اردوغان به قطع روادید از طرف آمریکا اختصاص یافت.

روز سه شنبه (۱۸ مهر/۱۰ اکتبر) روزنامه حریت ترکیه با عنوان اردوغان: من دستور دادم صدور روادید متوقف شود! منتشر شد. روزنامه صباح با سرتیتر اردوغان: پاسخ متقابل به آمریکا دادیم انتشار یافت. روزنامه ملیت هم در صفحه اول خود از اردوغان نقل می‌کند که گفته است ترکیه قبیله‌ای نیست یک کشور قانونمند است.

اما برخی از مقام‌های ترکیه واکنش شدیدتری به قطع روادید از طرف آمریکا نشان دادند. حمزه داغ، معاون دبیر اول حزب حاکم عدالت و توسعه در یک توییت جنجالی خطاب به جان باس، سفیر آمریکا می‌نویسد: «بزن به چاک، پسر!»

ترکیه هفته گذشته یکی از کارمندان سفارت آمریکا در استانبول را به جاسوسی و تلاش برای سرنگون کردن دولت متهم و او را بازداشت کرد. دولت آمریکا این اتهام را بی‌پایه خوانده و رد کرده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی ترکیه، فرد بازداشت شده مرد و شهروند ترکیه است.

ویدئو/ گزارش بی بی سی

جان باس، سفیر آمریکا در آنکارا روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت این‌که تا چه زمانی تعلیق صدور روادید برای شهروندان ترکیه ادامه پیدا کند، بستگی به «تعهد دولت ترکیه به حفاظت از تاسیسات و امنیت پرسنل» در آن کشور دارد.

باس در عین حال تاکید کرده تعلیق روادید، به‌معنی توقف صدور آن برای شهروندان ترکیه نیست و آن‌هایی که ویزای معتبر دارند می‌توانند به آمریکا سفر کنند و دیگر شهروندان نیز می‌توانند خارج از ترکیه درخواست روادید کنند.​

به گزارش رادیو فردا، روابط آنکارا و واشینگتن چندی‌ست با تنش‌ها و بیان انتقادهای سران دو کشور همراه شده‌است.

علاوه بر موضوع فتح‌الله گولن، دو طرف بر سر اتهام‌های وارد شده به مقام‌های امنیتی همراه رجب طیب اردوغان در آمریکا به‌خاطر درگیری و رویارویی با معترضان، و یا پرونده رضا ضراب و کیفرخواست صادرشده علیه چند مقام پیشین دولت ترکیه نیز اختلافاتی آشکار دارند.

106

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۱۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد «روزهای خطرناکِ آلودگی هوا» در ۲۵ سال اخیر در آمریکا

گزارش جدید «انجمن ریه آمریکا» از «کیفیت هوا» در ایالات مختلف این کشور نشان می‌دهد افزایش حجم آلاینده‌های کشنده طی ۲۵ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

به گزارش ایسنا، در گزارش ۲۰۲۴ این سازمان تاکید شده است مردمِ ایالات متحده طی ۲۵ سال گذشته بیشترین تعداد روزهایی با هوای «بسیار ناسالم» و «خطرناک» را به دلیل افزایش انتشار آلودگی ناشی از ذرات معلق تجربه کردند.

همچنین در مجموع این گزارش نشان می‌دهد که ۱۳۱ میلیون نفر (۳۹ درصد) در مناطقی با سطوح ناسالم آلودگی هوا زندگی می کنند.

گزارش امسال شامل جدیدترین داده‌های کیفیت هوای تضمین‌شده از سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ میلادی و به‌روزرسانی شده است تا استاندارد سالانه آلودگی ذرات جدید را که آژانس حفاظت از محیط‌ زیست ایالات متحده (EPA) در فوریه ۲۰۲۴ نهایی کرد، منعکس کند.

«هارولد ویمر»، رئیس و مدیرعامل انجمن ریه آمریکا در این باره گفت: ما از ۲۵ سال گذشته تاکنون که این تحقیق را دست گرفتیم در زمینه پاکسازی هوا پیشرفت‌هایی داشتیم که بخش عمده ای از آن به دلیل اجرای قانون هوای پاک است با این حال، زمانی که تهیه این گزارش را شروع کردیم، تیم ما هرگز تصور هم نمی کرد که در این بازه زمانی بیش از ۱۳۰ میلیون نفر همچنان هوای ناسالم تنفس می کنند.

وی افزود: تغییرات اقلیمی نیز در این زمینه بی تاثیر نیست. هر روز که سطوح ناسالم ازن یا آلودگی ذرات معلق وجود دارد به این معنی است که شخصی – کودک، پدربزرگ، مادربزرگ، عمو یا مادر – در تقلای نفس کشیدن است. ما باید کارهای بیشتری انجام دهیم تا اطمینان حاصل شود که همه هوای سالم تنفس می‌کنند.

همچنین این گزارش نشان داد از هر ۱۰ نفر تقریبا چهار نفر در منطقه ای زندگی می کنند که حداقل در یک معیار آلودگی هوا امتیاز منفی دارد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی انجمن ریه آمریکا، آلودگی هوا با ذرات ریز که به عنوان PM۲.۵، آلودگی ذرات یا دوده نیز شناخته می شود، می تواند کشنده باشد. این ذرات از آتش سوزی جنگل ها، اجاق های چوبی، نیروگاه های زغال سنگ، موتورهای دیزل و منابع دیگر می آیند. این ذرات میکروسکوپی می توانند حملات آسم، حملات قلبی و سکته مغزی را تحریک کرده و باعث سرطان ریه شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • بیانیه دانشجویان ترکیه در حمایت از خیزش دانشجویی در آمریکا
  • تصاویر دوربین مداربسته از لحظه حمله پهپادی به میدان گازی در عراق | جزئیات جدید از حمله پهپادی | ویدئو
  • رکورد «روزهای خطرناکِ آلودگی هوا» در ۲۵ سال اخیر در آمریکا
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • کریدور عراق-اردوغان- اروپا / چالش‌های فنی و زیرساختی
  • سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد