Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیست و سومین کنگره بین المللی آبیاری و زهکشی به ریاست سعید نیریزی از متخصصان امور آب در جمهوری اسلامی ایران و رئیس کمیسیون بین المللی آبیاری و زهکشی، در مکزیکوسیتی پایتخت مکزیک آغاز به کار کرد.

نیریزی در مراسم افتتاحیه این کنگره با اشاره به چالش های موجود درتامین آب سالم به ویژه درکشورهای در حال توسعه، اظهار داشت که کمیسیون بین المللی آبیاری و زهکشی تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا کشورهای دنیا با هدف کاهش فقر و رفع گرسنگی درتامین آب مورد نیاز خود با مشکلات کمتری مواجه باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی همچنین گفت که چالشهای جهانی نظیر کمبود آب شیرین و تغییرات آب و هوایی نیازمند ابتکار عمل جهانی با مشارکت و هم افزایی تمامی بخش های مرتبط در مناطق مختلف جغرافیایی است.

پنیا نیتو رئیس جمهور مکزیک نیز در این کنگره با اشاره به تغییرات اقلیمی، تامین منابع آبی برای کشاورزی و آب شرب سالم را یک مسئولیت مشترک بین المللی توصیف کرد و از شرکت کنندگان کنگره خواست تا راه حل های عملی برای مقابله با چالش ها ارائه کنند.

نمایندگان بانک جهانی و سازمان خواروبار و مواد غذایی نیز در این اجلاس سخنرانی کردند.

علیمراد اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی کشورمان در این اجلاس حضور دارد که طرح های کشورمان در امور آبیاری و زهکشی را تشریح خواهد کرد. همچنین نمایندگانی از وزارت نیرو و شرکت های بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران در این کنگره شرکت کرده اند.

محمدتقی حسینی سفیر کشورمان در مکزیک با تشریح اهداف این کنگره در مکزیکوسیتی، ریاست این کنگره توسط نیریزی یکی از متخصصان کشورمان را اتفاقی ارزشمند توصیف کرد که از توان بالای تخصصی ایران در این زمینه حکایت می کند و گفت جمهوری اسلامی ایران برای اقدامات و همکاری بین المللی در زمینه مقابله با تخریب محیط زیست و حفط منابع پایدار آبی برای تضمین امنیت غذایی، اهمیت زیادی قائل است.

وی با اشاره به اقدامات جمهوری اسلامی ایران در مدیریت منابع آب در سال های اخیر گفت که ایران آماده است با کشورهای مختلف در این زمینه همکاری کند.

وی گفت قرار است در این کنگره از کمیته آبیاری و زهکشی جمهوری اسلامی ایران به دلیل اقدامات انجام شده قدردانی به عمل آید.

کنگره بین المللی آبیاری و زهکشی مهمترین کنگره در این زمینه در سطح بین المللی است و با برخورداری از شبکه ای گسترده از دانشمندان و متخصصین از 80 کشور دنیا در امور آبیاری و زهکشی فعالیت می کند. این کنگره در سال 1951 تشکیل گردید و در طی 66 سال گذشته به طور منظم هر سه سال یکبار برگزار گردیده است.

کشور مکزیک دومین بار است که میزبان این کنگره بین المللی است. جمهوری اسلامی ایران از اعضای با سابقه این کنگره می باشد و متخصصان کشورمان نقش مهمی در پیشبرد اهداف آن ایفا کرده اند.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۱۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای بیان مواضع ایران به نخبگان

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بامداد چهارشنبه -١٢ اردیبهشت - برای حضور در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها عازم باکو پایتخت جمهوری آذربایجان شد.

باکو از امروز چهارشنبه تا جمعه -۱۴ اردیبهشت -میزبان وزریران فرهنگ و شخصیت‌ها و مقامات سیاسی و فرهنگی کشور‌های مختلف جهان است.

در این مجمع که با مشارکت وزارت فرهنگ جمهوری آذربایجان، آیسسکو و برخی سازمان‌های بین‌المللی مانند ائتلاف تمدن‌های سازمان ملل متحد برگزار می‌شود، چالش‌های جهانی مربوط به گفتمان تمدنی، همکاری برای مقابله با تنفر و تقویت ارزش‌های صلح مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

پیش از این پنجمین دوره مجمع گفت‌وگوی فرهنگ‌ها در اردیبهشت سال ۱۳۹۸ برگزار شده بود که در آن دوره از این مجمع ۱۴۰ کشور و نهاد بین المللی مشارکت داشتند.

اهداف وزیر فرهنگ در سفر به جمهوری آذربایجان

اسماعیلی پیش از عزیمت به باکو گفت:از این سخنگاه برای بیان حقایق مختلف در حوزه فرهنگ اقلیت‌ها استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: با توجه به وضعیت ناعادلانه در نظامات بین‌المللی، باید از هر فرصتی برای بیان حقایق و تنویر و آگاه‌سازی افکار عمومی استفاده کنیم.

او ادامه داد: به این اجلاس به‌عنوان فرصتی برای بیان مواضع و انتقال نگاه جمهوری اسلامی به نخبگان و مقامات شرکت‌کننده نگاه می‌کنیم.

وی افزود: دیپلماسی فرهنگی در دولت مردمی، به‌عنوان یک راهکار جدی برای ایجاد بستر‌های لازم جهت گسترش تعاملات توسط دولت دنبال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای برگزار شد
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای بیان مواضع ایران به نخبگان
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه راه
  • علت تغییر زمان برگزاری کنگره ناباروری
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟
  • افزایش ۸۶ درصدی بودجه در دولت سیزدهم!
  • بازسازی ۷۵ درصدی گنبد یخدان میرفتاح ملایر
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند