Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر گروه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد از بکارگیری سیستم پیشرفته و نوین Neuro-Navigation در اعمال جراحی حذف تومور مغزی در مرکز آموزشی، پژوهشی درمانی قائم(عج) خبر داد. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حمید اعتماد رضایی با اشاره به اینکه این دستگاه به تازگی با حمایت معاونین آموزشی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و پیگیری گروه جراحی مغز و اعصاب همچنین مسئولین بیمارستان قاءم مشهد تهیه و در اتاق عمل جراحی مغز و اعصاب بیمارستان قائم(عج) نصب شده است، گفت: عمل حذف تومور مغزی با این تکنیک در بیمارستان قائم (عج) مشهد توسط تیم جراحی مغز و اعصاب بر روی بیماران مبتلا به تومور مغز با موفقیت انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه تلاش های شبانه روزی و پیگیری های مکرر گروه جراحی مغز و اعصاب و همکاری مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد جهت خرید این دستگاه پیشرفته به ثمر نشست و اتاق عمل جراحی مغز و اعصاب بیمارستان قائم(عج) را به استانداردهای روز دنیا نزدیک تر نمود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه ورود این تجهیزات و بکارگیری آن دراعمال جراحی مغز امکان دستیابی به نتیجه مطلوب را فراهم ساخته است، تصریح کرد: با استفاده از این دستگاه حذف تومورهای مغزی و هیپوفیز، بعضی ضایعات عروق مغز مثل AVM و انجام نمونه برداری از قسمت های عمقی مغز با دقت و صحت بیشتری صورت می گیرد ضمن اینکه این دستگاه توانایی بکارگیری در اعمال جراحی پیچیده ستون فقرات را نیز دارد.

وی خاطر نشان کرد: در راستای رسیدن به استانداردهای بین المللی اتاق عمل جراحی مغز و اعصاب دو دستگاه پیشرفته دیگر نیز خریداری شده است که با راه اندازی آنها در آینده نزدیک، گام موثری در ارائه خدمات کیفی به بیماران برداشته خواهد شد.

اعتماد رضایی تصریح کرد: از جمله دستگاه های دیگر خریداری شده می توان به میکروسکوپ پیشرفته جراحی اعصاب Advance NeuroSurgical Microscop اشاره کرد که دارای فیلترهای مخصوص برای انجام عمل جراحی عروق مغز می باشد.

وی افزود: گروه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد در آینده نزدیک به دستگاهی با عنوان intera operative neuro monitoring به منظور کنترل اعصاب نواحی مختلف بدن بیمار حین عمل جراحی مجهز می شود که این امر نیز اتاق عمل جراحی مغز و اعصاب بیمارستان قائم(عج) را به استانداردهای روز جهان نزدیک تر می کند.

مدیر گروه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه بیان کرد: گروه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه مفتخر است که با گردآوری اساتید مجرب در رشته های عروق مغز، ستون فقرات، تومورهای مغزی، ضایعات قاعده جمجمه و استرئوتاکسی به قطب علمی آموزشی جراحی مغز و اعصاب در شرق کشور تبدیل شده است.

اعتماد رضایی افزود: اساتید گروه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد در زمینه تکنیک های نوروآندواسکولار در درمان بیماران دچار ضایعات عروقی با بکارگیری بروز ترین و پیشرفته ترین تکنیک های روز جهانی در این زمینه تلاش می کنند.

وی تاکید کرد: گروه جراحی مغز و اعصاب برای دستیابی به نتایج مطلوب دردرمان بیماران مغزی نخاعی به دو دستگاه پیشرفته شامل Biplane angiography و Intra oprative MRI نیز نیاز دارد.

وی در این باره توضیح داد: وجود دستگاه MRI داخل اتاق عمل از اهمیت زیادی برخوردار است و خوشبختانه مقدمات فیزیکی ساخت اتاق عمل جراحی مغز و اعصاب برای تجهیز شدن به این سیستم در بیمارستان امام رضا(ع) شماره ۲ مشهد انجام شده است و امیدواریم با حمایت مسئولین مربوطه در آینده شاهد تجهیز این اتاق عمل به MRI حین عمل باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۲۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، میثم معزی گفت: در کمتر از ۵ روز موفق به انجام ۱۰ عمل پیوند در استان خوزستان شدیم که به جرأت یک جهش بی‌سابقه بوده است و از همه  عزیزان تشکر می‌کنیم، زیرا بدون شک این حرکت و همبستگی در ادامه، منجر به نجات بسیاری از بیماران خواهد شد.

وی افزود: در این هفته ۱۰ عمل پیوند داشتیم که ۴ مورد پیوند کبد و شش مورد پیوند کلیه بود.

معزی ادامه داد: از همه اعضای گروه پیوند اعم از گروه‌های جراحی پیوند، جراحی عروق، ارولوژی، بیهوشی و همه پرستاران و کادر پشتیبانی که با اقدامات لازم و فوری، زمینه‌ساز این حرکت زیبا شدند تشکر ویژه و صمیمانه دارم.

جواد شریعتی، مدیر مرکز پیوند اعضا بیمارستان گلستان هم در این خصوص می‌گوید: واقعا نمی‌دانم با چه زبانی از خانواده‌های اهداکننده تشکر کنم، با این ایثار و جهاد و کار ارزشمند، ۱۰ انسان به زندگی دوباره بازگشتند و قطعا اجر و پاداش این خانواده‌های ایثارگر نزد خداوند متعال محفوظ است.

وی افزود: امیدوارم فرهنگ اهدای عضو روز به روز توسعه بیشتری یابد.  

دیگر خبرها

  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خارج شد
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک بندرعباسی خارج شد
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان در ۵ روز، جهشی بی سابقه
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه