Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: رگولاتوری حوزه ارتباطات با دریافت لیست شماره مشترکانی که موفق به انجام ترابرد در شبکه اپراتورها نشدند از پیمانکار داخلی این پروژه (شرکت صنایع ارتباطی پایا)، ابلاغیه‌ای را از اوایل مهر سال جاری به اپراتورهای تلفن همراه ارسال کرده است.
به گزارش تسنیم؛ طرح ملی ترابرد پذیری شماره‌های تلفن همراه از شهریور ماه سال گذشته به صورت تجاری در کشور اجرایی شد تا امکان جابجایی بین اپراتوری بدون تغییر شماره برای مشترکان تلفن همراه فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با توجه به اینکه بسیاری از مشترکان تلفن همراه هم‌زمان و در طول اجرای این طرح، خواستار ترابرد شماره‌شان به اپراتور دیگری بودند ولی در طول مسیر با توجه به اینکه شرایط انجام این کار را نداشتند یا اپراتورهای فرستنده مایل به ترابرد مشترک‌شان به شبکه اپراتور دیگر نبودند، اکنون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات با گذشت یک سال از اجرای نهایی این طرح ملی پای به میدان گذاشته است.
رگولاتوری حوزه ارتباطات با دریافت لیست شماره مشترکانی که موفق به انجام ترابرد در شبکه اپراتورها نشدند از پیمانکار داخلی این پروژه (شرکت صنایع ارتباطی پایا)، ابلاغیه‌ای را از اوایل مهر سال جاری به اپراتورهای تلفن همراه ارسال کرده است.
در لیست‌های مجزایی که ظاهرا برای هر سه اپراتور اول، دوم و سوم فرستاده شده است، رگولاتوری اشاره‌ای به شماره‌های متقاضی ترابرد به شبکه‌شان داشته که موفق به انجام این کار نشدند؛ به عبارت دیگر لیستی در اختیار اپراتور قرار گرفته که به آن گفته شده چه تعداد مشترک قصد ورود به شبکه‌اش را داشته‌اند اما نتوانستند در طول یک سال گذشته ترابرد کنند.
با توجه به اینکه گفته شده تکلیف این مشترکان (متقاضیان ترابرد که نتوانستند ترابرد کنند) باید مشخص شود، برخی اپراتورها اقدام به ارسال پیامکی برای متقاضیان ترابرد کرده‌اند و این موضوع را به آنها اطلاع می‌دهند که در صورت تمایل بار دیگر نسبت به ارائه درخواست‌شان مبادرت ورزند.
در پیامکی که یکی از اپراتورها برای متقاضیان ترابرد شماره ارسال کرده، ضمن اطلاع‌رسانی نسبت به این موضوع گفته شده که «درخواست مجدد ترابرد شما به ... در حال اجراست، لطفا در صورت عدم تمایل به اجرای فرآیند عدد 1 را به ... پیامک کنید.»
به گزارش تسنیم، در واقع این پیامک ممکن است از اپراتور A به مشترکان اپراتور B یا C که متقاضی ترابرد به شبکه اپراتور A بودند، ارسال شود و از آنها بخواهد که اگر مجددا تمایلی به ترابرد شماره‌شان ندارند اعلام کنند.
اما ظاهرا یکی از اپراتورهای تلفن همراه (اپراتور فرستنده) اقدام به بلاک کردن ارسال به سرشماره ترابرد اپراتورهای رقیب کرده و این عاملی برای سردرگمی مشترکان تلفن همراه شده است.
با توجه به این اقدام، برخی مشترکان که دیگر تمایلی به ترابرد شماره‌شان ندارند و پیامکی که در بالا گفته شد را دریافت کردند، قادر به ارسال عدد فرضی 1 به سرشماره در نظر گرفته شده در پیامک برای اعلام عدم تمایل‌شان به ترابرد را ندارند.
سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که اپراتور فرستنده به چه دلیلی اقدام به مسدودسازی درگاه ارسال پیامک به شماره خاص را کرده است؟
مشترکان بسیاری ممکن است در گذشته درخواست ترابرد داده باشند و درخواست‌شان به نتیجه نرسیده باشد؛ حال که پیامک سوالی تمایل‌شان برای انجام عملیات را دریافت می‌کنند و قادر به پاسخگویی (پاسخ به پیامک) نیستند، به شکل ناخواسته در روند ترابرد قرار می‌گیرند و ممکن است ناخواسته به شبکه اپراتور دیگری بروند.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۲۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه محرمانه AFC برای استقلال و پرسپولیس

 مهلت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای بارگذاری مدارک منتسب به دریافت مجوز حرفه‌ای به پایان رسیده است.

به گزارش مشرق، یکی از شروط برای تیم‌های استقلال و پرسپولیس به منظور کسب مجوز حرفه‌ای پرداخت بدهی‌های خارجی و تعیین تکلیف پرونده‌هایی بود که منجر به رای صدور نهایی شده بود.

دیگر موضوعی که کنفدراسیون فوتبال روی آن در مورد این دو تیم ایرانی زوم کرده بود، تفکیک مالکیت بود. نامه فدراسیون فوتبال برای تفکیک مالکیت این دو باشگاه به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شده است.

البته نامه ارسالی و نظر کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال در مورد تیم‌های ایرانی که به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شده محرمانه است. اما بر اساس خبرهای رسیده مجوز حرفه‌ای تیم‌های استقلال و پرسپولیس از سوی این کمیته تایید شده است.

با واگذاری تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی به زودی پرونده بدهی‌های دو تیم که بیشتر داخلی هستند، تعیین و تکلیف خواهد شد. هم چنین با این واگذاری مقرر شد منبعد هیچ پرونده خارجی بدون تعیین و تکلیف رها نشود. به واقع از این پس مالکان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اجازه نخواهند داد مربی و بازیکن خارجی از استقلال و پرسپولیس شکایت کنند.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف طرح ساماندهی به مجلس دوازدهم موکول شد؟
  • عکس | فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط رندهای ایرانسل؟
  • ویدیو/ جریمه ۲۰۰ میلیون دلاری اپراتورهای تلفن همراه متخلف در آمریکا
  • تعهد اپراتورها بر ایجاد پوشش فیبرنوری پس از صدور مجوز حفاری
  • نامه محرمانه AFC برای پرسپولیس و استقلال
  • نامه محرمانه AFC برای استقلال و پرسپولیس
  • تعیین تکلیف حدود ۴ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • بیش‌از ۲۷ میلیون مکالمه رومینگ ملی
  • تعیین تکلیف ۶۵۷۰۰ وسیله نقلیه توقیفی در تهران
  • تعیین تکلیف بیش از ۳ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان