Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام رحیم صفری گرائی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 3 شیراز امروز، 19 مهرماه بیان کرد: همزمان با ایام محرم الاحرام 8 تن آش نذری با نیت گرامیداشت یاد و خاطره سالار شهیدان امام حسین(ع) در محل امامزاده سیدحسن(ع) کفترک پخت و توزیع می‌شود.

وی افزود: آش نذری امام زاده سیدحسن(ع) امسال برای پنجمین دوره پخت و توزیع می‌شود که تمام هزینه‌های پخت آن از محل نذورات مردمی و کمک خیرین تأمین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفری گرائی با یادآوری اینكه در سال گذشته برای پخت 5 تن آش نزدیک به 7 میلیون تومان نذورات مردمی جمع‌آوری شد و امید داریم امسال پخت این آش نذری به 8 تن برسد، گفت: کمک بدون چشم داشت اهالی محل نکته‌ای است که در این كار معنوی به چشم می‌خورد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 3 شیراز گفت: قریب به 40 نفر از اهالی محل به صورت کاملا خودجوش، یک روز کامل در پخت آش کمک می‌کنند و بانوان این محل هرکدام در حد توان در پاک کردن سبزی، حبوبات و شستن برنج یاری می‌رسانند که برای تهیه این آش 40 کیلو لوبیا، 250 کیلو نخود، 150 کیلو عدس، 600کیلو خرده برنج، 300 کیلو سبزی تره و 20 کیلو گوشت گوسفند استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: توزیع این نذری 21 مهرماه از ساعت 4 صبح آغاز می‌شود و معمولاً مراحل پخت آش از 5 صبح روز قبل شروع می‌شود و تا نماز مغرب و عشاء ادامه دارد.

صفری گرائی با اشاره به اینکه در سال گذشته نزدیک به 8 دیگ آش سبزی طبخ شد، گفت: باتوجه به استقبال مردم در سال‌های گذشته تلاش داریم امسال دیگ‌های بیشتری را برای پخت آماده کنیم که معمولا ظروف پخت و پز را از اهالی محل امانت می‌گیریم و یا کرایه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه هر سال تمام کمک‌های جمع آوری شده برای طبخ آش نیز یک جا هزینه می‌شود، گفت: بانی این کار خیر حوزه بسیج کربلا بوده است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۳۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین مرحله از عملیات امحاء مزارع آلوده به فاضلاب در شمال غرب کلانشهر شیراز

طی مراسمی دومین مرحله از عملیات امحاء مزارع آلوده به فاضلاب در شمال غرب کلان شهر شیراز و منطقه قره پیری انجام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط سازمان مدیریت جهاد کشاورزی استان فارس، صبح امروز_ دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ دومین مرحله از عملیات امحاء مزارع آلوده به فاضلاب در شمال غرب کلانشهر شیراز و منطقه قره پیری در سطح حدود ۹۰ هکتار با به‌کارگیری ادوات مکانیزه سبک و سنگین صورت گرفت.

عملیات امحاء این مزارع آلوده با عنایت به نظر شبکه بهداشت و درمان به جهت آلودگی و با دستور مقام قضائی و همکاری دستگاه‌های متولی در قالب گشت هم‌پوشان اجرایی شده است.

این عملیات با حضور محمد میرزایی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز و آرش طاهری معاون فنی و اجرایی و فرهاد اتحاد نژاد رئیس مرکز جهاد کشاورزی حومه شیراز به جهت نظارت کامل بر حسن اجرای کار انجام شد.

به گزارش ایمنا، اولین مرحله از عملیات امحا مزارع مذکور در سطح ۲۷۰ هکتار از اراضی منطقه گردخون در حومه کلان‌شهر شیراز در روز سه‌شنبه، یازدهم اردیبهشت صورت گرفت که در این اقدام محصولات کشاورزی بیش از ۱۰ قطعه از مزارع امحا شد.

کد خبر 751164

دیگر خبرها

  • دومین مرحله از عملیات امحاء مزارع آلوده به فاضلاب در شمال غرب کلانشهر شیراز
  • بازدید معاونان بنیاد مسکن از منطقه آسیب دیده امامزاده ابراهیم(ع)
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • احراز قصور برخی مسؤولان در جریان آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • انجام ۵۰ درصد از نقشه برداری امامزاده ابراهیم(ع) شفت تا فردا
  • قصور برخی مسئولان در جریان آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت احراز شد + جزئیات
  • بازداشت در انتظار مدیرانی که در آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت ترک فعل کرده‌اند
  • برخورد دستگاه قضا با ترک فعل انجام شده در حادثه امامزاده ابراهیم
  • احراز قصور برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی شهرک چوبی امامزاده ابراهیم
  • پیشرفت ۶۷ درصدی احداث بزرگترین پل در شیراز