Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ کرامت احبابی، مدیر کمیته امداد شهرستان پارس آباد با اشاره به اینکه دو هزار و 236 خانوار مستمری بگیر در قالب چهار هزار و 308 نفر تحت حمایت این نهاد قرار دارند، گفت: 2.5 درصد از جمعیت شهرستان پارس آباد تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که با ارائه خدمات حمایتی مختلف تلاش داریم مسیر توانمندسازی و خوداتکایی آنها را هموار سازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه 815 میلیون تومان مستمری در شش ماهه نخست سال‌جاری به حساب سرپرستان خانوار تحت حمایت واریز شده است، افزود: پرداخت کمک معیشتی موجب رفع بخشی از مشکلات اساسی مددجویان می‌شود تا آنها بتوانند نیازهای ضروری خود را تأمین کنند.

احبابی با اشاره به اینکه حدود 50 میلیون تومان برای رفع مشکلات درمانی، دارویی و بهداشتی خانوار تحت حمایت هزینه پرداخت شده است، بیان کرد: پرداخت فرانشیز درمانی یکی از مهم‌ترین اقدامات کمیته امداد برای تأمین بار مالی مشکلات درمانی و دارویی خانوار تحت حمایت است تا آنها علاوه بر تحمل درد و رنج بیماری، متحمل سایر مشکلات نشوند.

مدیر کمیته امداد پارس آباد با بیان اینکه 351 کودک زیر پنج سال دچار سوء تغذیه از خدمات حمایتی این نهاد بهره‌مند هستند، گفت: بیش از 51 میلیون تومان در قالب «طرح همسفره» برای تغذیه مناسب، کمک به بهبودی کودکان مبتلا به سوء تغذیه و تامین نیازهای غذایی آنها هزینه پرداخت شده که لازم است خیران و نیکوکاران بیش از پیش با کمک‌های خود به یاری چنین کودکانی بشتابند.

وی با اعلام اینکه 127 میلیون تومان کمک هزینه تامین جهیزیه به 44 نوعروس تحت حمایت پرداخت شده است، بیان کرد: «طرح کوثر» با هدف کمک به نوعروسان نیازمند اجرا می‌شود تا آنها با تامین جهیزیه خود بتوانند راهی خانه بخت شده و زندگی مشترک خود را آغاز کنند که خیران با مشارکت در این طرح می‌توانند کمیته امداد را در تسهیل ازدواج نوعروسان تحت حمایت یاری کنند.

احبابی با اشاره به اینکه 160 مورد تسهیلات کارگشایی به مددجویان و افراد نیازمند شهرستان پارس آباد پرداخت شده است، افزود: 262 میلیون تومان در قالب تسهیلات کارگشایی به مددجویان پرداخت شده است تا بخشی از گرفتاری‌های آنها رفع شود.
مدیر کمیته امداد پارس آباد با بیان اینکه هر چه کمک‌های مردمی به این نهاد بیشتر شود به همان میزان می‌توانیم خدمات گسترده‌تری را به خانوار تحت حمایت و اقشار آسیب پذیر ارائه کنیم، گفت: کمک‌های خیران در اسرع وقت برای رفع مشکلات مددجویان در زمینه‌های ساخت و تعمیر مسکن، بهداشت و درمان، تحصیل، تأمین جهیزیه و سایر مشکلات آنها هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رویکرد اصلی کمیته‌ امداد توانمندسازی خانوار تحت حمایت است، بیان کرد: با ارائه آموزش‌های لازم فنی و حرفه‌ای و پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان تلاش داریم آنها را به سمت خوداتکایی سوق دهیم تا با تکیه بر توانایی و استعدادهای خود بتوانند به استقلال اقتصادی دست یابند.

48

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۳۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از ۵۱۶ هزار فرزند یتیم و محسنین در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، حبیب‌اله آسوده، در مراسم گرامیداشت مقام استاد شهید مطهری و روز معلم در کرمانشاه، افزود: همکاری ۴۰ ساله کمیته امداد و وزارت آموزش و پرورش در جشن مهم با محوریت علم و دانش و دانایی با نام جشن عاطفه‌ها قابل تقدیر است.

وی با تاکید بر اینکه از ظرفیت بالای مردم خیر در کمک به دانش‌آموزان نیازمند باید استفاده بهینه شود، اظهار کرد: بیش از ۸۰۰ هزار دانش‌آموز و ۵۰ هزار دانشجو در مقاطع مختلف، تحت حمایت کمیته امداد هستند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد تصریح کرد: آنچه امروز توقع محرومان است، فرصت تلاش و معاش در شرایط سخت اقتصادی امروز است و در همین راستا تعداد زیادی از استعدادهای برتر در خانواده‌های محروم با کمک کمیته امداد به کارآفرینی رسیده‌اند و برای افراد جامعه ایجاد شغل کرده‌اند.

آسوده گفت: آنچه که در جامعه ما در فرهنگ نوجوانان تحت حمایت باید برجسته شود، هویت‌بخشی به استعداد عقلی و فکری و استعداد انقلابی و دینی است که نقش معلمان عزیز با بینش فرهنگی و اقتصادی توامان در این زمینه بسیار مهم است.

وی با اشاره به حمایت از ایتام توسط دانش‌آموزان و معلمان نیکوکار خاطرنشان کرد: تعداد یک میلیون و ۴۰۰ هزار حامی در سراسر کشور ۵۱۶ هزار فرزند یتیم و محسنین را حمایت می‌کنند که حدود ۱۰ درصد از این حامیان زیر ۲۰ سال هستند.

کد خبر 6093782

دیگر خبرها

  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی کمیته امداد برای مددجویان
  • ۸۵۰ هزار دانش‌آموز دانشجو تحت حمایت کمیته امداد هستند
  • حمایت از ۵۱۶ هزار فرزند یتیم و محسنین در کشور
  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • ۳۶۰۰ نفر به جمعیت حامیان ایتام در قزوین افزوده شد
  • زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید
  • جریمه دیرکرد بابت وام مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد